• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
​رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد

نجات سه کوهپیما از یخ زدگی در کوه‌های شیراز

  • کد خبر : 31560
  • 02 بهمن 1400 - 15:52
نجات سه کوهپیما از یخ زدگی در کوه‌های شیراز
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش نشانان، در عملیاتی ۱۶ ساعته سه کوهنورد را که در یخبندان کوه سرخ در دو نقطه مختلف گرفتار شده بودند، نجات دادند.

به گزارش سحاب پرس، محمدهادی قانع شنبه دوم بهمن در جمع خبرنگاران در خصوص عملیات نجات کوهپیمایان از میان برف و سرمای ارتفاعات کوه سرخ، گفت: روز گذشته در پی از اطلاع رسانی دو شهروند به سامانه ۱۲۵ مبنی بر ناآشنا بودن به مسیر و گم کردن راه در یخبندان، گروه نجات کوهستان مستقر در ایستگاه ۲۲ آتش نشانی شیراز ساعت ۱۶ و ۱۷ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند.
او افزود: عملیات جستجو و دسترسی به افراد گمشده که ۲ مرد ۲۸ و ۲۶ ساله بودند، ۳ ساعت به طول انجامید و آتش نشانان موفق شدند ساعت ۱۹ به این دو فرد دسترسی پیدا کنند.
قانع ادامه داد: پس از اطمینان از سلامت جسمی این دوکوهپیما و بازگرداندن قوای جسمی آنان، از مرکز ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز حادثه‌ای دیگر مبنی بر گم شدن مردی ۳۰ ساله در کوه مذکور به تیم عملیاتی اطلاع رسانی شد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به در دسترس نبودن شخص سوم و نا آگاهی از محل وی، خاطرنشان کرد: با ملحق شدن تیم کمکی از ایستگاه ۱۷، دو کوهپیمای جوان به پناهگاه امن منتقل و جست و جو جهت نفر سوم ادامه پیدا کرد.
او گفت: آتش نشانان در شرایط بسیار سخت، در میان برف و سرمای شدید در ساعت یک بامداد به مرد ۳۰ ساله که در یک قدمی یخ زدگی قرار داشت رسیدند و با توجه به وضعیت جسمانی وی، پس از انجام اقدامات اولیه و دادن آب و غذا، مسیر خود را به پایین کوه ادامه دادند.
به گفته قانع، هر سه کوهپیما در عملیاتی ۱۶ ساعته و دشوار با توجه به تاریکی هوا و یخبندان، با همت و تلاش بی وقفه تیم تخصصی کوهستان سازمان آتش نشانی شیراز ساعت ۷:۳۰ صبح امروز به سلامت به پایین کوه انتقال داده شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31560

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.