• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
یادداشت؛

ظرفیت‌های بسیج در همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

  • کد خبر : 32398
  • 28 اسفند 1400 - 6:57
ظرفیت‌های بسیج در همکاری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی
امروزه با وارد شدن سازمان بسیج مستضعفین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، فضای مجازی در کنار فعالیت‌های نظامی و امنیتی در راستای همکاری با نهادهای انتظامی و امنیتی، امکان تعامل بیشتری مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان بسیج مستضعفین وجود دارد که در ادامه به بیان آن می‌پردازیم.

توسعه گردشگری و بسیج

با استفاده از ظرفیت‌های معاونت فرهنگی نواحی بسیج تا فرهنگی پایین‌ترین رده بسیج، امکان فرهنگ‌سازی و تولید محتوای بصری در آشنایی با اماکن گردشگری موجود در استان‌ها وجود دارد.

به‌همراه تعامل با سازمان اردویی و گردشگری سپاه‌های استانی و برنامه‌ریزی در سفرهای راهیان نور جنوب و غرب کشور، امکان بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی مختلف استان‌های مجاور و هدف وجود دارد و تولید محتوای مجازی از قبیل موشن گرافی، کلیپ، عکس نوشته، پادکست می‌تواند در عرصه فضای مجازی، با سازمان فضای مجازی استان‌ها تا پایین‌ترین رده برنامه‌ریزی و توسعه داشت.

و خیلی موارد دیگری می‌توان از پتانسیل و همکاری بسیج در کمک به تأسیسات گردشگری و جاذبه‌های گردشگری در میدان جنگ اقتصادی آمد.

توسعه صنایع‌دستی و بسیج

با راه‌اندازی و توسعه مأموریت‌های بسیج سازندگی و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی در سرتاسر استان‌ها امکان این موضوع به وجود آمد که از تسهیلات بانکی تا تأمین تجهیزات، امکانات و اماکنی جهت توسعه کارگاه‌های مختلف روستایی و شهری صنایع‌دستی به وجود آید.

و این توسعه به تفاهم‌نامه‌ها و پیگیری‌های مستمر و اقناع افراد در روستاها و شهرها بستگی دارد و در خیلی از استان‌ها به نتیجه رسیده است و اشتغال زیادی به وجود آورده است.

میراث‌فرهنگی و محافظت از آن در سایه‌سار بسیج و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی

امروزه با تجهیز و آموزش بسیجیان و ورود آن‌ها در عرصه نظامی و امنیتی در کنار ارتش و ناجا، امنیت به بالاترین حد خود رسیده است و با استفاده از این پتانسیل خوب، امکان این وجود دارد که هم در بحث میراث بان افتخاری (همیاران میراث‌فرهنگی) و هم در تفاهم‌نامه‌هایی مابین معاونت عملیات و سازمان اطلاعات سپاه وادارات کل استانی در حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور حفاظت بیشتر رخ دهد.

همکاری بسیج اقشار و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

با تعداد زیادی از سازمان‌های بسیج امکان تعامل بسیار زیادی وجود دارد از قبیل سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی در راستای آموزش‌هایی در خصوص آشنایی با میراث‌فرهنگی، گردشگری مسئولانه و تولیدات صنایع‌دستی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، بسیج جامعه پزشکی در راستای توسعه درمان و آموزش پزشکی گردشگران و کارمندان تمام سطوح وزارتخانه، بسیج جامعه مهندسی و سازمان علمی پژوهشی در راستای تعامل در همکاری‌های دوجانبه در پژوهش‌ها و مرمت‌ها، سازمان‌های بسیج رسانه و فضای مجازی در توسعه روابط‌عمومی و امور بین‌الملل و همکاری بیشتر رسانه‌های برخط و مکتوب با ادارات استانی و تعامل دوجانبه در خصوص تشکیل شوراهای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات به اصحاب رسانه، بسیج اصناف، کارخانه‌های و کارگری در راستای تأمین گسترده تجهیزات و امکانات تأسیسات گردشگری وادارات کل استانی بدون واسطه وجود دارد.

پس به‌راحتی می‌توان از ظرفیت زیاد این دو مجموعه بزرگ در راستای مقابله با جنگ اقتصادی اقدام کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=32398

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.