• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

آغاز کوچ بهاره عشایر استان فارس

  • کد خبر : 32782
  • 15 فروردین 1401 - 12:52
آغاز کوچ بهاره عشایر استان فارس
معاونت توسعه عمران و امور زیر بنایی امور عشایر فارس گفت: کوچ بهاری عشایر به صورت زمینی از 15 فروردین ماه آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش سحاب پرس، جاوید حیاتی گفت: با توجه به اعلام تقویم زمانبندی کوچ عشایر و اعلام به شهرستان ها ۷۱ درصد مراتع در شهرستان های قشلاق و ۲۱ درصد از مراتع در شهرستان های ییلاق می باشدو حجم زیادی از عشایر در ییلاق تعلیف دام انجام دهند، عشایر استان از هر گونه کوچ زود هنگام و بدون برنامه که موجب از بین رفتن مراتع در شهرستانهای ییلاقی می شود پرهیز کنند.

معاونت توسعه عمران و امور زیر بنایی امور عشایر فارس با تاکید بر اینکه کوچ ماشینی عشایر نیز بر اساس تقویم اعلام شده از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از ۲۳ اردیبهشت ماه شروع خواهد شد از عشایر خواست تا با هماهنگی ارگان های ذیربط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی اقدام به کوچ نمایند.

وی با بیان اینکه دامداران عشایر موظف به بیمه کردن ، پلاک کوبی و تهیه کارت تردد قبل از کوچ می باشند افزود: در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می کند.

معاونت توسعه عمران و امور زیربنایی با بیان اینکه تنها مدیریت کوچ بر عهده اداره کل امور عشایر است اضافه کرد: یکی از رسالت های مهم اداره کل امور عشایر ارایه خدمات پشتیبانی به کوچندگان عشایر در حین کوچ است و در همین راستا تمهیدات لازم جهت تامین آب شرب سالم و بهداشتی توسط تانکرهای آبرسانی در حین کوچ و همچنین تامین خوراک دام و سایر ملزومات دیده شده است.

گفتنی است کوچ زمینی عشایر استان درحال انجام است و ۱۲ اکیپ مدیریت کوچ با هماهنگی منابع طبیعی، سپاه عشایر و سایر دستگاه های ذیربط به روند کوچ و خدمات رسانی نظارت دارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32782

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.