• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی تسهیل می شود

  • کد خبر : 3092
  • 19 اردیبهشت 1399 - 10:55
صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی تسهیل می شود
نشست مشترک مدیران کل ثبت اسناد و املاک و امور اراضی استان در راستای اجرای بهینه تفاهم نامه فیمابین جهت تسهیل در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی برگزار شد.

سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به جانمایی ۱۱۸ هزار و ۶۹۵ هکتار از اراضی کشاورزی طی دو سال گذشته در بانک جامع کاداستر این استان از آمادگی کارشناسان این اداره کل در سرعت بخشی به جانمایی و تثبیت این اراضی در سال جاری خبر داد.
در راستای تحقق هر چه مطلوب تر و اجرای بهینه تفاهم نامه منعقده سازمان های جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک و با حضور سرپرست و کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی فارس در دفتر مدیرکل ثبت اسناد و املاک این استان نشستی برگزار گردید.
در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس و هم زمان با جلسه مشترک معاونت امور املاک و کاداستر سازمان ثبت و مسؤلان امور اراضی جهاد کشاورزی کشور برگزار گردید، ضمن رسیدگی به موانع موجود در صدور اسناد کاداستری کشاورزان راهکارهایی ارائه گردید و حاضرین با هدف اجرای بهینه تفاهم نامه فیمابین این سازمان ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.
سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به جانمایی ۱۱۸ هزار و ۶۹۵ هکتار از اراضی فوق الذکر طی دو سال گذشته در بانک جامع کاداستر این استان از آمادگی کارشناسان این اداره کل در سرعت بخشی به جانمایی و تثبیت این اراضی در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با عنوان سال “جهش تولید”، اهمیت کشاورزی در نیل به این هدف و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را حیاتی عنوان نمود و با اشاره به این که مجموع اراضی کشاورزی استان دو میلیون هکتار می باشد و بیش از ۹۰ درصد آن مشمول اصلاحات ارضی است ابراز داشت: از این میزان تا کنون ۱۱۸ هزار و ۶۹۵ هکتار جانمایی گردیده و در صورت ارائه نقشه با استانداردهای منطبق بر کاداستر و با استفاده از سامانه شمیم سازمان ثبت اسناد و املاک و یا تأیید سازمان نقشه برداری توسط مدیریت امور اراضی استان این آمادگی وجود دارد تا پس از دریافت فایل نقشه ها نسبت به جانمایی، تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی برای مالکین اقدامات لازم صورت پذیرد.
لازم به ذکر است در نشست فوق مقرر گردید اداره امور اراضی استان با سرعت بخشی در ارسال بانک های اطلاعاتی و نقشه های موجود به اداراه کل ثبت اسناد و املاک فارس زمینه تسریع جانمایی و تثبیت این اراضی را فراهم نماید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3092

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.