• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

دلایل افت سرعت ایرانسل در شیراز

  • کد خبر : 31755
  • 10 اسفند 1400 - 18:16
دلایل افت سرعت ایرانسل در شیراز
مدیر منطقه جنوب شرکت ایرانسل با تائید افت در سرعت اینترنت طی هفته‌های اخیر و ضمن تاکید براینکه، علل مختلفی در این موضوع دخیل بوده و اصلی‌ترین علت، موانع موجود در توسعه ارتباطات است نه مباحث سیاسی، گفت: مشکل اینترنت ارتباطی با طرح صیانت و مسائل سیاسی و مباحث پیرامونی آن ندارد.

به گزارش سحاب پرس، امین ترابی در یک کنفرانس خبری، ضمن یادآوری اینکه، طی یک ماه اخیر سرعت اینترنت ایرانسل در شهر شیراز در برخی از نقاط کاهش یافته است، گفت: البته بحث کند شدن اینترنت با توجه به افزایش ترافیک دیتا و نزدیکی به نوروز و ایام پایان سال مزید بر علت شده است.
ترابی با این توضیح که بحث توسعه زیرساخت‌های فنی ارائه خدمات، یکی از مسائل تاثیرگذار در کیفیت است، گفت: شاید ما به دلیل تحریم‌های ظالمانه خارجی، برای وارد کردن تجهیزات و تامین نیازهای فنی با مشکلاتی مواجه باشیم اما، تاثیر تحریم‌های داخلی بسیار بیشتر و پررنگ‌تر بوده است.
وی با بیان اینکه نبود همکاری، تعامل و هماهنگی مطلوب بین بخشی و برداشت‌های نادرست مردمی و … همان تحریم‌های داخلی مد نظر است، گفت: در حالیکه ما انتظار داشتیم با کند شدن سرعت اینترنت و بروز مشکلاتی در ارتباط تلفن همراه و اعتراض وانتقادهای مردم، دادستانی به مسئله ورود کرده و انتظار داشتیم همه تلاش ها به نفع مردم باشد اما اخیرا رایی در محاکم قضایی صادر و نهایی شد که با اجرای آن دسترسی حدود یک سوم از شهر شیراز به خدمات ایرانسل قطع خواهد شد!

