• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۵  اسفند ماه  ۱۴۰۰

  • کد خبر : 31894
  • 15 اسفند 1400 - 16:17
اخبار پلیس فارس – ۱۵  اسفند ماه  ۱۴۰۰

دیدار سردار “حبیبی” با بازنشستگان روز گذشته فرمانده انتظامی استان با حضور در شهرستان کازرون با دو نفر از بازنشستگان دیدار کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” به همراه فرمانده انتظامی کازرون با حضور در منزل اعضای وابسته به سازمان (بازنشستگان) “علی مبارکی و سید حبیب ساجدی”  از تلاش‌ و […]

دیدار سردار “حبیبی” با بازنشستگان

روز گذشته فرمانده انتظامی استان با حضور در شهرستان کازرون با دو نفر از بازنشستگان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” به همراه فرمانده انتظامی کازرون با حضور در منزل اعضای وابسته به سازمان (بازنشستگان) “علی مبارکی و سید حبیب ساجدی”  از تلاش‌ و فعالیت‌های این همکاران در طی دوران خدمت در نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی با هوشیاری پلیس”آباده

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس آباده حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “شیراز-اصفهان” در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه اتوبوس مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس‌ها ۴۶ عدد سپر و چراغ خودرو، ۴ هزار و ۶۰۰   بسته انواع قهوه، ۹۶ جفت کفش، ۹ دستگاه ستاپ باکس اندروید با تجهیزات کامل و ۲ دستگاه اسپیکر خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برآورد و در این خصوص ۳ نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: قاچاق کالا تهدیدی جدی برای تولید جامعه می‌باشد و مبارزه با این پدیده یک تکلیف همگانی است که نیروی انتظامی در برخورد با آن به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

کشف زمین خواری۲۰ میلیاردی درکوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف زمین خواری ۲ هکتاری  به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایت نماینده منابع طبیعی شهرستان کوه‌چنار  مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۲ هکتار واقع در یکی از محله‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی مأموران به همراه نماینده منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۲ هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف و به بیت المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۲۰  میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۵ هزار نخ سیگار قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از کشف ۳۵ هزار نخ سیگار قاچاق در بازرسی از یک سواری سمند خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پاسگاه انتظامی “فهلیان” حین کنترل خودروهای عبوری در محور “نورآباد-رستم” به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مجوز کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را  300 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دیدار فرماندار ویژه “لارستان” با فرمانده انتظامی

فرماندار ویژه لارستان به همراه تعدادی از روسای ادارات با حضور در ستاد فرماندهی با فرمانده انتظامی دیدار و گفتگو کرد.                              

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار فرماندار ضمن قدردانی از تلاش جهادی و ایثارگونه کارکنان انتظامی در سنگر تأمین امنیت و آرامش فردی و اجتماعی، اظهار داشت: نقش آفرینی مثبت پلیس در جامعه مستلزم اقدام هوشمندانه، مدبرانه و برخورداری از اقتدار همراه با قانون می‌باشد.

دکتر “داریوش دهقان” بیان داشت: امنیت بسیار خوبی در سطح شهرستان لارستان وجود دارد که نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی است و ما قدردان زحمات کارکنان نیروی انتظامی هستیم و از تمام توان خود جهت حمایت از آنان استفاده خواهیم کرد.

در ادامه فرمانده انتظامی لارستان افزود: پلیس در راستای همکاری با دولت برای خدمت روز افزون به مردم و توسعه نظم، امنیت و آرامش، تحقق عدالت، ترویج معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه تلاش می‌کند.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم ولی نعمت ما هستند و ما خدمتگزاران آنان خواهیم بود و خدمت به شهروندان در واقع موهبتی است که خدا توفیق آن را به ما ارزانی داشته و ما قدردان این نعمت بزرگ و الهی هستیم.

دیدار فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با ائمه جمعه اهل سنت و تشیع

فرمانده انتظامی “مهر” در دیدار با ائمه جمعه این شهرستان، گفت: وجه مشترک پلیس و روحانیت حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “بهادر رزمجویی” اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعت به جهت تاثیرگزاری در جامعه و در میان مردم بهترین نقش در جلب مشارکت شهروندان در تامین امنیت دارند.

وی افزود: نماز جمعه به عنوان یک مراسم عبادی سیاسی در بین امت اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است و به عنوان مهم‌ترین پایگاه مذهبی و سیاسی، ثمره انقلاب به رهبری امام راحل است که نقش به سزایی در ترویج فرهنگ دینی و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان دارد.

