• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
رئیس کانون کارآفرینی فارس:

مسئولین نباید کارآفرینان صنایع دستی را تنها بگذارند

  • کد خبر : 31927
  • 15 اسفند 1400 - 13:19
مسئولین نباید کارآفرینان صنایع دستی را تنها بگذارند
رئیس کانون کارآفرینی فارس در دیدار با فعالان صنایع دستی استان خواستار همراهی مسئولان جهت رفع آسیب هایی شد که از زمان شروع و شیوع بیماری کرونا متوجه این هنرمندان شده است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی کانون کارآفرینی فارس؛ علیرضا ظهیرامامی با انتقاد از رکود بیش از ۸۰ درصد هنرمندان صنایع دستی در یکی از مجموعه های صنایع دستی استان اظهار نمود : رکود ناشی از کرونا ،هرگونه کسب و کاری را دچار مشکل کرده و صنعتگران ، هنرمندان و فعالان کسب و کار به نحوی درگیر با این موضوع شده اند و هر روز بدنبال راه برون رفت از این وضع نابسامان هستند.وظیفه مسئولین است که در این شرایط فعالان کسب و کار را تنها نگذارند و از مسیرهای ممکن آنها را یاری کنند.

رئیس کانون کارآفرینی فارس تاکید نمود: موضوع حل مشکلات مورد توجه هنرمندان صنایع دستی استان می تواند از محورهایی نظیراستاندارمحترم، مجمع نمایندگان فارس،شهرداری و شورای شهر مورد پیگیری واقع گردد.

ظهیرامامی ادامه داد : از آنجا که سازمان جهانی یونسکو، شیراز را شهر جهانی صنایع دستی معرفی کرده است، وظایفی برای مسئولین و نمایندگان محترم ایجاد می نمایند که مطالبه ها و خواسته های هنرمندان صنایع دستی و همچنین بقیه فعالین این حوزه را پیگیری نمایند.

وی تاکید کرد : کانون کارآفرینی فارس تمام تلاشهای خود را جهت حمایت از صنایع دستی فارس چه از طریق رایزنی با مسئولین عالی رتبه استان و چه مبادی و مجاری که شرایط اعطای وام دارند ، انجام خواهد داد و تاکنون نیز حلقه اتصال بین فعالین کسب و کارهای گوناگون با مسئولین بوده و تفاهم نامه هایی را با دستگاههای اجرایی از جمله : سازمان فنی و حرفه ای، کمیته امداد، پارک علم و فناوری، سازمان زندانها و… به منظور تسریع در روند حل مشکلات فعالین کسب و کار منعقد کرده است.

رئیس کانون کارآفرینی فارس ،انعقاد اینگونه تفاهم نامه ها را با دستگاههای اجرایی، یکی از راهکارهای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان دانست .

ظهیرامامی بیان کرد : جهت رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی استان رایزنی هایی را با شهرداری ، مالکین مجموعه های هنری جهت مساعدت در تسهیل امور هنرمندان صنایع دستی و همچنین با دستگاههای اعطاکننده وام های خوداشتغالی خواهیم کرد.

وی خواستار ارسال درخواست های هنرمندان صنایع دستی به کانون کارآفرینی استان جهت پیگیری دریافت وام های کم بهره شد.

در این جلسه معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی ره فارس که به دعوت کانون کارآفرینی فارس در این جلسه حضور داشت، مشکلات ایجاد شده جهت هنرمندان صنایع دستی استان را نگران کننده توصیف کرد.

جوادی گفت : معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی ره استان فارس در چارچوب ضوابط برای سال ۱۴۰۱ تسهیلات مناسبی را جهت هنرمندان و صنعتگران با بهره کم و بازپرداخت مناسب ارائه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31927

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.