او توضیح داد: براساس حکم صادره از سوی یکی از محاکم قضایی شیراز که از سوی دادگاه تجدید نظر فارس هم تائید شده است، ایرانسل باید یکی از سایت‌های اصلی خود را در شهر شیراز، جمع کند و این به آن معناست که ارتباط بخش‌ها یا تمام محدوده مناطق یک، شش و ده شهرداری شیراز به ایرانسل قطع می‌شود.
ترابی با بیان اینکه موضوع را از طریق مسئولان ارشد اجرایی و قضایی استان فارس پیگیری کرده است، گفت: با اجرای این حکم قضایی، نه تنها شاهد اختلال گسترده در ارتباطات تلفنی و اینترنتی مردم خواهیم بود بلکه بخشی از خدمات قابل ارائه توسط مراکز عرضه سوخت، اورژانس، نیروی انتظامی، شهرداری و … هم که مبتنی بر زیرساخت ایجاد شده توسط ایرانسل بوده است، متوقف می‌شود.
این مقام مسئول در ادامه، یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار در افت کیفیت خدمات را، موضوع توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تعداد سایت‌ها متناسب با تقاضا دانست و گفت: متاسفانه در استان فارس و شهر شیراز برای ایجاد سایت‌های جدید با مشکل ممانعت تعداد محدودی از شهروندان و همکاری نکردن بخش دولتی در تامین مکان، مواجه هستیم.
او با قدردانی از همکاری‌های مطلوب شورا و شهرداری در توسعه بستر ارتباطی تلفن و دیتا، گفت: علیرغم آنکه همکاری شهرداری در شیراز نسبت به سایر کلانشهرها مطلوب تر بوده است اما بعضا پروسه راه‌اندازی یک سایت، (با توجه به ممانعت‌هایی که در حین انجام کار پیش می‌آید) بسیار زمان بر بوده! در حالیکه راه‌اندازی یک سایت بطور معمول در حدود یک ماه انجام می شود.
ترابی خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به محدودیت‌های شرکت برق در تامین کنتور، علی‌رغم هزینه ۱۵۰ میلیاردی در شهر شیراز برای توسعه در سال جاری جهت ایجاد سایت‌های جدید، امکان بهره‌برداری بصورت کامل و با تمام توان از سایت‌های جدید را نداریم.
او توضیح داد: بخش زیادی از سایت‌های جدید ایرانسل، فاقد کنتور است و برای تامین نیاز، مجبور به استفاده از برق موقت هستیم، حال آنکه برق موقت پاسخگوی نیاز سایت نبوده و بخش قابل توجهی از توان سایت قابل دسترس و استفاده نیست، این امر بر کیفیت خدمات تاثیرگذار است. که امید است با توجه به تغییرات مدیریتی در شرکت برق شیراز و استان و روحیه تعامل و همکاری ایشان، این موضوع حل و فصلچ گردد.
او در عین حال، استمرار ثبات در تعرفه‌ خدمات ارائه شده توسط اپراتورها، مواجهه با همه‌گیری کروناویروس و افزایش شدید تقاضا را از عوامل مهم دخیل در کاهش سرعت اینترنت و بروز اختلال در ارتباط تلفن‌های همراه دانست.
او توضیح داد: با شیوع همه‌گیری کروناویروس، دورکار شدن بخشی از نیروی انسانی بخش‌های مختلف و غیرحضوری شدن آموزش‌ها، تقاضای استفاده از اینترنت، افزایش یافت؛ طی این مدت و با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و افزایش تمایل به انجام خریدها و ارائه خدمات بر بستر فضای مجازی، شاهد رشد چشمگیر میزان استفاده از اینترنت بوده‌ایم.
ترابی گفت: افزایش میزان تقاضا در حالیست که به دلیل ثابت ماندن تعرفه‌ها از یکسو و افزایش هزینه و دشوار شدن روند تامین تجهیزات، بحث توسعه سایت و بستر ارائه خدمات، متناسب با تقاضا، رشد نداشته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه علیرغم تمام مشکلات، ایرانسل موفق به گسترش مناسبی در زیرساخت‌ها ایجاد کرده است، گفت: در دنیایی که ارتباطات به عنوان یک نیاز اساسی، حتی قبل از سایر نیازهای جوامع اعم از شهری و روستایی، مطرح است و شاهد افزایش تقاضا در دورترین نقاط روستایی برای دریافت خدمات اینترنتی به روز هستیم، نیازمند توسعه زیرساخت‌ها متناسب با این نیاز خواهیم بود.
.
این مقام مسئول، سرقت تجهیزات شبکه و سایت‌های مخابراتی ایرانسل در فارس را بسیار زیاد و یکی از عوامل موثر بر افت کیفی خدمات دانست و گفت: علیرغم همکاری خوب ناجا و برگزاری جلسات متعدد، متاسفانه همچنان مشکل سرقت تجهیزات سایتها و شبکه، پابرجا است.
ترابی در خصوص وضعیت کنونی استان فارس و شهر شیراز، گفت: علیرغم همه مشکلات، با توجه به همراهی مطلوب برخی از دستگاه‌ها نظیر شورا و شهرداری شیراز، شاهد اقدامات تاثیرگذاری بوده‌ایم.
او با اشاره به اینکه سرمایه گذاری اولیه انجام شده ایرانسل در استان فارس بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بوده که با احتساب قیمت کنونی دلار، ارزش روز آن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: ایرانسل در فارس ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک دارد.
ترابی با یادآوری اینکه، علاوه بر مشترکان خصوصی، بخش اعظمی از خدمات دستگاه‌هایی نظیر ناجا، شهرداری‌ها، اورژانس، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت برق و … بر بستر ایجاد شده توسط ایرانسل است، گفت: شیراز در ایجاد بستر فیبرنوری، جزو اولین کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود.
او ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر خط فیبرنوری در شیراز احداث و تقریبا تمام خیابان‌های اصلی شهر به این امکان زیرساختی مجهز شده است و ۴۰ کیلومتر فیبرنوری جدید نیز در حال اجرا است و بخشی از شهر صدرا هم در دستور کار قرار دارد.
ترابی این اقدام را یکی از الزامات در افزایش سرعت اینترنت و مطلوبیت خدمات ارتباطی دانست و با بیان اینکه نباید کل بار اینترنت بر دوش اپراتورهای همراه باشد، گفت: با ایجاد زیرساخت فیبر نوری، امکان ارائه خدمات اینترنت ثابت در اماکن مسکونی، تجاری و خدماتی فراهم و بار شبکه همراه، کم خواهد شد و این منجر به بهبود کیفیت می‌شود.
او یادآور شد که به دلیل فراهم بودن زیرساخت فیبرنوری در شیراز، این شهر بعد از تهران به سایت ۵G مجهز شده است.
ترابی با تصریح اینکه سرمایه‌گذاری در شیراز و فارس بسیار دشوار است، گفت: در همه جای دنیا، دستگاه‌های مسئول به دنبال سرمایه‌گذار هستند و شرایط را فراهم و تسهیل می‌کنند، اما در ایران و فارس و شیراز، سرمایه‌گذار باید به دنبال دستگاه‌های خدمات رسان رفته و خواهش و تمنا کند تا اجازه سرمایه‌گذاری بدهند و بعد از آن هم متاسفانه با مشکلات عدیده‌ای نظیر نظرات و آرای غیرکارشناسی و … مواجه می‌شوند.
این مقام مسئول با قدردانی از همکاری مجموعه محترم سپاه و نیروی انتظامی، گفت: متاسفانه رای اخیر صادره از سوی دستگاه قضایی در شیراز، براساس یک نظر غیرکارشناسی و به استناد قانونی که اصلا وجود ندارد، صادر شده و ما را با مشکل مواجه کرده و در تنگنای شدید قرار داده است که امید است با مساعدت جناب آقای حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل محترم دادگستری فارس این موضوع حل و فصل گردد.
ترابی ابراز امیدواری کرد که با توجه به همراهی‌های برخی مسئولان و دستگاه‌های مسئول، در صدر آن جناب آقای دکتر ایمانیه استاندار محترم ، رئیس کل محترم دادگستری استان، شهردار شیراز و همکاری کلیه فرمانداران در سطح استان و شرکت محترم توزیع برق شاهد رفع این مشکلات بوده و روند سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم فراهم شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31755

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.