• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
سرپرست اداره کل بهزیستی فارس:

آغاز درمان اختلال اتیسم از سه تا پنج سالگی است

  • کد خبر : 32767
  • 14 فروردین 1401 - 13:06
آغاز درمان اختلال اتیسم از سه تا پنج سالگی است
سرپرست اداره کل بهزیستی فارس گفت: اختلال طیف اتیسم از سنین کودکی قابل تشخیص است و سن طلایی تشخیص و آغاز درمان سه تا پنج سالگی است که توسط متخصصین مغز و اعصاب و روان پزشکان اطفال انجام میشود.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس، محمدرضا هوشیار در نشست خبری به مناسبت روز جهانی اتیسم گفت :دوم آوریل هر سال روز جهانی آگاهی از اُتیسم نامگذاری شده است و هدف از این نامگذاری افزایش دانش جامعه از این اختلال عصبی و رشدی است که با علائم عمومی شامل پرخاشگری، گوشه‌گیری، عدم تعامل اجتماعی، عدم ارتباط کلامی و غیرکلامی و مهارت های شناختی بروز می کند.
هوشیار با بیان اینکه اگر این افراد قبل از شش سالگی در برنامه توانبخشی قرار بگیرند، تاثیر خدمات روی بیمار بیشتر و چشمگیر تر خواهد بود، گفت: در حال حاضر دو مرکز اتیسم تحت نظارت بهزیستی فارس در شیراز و یک مرکز در آباده جمعاً به ۲۰۰ نفر از این افراد خدمت‌رسانی می‌کنند.
او در ادامه افزود : اختلال طیف اتیسم از سنین کودکی قابل تشخیص است و سن طلایی تشخیص و آغاز درمان سه تا پنج سالگی است که توسط متخصصین مغز و اعصاب و روان پزشکان اطفال انجام میشود.
سرپرست بهزیستی فارس اظهار داشت: هم اکنون در مراکز اتیسم تحت نظارت بهزیستی فارس خدمات توانبخشی، کاردرمانی ،روانشناسی، گفتاردرمانی، مداخلات رفتاری آموزشی و مداخلات مشاوره ای و حمایتی به این افراد ارائه می گردد
محمدرضا هوشیار با اشاره به شعار روز جهانی اتیسم:
“فراگیری در محیط کار، چالش‌ها و فرصت‌ها در جهانی پسا هم گیر”
افزود: امیدواریم با همکاری همه دستگاه های مسئول در ارائه خدمت به این افراد و فراهم نمودن شرایط حضور آنها در جامعه شاهد تغییر برخوردها نسبت به افراد دارای اختلال طیف اتیسم و به رسمیت شناخته شدن حقوق ایشان باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32767

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.