• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

شیراز می‌تواند جهان‌شهری ماندگار باشد

  • کد خبر : 3118
  • 16 اردیبهشت 1399 - 13:56
شیراز می‌تواند جهان‌شهری ماندگار باشد
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در مراسم آغاز روز شیراز گفت: پاسداشت روز شیراز، در جمع مردمان این شهر به مهر و مدارا و شهیر مایه مباهات است، مردمانی که در دوران همه‌گیری ویروس ناشناخته کرونا، همچنان با پیروی از روش اخلاقی بزرگان این دیار، نوع‌دوستی و از اعضای یک پیکره بودن را فراموش نکرده‌اند و در مصائب و دشواری‌ها دستگیر یکدیگرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری گرامیداشت شیراز را پاسداشت نیکی‌ها و ارجمندی‌ها خواند و افزود: این شهر شهر به واسطه توانمندی‌های بالقوه، شایستگی و درخشندگی بسیار دارد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: توسعه و پویایی هر یک از این امور در کلانشهرها، در فرآیند جهانی شدن ، منوط به شناخت و درک درستی از موقعیت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… آنان است.
جعفری افزود: در شرایطی که برخورداری از تسهیلات و تجهیزات مناسب زیرساختی و خدماتی، بهبود فناوری‌ها و زیرساخت‌های شبکه‌ای و پیشرفته اطلاعاتی و ارتباطی و کارایی و پایداری آنان به‌عنوان پیش‌شرط‌های تحقق رشد و توسعه اقتصادی، عمرانی و سیاسی محسوب می شوند، نشانه‌ها و نمادهای بسیاری نیز وجود دارند که در امر فرایند جهانی شدن فرهنگی تاثیرگذارند.
وی وجود نمایشگاه‌های قرآنی، هنری، نگارخانه‌ها و مکان‌هایی مناسب برای برگزاری جشنواره‌های موسیقی و هنر و ارایه هنرهای بصری همچون تئاتر و  نیز پرداختن به دیگر زیر ساخت‌های فرهنگی همچون موزه‌ها، رسانه‌ها، انتشارات، توسعه صنایع دستی، توجه به جاذبه‌های گردشگری، مراکز فرهنگی مهم و جهانی را از این شمار دانست.
معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: شیراز با پیشینه تاریخی غنی و  استوار بر شانه‌های فرهنگی کهن، میراث‌دار تمدنی است که قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به جهان‌شهری ماندگار دارد.
جعفری زیرساخت‌های متنوع فرهنگی همچون میراث تاریخی، صنعتی و هنری، معماری، سنت‌های بومی و محلی همچون موسیقی محلی، غذا، لباس و بازی‌های بومی، جشنواره‌ها، آیین‌ها و مراسم مذهبی، منابع فکری و انسانی و… را از قابلیت‌ها و ویژگی های منحصر به فرد حوزه گردشگری خواند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: در روزی که به بایستگی و شایستگی روز شیراز نام گرفته است، بر آن شویم تا با تعاملات فرهنگی و اجتماعی بیشتر، بیش از پیش، به موفقیت، سرزندگی و شادابی شیراز و مردمانش بیندیشیم.
جعفری با تاکید بر ضرورت تقویت ساختارها و شبکه‌های مؤسسات اجتماعی، بر اهمیت بازشناسی خلاء‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد.
وی بیان کرد: تغییر الگوهای ناکارآمد و زیرساخت‌های فرهنگی ویژه درراستای توسعه طرح‌های جاذب تجارت، سرمایه‌ و تخصص‌های پیشرفته با همت جمعی از سوی همه نهادها و ارگانهای دولتی و خصوصی و مردمی، به سوی جهانی شدن فرهنگی شیراز، نقش حائز اهمیتی در اقتصاد این شهر خواهد داشت.
وی ادامه داد: باید شیراز با غنای تاریخی، شکوه علمی و با قدمت فرهنگی چنانکه بایسته است پاس داریم و در شادی مردمان کوشا و در بلندآوازگی آن بکوشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3118

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.