• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

احداث و ارتقاء ۲۲۴ سایت روستایی به شبکه ملی اطلاعات

  • کد خبر : 32635
  • 07 فروردین 1401 - 11:58
احداث و ارتقاء ۲۲۴ سایت روستایی به شبکه ملی اطلاعات
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: ۲۲۴ سایت روستایی برای اتصال روستا‌های باقیمانده استان به شبکه ملی اطلاعات احداث و ارتقا می‌یابند.

به گزارش سحاب پرس، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: مهمترین برنامه توسعه ارتباطات در سال ۱۴۰۱ در استان فارس، اتصال روستا‌های باقیمانده بالای ۲۰ خانوار فاقد پوشش اینترنت به شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

حمید سلیمان پور گفت: احداث ۱۲۸ سایت جدید، ارتقای ۸۵ سایت و بهینه سازی ۱۱ سایت موجود برای اتصال حدود ۳۰۰ روستای فاقد ارتباط استان فارس به شبکه ملی اطلاعات برای سال ۱۴۰۱ در برنامه قرار دارد.

به گفته او، استان فارس ۲۲۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که ۸۰ درصد این روستا‌ها به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت دسترسی دارند و حدود ۳۰۰ روستای استان با جمعیت بالغ بر ۸۰ هزار نفر فاقد هرگونه اینترنت پرسرعت ثابت و سیار است.

این مقام مسئول می‌گوید: لیست این روستا‌ها به اپراتور‌های ارتباطی ابلاغ شده است و تا پایان سال ۱۴۰۱ این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند و تعدادی روستا نیزنیازمند طراحی و بررسی اپراتور‌ها برای ایجاد پوشش اینترنت سیار است و پس از تعیین برنامه اجرایی اتصال این روستاها، اقدامات لازم برای برخورداری آن‌ها از پوشش ارتباطی مناسب فراهم خواهد شد.

سلیمان پور در خصوص توسعه ارتباطات روستایی استان فارس بر بستر فیبرنوری، گفت: برای ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در روستا‌های استان، ۷۶۷ کیلومتر فیبر در فاز اول برای استان مصوب که تاکنون ۴۷۰ کیلومتراجرا شده است و همچنین طرح لازم برای اجرای ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر در فاز دوم در راستای توسعه و تامین ارتباطات پایدار و باکیفیت در حوزه روستایی استان تهیه که تاکنون حدود ۴۰۰ کیلومتر از آن برای اجرا در مسیر‌های روستایی در شهرستان‌های شیراز و جهرم مصوب شده است و در سال ۱۴۰۱ به دنبال تکمیل این فاز‌ها هستیم.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص مهمترین اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان فارس در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: برای رفع دغدغه‌های روستاییان استان جهت بهره مندی از اینترنت پایدار و پرسرعت، ۳۹ سایت جدید در نقاط روستایی استان ایجاد و ۸۱ سایت روستایی به نسل سوم و چهارم ارتقا یافت و ضمن احداث ۳ سایت نسل دوم، خدمات مکالمه تلفن همراه در تعدادی دیگر از روستا‌های استان فراهم و با اجرای این پروژه‌ها در مجموع در سالی که گذشت، ۲۰۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل و تحت پوشش اینترنت پرسرعت و با کیفیت قرار گرفتند.

او ارتقای پهنای باند ورودی استان از ۱۸۳۲ به ۲۳۵۰ گیگابیت بر ثانیه، ارتقای پهنای باند خروجی استان از ۱۱۱۰ به ۱۵۳۰ گیگابیت بر ثانیه و ارتقای پهنای باند بین الملل از ۵۵۰ به ۹۹۰ گیگابیت بر ثانیه را از جمله اقدامات صورت گرفته جهت تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در سال گذشته برشمرد که موجب پایداری شبکه ارتباطی استان شده است.

سلیمان پور گفت: مطابق سنوات گذشته برای رفاه مسافران نوروزی، تمهیدات و اقدامات لازم برای پایداری ارتباطات در استان فارس در ایام نوروز ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

او، افزایش ظرفیت سایت‌های اپراتور‌های ارتباطی در نقاط گردشگری و جاده‌های ورودی و خروجی استان با توجه به رفتار ترافیکی در سال گذشته، انجام بازدید و تست‌های لازم از تجهیزات سایت‌های جاده‌ای از جمله باطری‌های مستقر، دیزل ژنراتور ها، بی تی اس‌ها و ژنراتور‌های سیار توسط اپراتور‌ها برای جلوگیری از خاموشی سایت‌های جاده ای، تشکیل واحد‌های پشتیبانی، پیشگیری و آمادگی مقابله با اتفاقات غیرمترقبه در ایام نوروز، ایجاد گشت سیار نوروزی و شیفت بندی کارشناسان حوزه ارتباطات استان در ایام تعطیلات نوروز را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32635

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.