سرهنگ “رزمجویی” تصریح کرد: مهمترین عامل امنیت، مردم انقلابی و متدین می‌باشند که هر چقدر ما در این حوزه فعالیت داشته باشیم و مردم را در عرصه باورهای دینی و اعتقادی قویتر کنیم نقش پرنگ تری در تامین امنیت روانی و اجتماعی جامعه خواهند داشت و همچنین باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

دستگیری سارق سیم و کابل برق درقیروکارزین

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از دستگیری سارق سیم و کابل برق با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان قیروکارزین، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق را شناسایی و وی را حین سرقت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

لاستیک های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “خرامه” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۶۵ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “زمان‌‌اله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی خرامه حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۶۲ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خرامه تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت خودرو پاژن در شیراز و کشف در کوار

فرمانده انتظامی “کوار” از کشف یک دستگاه  پاژن  سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی در ادامه افزود: ماموران پاسگاه انتظامی “اکبر‌آباد” حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پاژن مشکی رنگ که بصورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

پلمب صنوف متخلف توسط اداره نظارت بر اماکن

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از پملب ۷ واحد صنفی متخلف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: با توجه به روزهای پایانی سال و تشدید نظارت و برخورد با صنوف متخلف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ابتدای اسفندماه سال جاری از ۶۵ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها ۷ واحد متخلف پلمب و به ۲۰ واحد دیگر اخطاریه صادر شد، از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پلیس را  در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری کنند.

گرامیداشت روز پاسدار در فسا

همزمان با میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، فرمانده و جمعی از مسئولین انتظامی فسا با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آن شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “محمدهاشم قسام” با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار اظهار کرد: از حضور موثر پاسداران و بسیجیان که در عرصه‌های مختلف، منشا خیر و برکت هستند و در هر حوزه ای که قدم گذاشتند خصوصا امنیت کشور خوش درخشیدند، سپاسگزاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از افتخارات پاسدار و سایر نیروهای مسلح به عنوان پاسداران انقلاب و نظام اسلامی همین بس که نام گذاری روز پاسدار مزین به میلاد امام حسین (ع) شده است. 

فرمانده انتظامی فسا خاطر نشان کرد: مجموعه سپاه و انتظامی و سایر نیروهای مسلح ید واحد هستند؛ چرا که سرباز ولایتیم و این بزرگترین افتخار ماست؛ ان‌شاالله که سربازان لایقی برای فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) باشیم.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در” جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در راستای گسترش امنیت و آرامش شهروندان طی یک ماه اخیر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و مقابله با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، ماموران انتظامی “جهرم” طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را به مدت یک ماه با بهره گیری از حداکثر توان اجرا کردند.

وی افزود: در این طرح مأموران انتظامی موفق شدند ۱۳۰ دستگاه وسایط نقلیه که تخلفاتی از قبیل ایجاد مزاحمت برای مردم، دور دور، صدای ناهنجار، همراه نداشتن مدارک و پلاک مخدوش داشت را توقیف و روانه پارکینگ کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” گفت: کشف ۷۲ فقره سرقت و دستگیری ۴۱ سارق، کشف ۵ خودرو و ۶دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دستگیری و جمع آوری ۲۳ قاچاقچی، خرده فروش و معتاد و کشف ۶ کیلو و ۴۶۸ گرم تریاک، ۱۰ کیلو و ۷۵۲ گرم هروئین و ۲۴۸ گرم شیشه از دیگر دستاوردهای مهم اجرای این طرح بود.

رئیس پلیس “جهرم” با بیان اینکه برخورد با مخلان نظم و امنیت در چارچوب و ساختار قانونی اولویت مهم پلیس در این شهرستان است، تصریح کرد:  هدف از اجرای این طرح‌ها افزایش احساس امنیت در بین شهروندان می‌باشد و از مردم درخواست می‌شود با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

روز پاسدار روز تحقق پاسداری از اسلام حقیقت و مکتب الهی

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” گفت: روز پاسدار، روز تحقق پاسداری از اسلام حقیقت و مکتب الهی و تبلور دفاع از اهداف و ارزش های متعالی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”حمیدرضا صالحی فرد” در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه زرین دشت با تبریک ولادت امام حسین و روز پاسدار به فرمانده سپاه ناحیه زرین دشت و همه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: رشادت ها و از خود گذشتگی های پاسداران در طول جنگ تحمیلی و حضوری فعال در سازندگی کشور برهیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: پاسداران به عنوان الگوی کارآمد و مردمی با کارنامه ای درخشان و پر افتخار در عرصه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی و نقش محوری آن در دفاع از ارزش ها و عینیت بخشیدن به عزت و اقتدار حسینی نمود پیدا می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت با اشاره به تعامل خوب این دو مجموعه، بیان کرد: ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی هدف نهایی این دو نهاد است.

در ادامه سرهنگ پاسدار “سجاد راحت طلب” فرمانده سپاه ناحیه زرین دشت از تلاش های شبانه روزی پلیس در برقراری نظم و امنیت در این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

در پایان فرمانده انتظامی زرین‌دشت با اهداء لوح یادبود به سرهنگ “راحت طلب” روز پاسدار را به وی و کارکنان سپاه تبریک گفت.

تقدیر اعضای شوری تامین شهرستان” نی ریز” از کارکنان انتظامی

طی مراسمی اعضای شورای تامین “نی‌ریز” از کارکنان ایستگاه بازرسی “قطروئیه” این شهرستان در راستای برخورد قاطع با سوداگران مرگ با لوح تقدیر تجلیل کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31894

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.