• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
1
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز:

به زودی گرفتن مجوز از شهرداری، الکترونیکی می شود

  • کد خبر : 31414
  • 21 بهمن 1400 - 13:22
به زودی گرفتن مجوز از شهرداری، الکترونیکی می شود
محمود صفایی گفت: یکی از مواردی که در دور جدید معاونت مد نظر داریم بحث واگذاری مراحل صدور پروانه و جمع سپاری فعالیت ها و حضور کمتر شهروندان در شهرداری و سیستمی شدن صدور پروانه است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مهندس محمود صفایی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه خبر جنوب گفت: یکی از مشکلاتی که از گذشته شهرداری و شهروندان شیرازی همواره با آن دست به گریبان بودند این است که برای انجام کوچک ترین کار خود از یک استعلام آسان گرفته تا صدور انواع و اقسام مجوزها و پروانه باید حتما در شهرداری حضور می یافتند. در این بین با آمدن تکنولوژی از چند سال قبل بحث ارایه خدمات به صورت غیر حضوری در بر بستر فضای مجازی در دستور کار قرار گرفت و اقداماتی در این حوزه از انجام شد که از جمله آن ها می توان به برون سپاری یا دور سپاری برخی از خدمات از جمله صدور برخی از مجوزها و استعلام ها اشاره کرد. اما در این بین هنوز مهم ترین بهسازی این حرکت یعنی صدور پروانه و پایان کار باقیمانده است که در آخرین گام قرار است تا نیمه نخست سال آینده با شهروند سپاری صدور پروانه فعالیت شهرداری به گونه ای شود که دیگر شهروندان برای انجام هیچ کدام از نیازهای خود به شهرداری مراجعه نکنند و به صورت الکترونیکی کارهای خود را به سرانجام برسانند.
معاون جدید شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به تکمیل چرخه شهروندسپاری تا نیمه اول سال آینده گفت: یکی از مواردی که در دور جدید معاونت مد نظر داریم بحث واگذاری مراحل صدور پروانه و جمع سپاری فعالیت ها و حضور کمتر شهروندان در شهرداری و سیستمی شدن صدور پروانه است.
 محمود صفایی افزود: البته در این راستا طی چند سال گذشته اقدمات مقدماتی برای ارایه برخی خدمات مانند استعلام ها از طریق شهروندسپاری انجام شده اما برای برون سپاری صدور پروانه باتوجه به پیچیدگی این بخش زمان بر، نیاز است تا فاز به فاز اجرا شود.
برنامه های اساسی سال آینده در بخش شهروندسپاری
معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اساسی سال آینده این بخش شهروندسپاری است تصریح کرد: این تقاضای عمومی مردم است و حتی رئیس جمهور هم به دولت اعلام کرد که شاهد حضور کمتر مردم در ادارات باشند. البته در این رابطه به جز شهرداری باید ساختار برون شهرداری هم در این حوزه کار کند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ادامه داد: در زمینه جمع سپاری، عوارض نوسازی هم باقی مانده که در این زمینه هم به زودی اقداماتی انجام خواهد شد.
صفایی با اشاره به این که صدور پروانه پیچیدگی دارد گفت: در مباحث فنی با نظام مهندسی ساختمان تبادلاتی داشتیم و امیدواریم بتوانیم تا شش ماهه اول سال آینده چرخه جمع سپاری را تکمیل کرده و شاهد حضور کمتر مردم باشیم وی افزود: البته یکی از مشکلات ما در جمع سپاری برخی تقاضاهای مردم است که با ضوابط و قوانین منطبق نیست. بنابراین باید این موارد را قانونی کنیم.
 معاون شهرسازی و معماری شهرسازی شهرداری شیراز در خصوص برخی مشکلات پس از واگذاری ارجاع ناظرین از سال گذشته به نظام مهندسی ساختمان از جمله تاخیر در صدور مجوزها گفت: در همین ارتباط جلساتی را با تیم جدید نظام مهندسی داشتیم و آنها قول داد که بیشتر کار کنند و زمان بندی ها منطقی تر شده است.
صفایی اضافه کرد: ما علاقه مندیم تا نظام مهندسی به عنوان یک تشکل تخصصی ما را در این حوزه یاری دهد اما هنوز ارائه این خدمات قانع کننده نیست و باید کاردستی و حضوری به حداقل برسد.
اصلاح طرح تفصیلی در دستور کار مدیریت شهری
وی تاکید کرد: یکی از مباحث اصلی دیگری که به طور قطع آن را پیگیری خواهیم کرد اصلاح طرح تفصیلی شهر است که این اصلاحات پس از انجام باید در کمیسیون ماده پنج و شورا تصویب شود.
معاون جدید شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در پاسخ به این که آیا طرح تفصیلی امسال به اتمام می رسد گفت: طرح تفصیلی فرایندی دارد و تا پایان سال امکان تکمیل آن وجود ندارد برنامه داریم که فصل به فصل، آن را پیش بیریم.
صفایی تصریح کرد: حتما تیم کارشناسی می گذاریم که زودتر این اقدام به اتمام برسد. این در حالی است که تشکیل کمیسیون ماده پنج و بررسی آن در شورای اسلامی شهر نیز زمان بر است. اما معتقدیم که این کار باید حتما انجام شود.
 وی ادامه داد انتقادات زیادی هم از طرف مراجع تصمیم گیری و مردم برای این طرح وجود دارد و بارها بحث بازنگری طرح تفصیلی مطرح شده است.
ساماندهی فضاهای شهری
معاون شهردار شیراز افزود: از دیگر مواردی که در این دور مدنظر ما قرار دارد طراحی و نماسازی فضای شهری به ویژه بافت میانی است که بخشی از آن بافت فرسوده و تاریخی است.
 صفایی تأکید کرد: گرچه روی طرح های بدنه سازی در ورودی شهر است ساختمان با نمای بهتر انجام شده و خوب هست، اما برخی از این معماری ها با طراحی شهری شیراز سنخیت ندارد.
وی ادامه داد: البته در دور چهارم شورا اقداماتی را در زمینه نماسازی و طراحی شهری انجام دادیم که در این ارتباط ساماندهی نماهای شهری از جمله مواردی است که مد نظرماست.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=31414

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.