• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس برگزار می‌شود

  • کد خبر : 31966
  • 16 اسفند 1400 - 20:33
هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس برگزار می‌شود
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس از برگزاری هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، احمدرضا قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: خبرنگاری چراغ راه هدایت‌گری جامعه و مردم است که تلاش فعالان این عرصه در مسیر سخت اما باارزش منتج به رشد و تعالی در ابعاد مختلف می‌شود.
وی در ادامه به تشریح ساختار و اقدامات سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس پرداخت و گفت: چهل پایگاه علمی و هفت مرکز رشد در زمینه‌های الکترونیک، شیمی، مکانیک، کشاورزی، عمران، صنعت و… ذیل سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس مشغول فعالیت هستند.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به سخن رهبری مبنی بر افزایش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: در مراکز تحت نظر سازمان در نظر داریم ایده‌ها را به نمونه‌های اولیه و با هدایت، حمایت و مشاوره به محصولات تجاری تبدیل کنیم و در نهایت هسته‌های فناور به واحدهای فناور و سرانجام به شرکت‌های دانش بنیان مبدل شوند.
به گفته وی باید از کار جزیره ای دوری کرد و در این مسیر با سایر مجموعه ها هم افزایی داشت.
این مقام مسئول با بیان اینکه کلید اصلی امور رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، اذعان داشت: با افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان می توان دست برتر را در دنیا داشته و به مرجعیت علمی تبدیل شد که این مرجعیت کشور را در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فراهم خواهد کرد.
به گفته قاسمی، خانه نخبگان سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان فارس دارای پنج کارگروه صنعت، عمران، سلامت، گردشگری و کشاورزی است که به احصاء چالش ها، فرصت ها و مسائل می پردازد.
وی ادامه داد: فارس رتبه اول کشور در عرصه گیاهان دارویی را دارد که در این راستا از چندین سال قبل مرکز هدایت و حمایت را راه اندازی کرده ایم.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در توضیح سایر بخش های این سازمان خاطر نشان کرد: خبرگزاری علم و فناوری به عنوان یک خبرگزاری تخصصی در زمینه های علمی و پژوهشی را داریم که با حضور جناب آقای محمد صادقی، مدیر خبرگزاری علم و فناوری در استان فارس توانسته طی سه سال گذشته رتبه اول کشور را در میان ۳۱ استان به دست آورد.
قاسمی افزود: در خبرگزاری علم و فناوری تلاش داریم علاوه بر پوشش برنامه ها و اتفاقات علمی، هویت بخشی علمی اجتماعی را برای نخبگان رقم بزنیم.
پژوهشکده بسیج با ۲۸۶ نفر پرسشگر و حوزه علمی اقشار تخصصی بسیج نظیر بسیج اساتید و مهندسین از دیگر بخش ها و فعالیت های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس است که قاسمی در مورد آن توضیحاتی را ارائه داد.

هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس در روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه گفت: سه پنل تخصصی آموزشی با موضوعات اصول بازاریابی با رویکرد آینده پژوهی، چالش های مالیاتی کسب و کار، اصول مشارکت در جلسات تجاری از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ در محل جشنواره واقع در سالن امام علی(ع) خواهیم داشت.
به گفته وی ۲۰ غرفه از صبح روز چهارشنبه برای شرکت ها و مراکز فناور تدارک دیده شده که با حضور سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس ساعت ۹:۳۰ صبح افتتاح خواهد گردید.
احمدرضا قاسمی ادامه داد: با حضور مسئولین شهرستان های مرودشت و زرقان در صبح همان روز مرکز رشد جامع را افتتاح خواهیم کرد که یکی از بهترین مراکز رشد در سطح استان فارس خواهد بود.
میز خدمت در حوزه فناوری و دورهمی کارآفرینانه جهت انتقال تجربیات شرکت های موفق به هسته ها و واحدهای فناور از دیگر برنامه های اعلام شده توسط این مقام مسئول برای روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه بود.
قاسمی شروع جشنواره را از ساعت ۱۴:۳۰ اعلام کرد و گفت: مهمانان و سخنرانان ویژه ای همچون سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس و دکتر رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی کشور را در این جشنواره خواهیم داشت.
امضای تفاهم نامه میان ISC و سازمان بسیج علمی، رونمایی از کتاب برتر با عنوان طرز فکر برتر نوشته دکتر نعمتی عضو شورای شهر زرین دشت و مسئول پایگاه علمی زرین دشت، رونمایی از طرح برگزیده ترمز قطار شهری و تجلیل از خانواده های شهید مدافع حرم ستار محمودی و شهید مدافع سلامت سعید شفاعت به همراه تجلیل از برگزیدگان بخش های دیگر همچون پایگاه علمی برتر، مدیران علمی برتر، مرکز رشد برتر، کارگروه برتر از دیگر برنامه های هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31966

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.