• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
4

آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این حوزه

  • کد خبر : 30757
  • 05 دی 1400 - 12:09
آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این حوزه
آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این حوزه با حضور قائم مقام شهردار شیراز، نایب رییس شورای اسلامی شهر، مدیران و شاغلین حوزه حمل و نقل و مسئولین پلیس راهور برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، آرش فرج زاده قائم مقام شهردار شیراز در این جلسه گفت: بیش از ۸۰ درصد از پروژه های در دست اجرای شهرداری شیراز همچون خط دو و سه مترو، بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی، ارتقای کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی با حوزه حمل و نقل و تسهیل عبور و مرور شهری ارتباط مستقیم دارد. 
فرج زاده فرهنگسازی را یکی از چالش ها و الزامات حوزه حمل و نقل برشمرد و گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات خودروها و میزان افراد فوتی ناشی از این تصادفات، باید در حوزه فرهنگی کار کنیم و به فرهنگسازی توجه ویژه داشته باشیم. 
وی ادامه داد: امروز در شیراز و در حوزه ترافیک کار علمی انجام می شود و تکنولوژی استفاده شده در حوزه سخت افزاری مثل احداث مترو، با فناوری روز دنیا برابری می کند اما نتوانستیم در حوزه فرهنگی همگام با حوزه سخت افزاری حرکت کنیم. 
قائم مقام شهردار شیراز افزود: امروز فرهنگسازی در حوزه حمل و نقل عمومی در کنار اقدامات سخت افزاری همچون تقویت ناوگان حمل و نقل ضروری است. 
محمدتقی تذروی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: رویکرد و هدف ما باید این باشد که به هر شکل مردم را از ماشین های شخصی پیاده و آنها را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنیم. تمام حرکت ما باید در این جهت باشد. 
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: اجرای طرح زوج و فرد در شیراز ضروری است و اگر همه دستگاه اجرایی پای کار باشند، قابل اجرا است و جز برنامه های آتی ما خواهد بود. 
تذروی خاطرنشان کرد: ایجاد مسیرهای مشخص برای تاکسی و اتوبوس جهت رفاه حال رانندگان نیز از برنامه های آتی ما است.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در آیین بزرگداشت هفته حمل و نقل و ترافیک و تجلیل از فعالان این حوزه گفت: مدیریت یکپارچه حمل و نقل مسافر در همه حوزه ها یکی از موضوعات مهمی است که بر یکپارچگی و مدیریت هزینه تاثیر دارد و نقشه راهی برای ما به منظور تعدیل سیستم های حمل و نقل با بیشترین بهینگی است. 
حدیقه جوانی با اشاره به چالش ها در حوزه اتوبوسرانی گفت: فرسودگی ناوگان، کاهش رضایتمندی شهروندان، مدل واگذاری اتوبوسها، کاهش سهم دولت در هزینه های حمل و نقل، کارت شهروندی، پیاده سازی سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی، برقی کردن این ناوگان و … از جمله چالش های این حوزه است. 
وی ارائه خدمات به تاکسیرانان، ایجاد سامانه یکپارچه تاکسیرانی و نوسازی ناوگان را از جمله الزامات این حوزه دانست و افزود: توافقات اولیه برای نوسازی هزار دستگاه تاکسی با بانک شهر و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر در حال انجام است. 
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در خصوص لزوم توجه بیشتر حمل و نقل پاک گفت: پلیس راهور اهتمام ویژه ای به مسیرهای دوچرخه و پیاده داشته باشد. 
حدیقه جوانی اعمال قانون تخلفات حمل و نقل بار، ساماندهی ناوگان بار و تخریب سطح معابر به علت عبور ناوگان سنگین، آشفتگی در تخلیه بار و لزوم ایجاد توقف گاه های بار در مبادی شهر، ساماندهی باراندازها و … را از جمله چالش های حوزه حمل و نقل بار برشمرد. 
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک اضافه کرد: تلاش داریم با تدوین برنامه و به روز رسانی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت و پیگیری تفکیک وظایف صف و ستاد اقدامات مناسبی را در حوزه حمل و نقل عمومی رقم بزنیم. 
هوشمندسازی حمل و نقل و ترافیک، آماده سازی ۶۴ بسته سرمایه گذاری، لزوم فرهنگسازی و آموزش، نوسازی ناوگان حمل و نقل و … از دیگر محورهای سخنان سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بود. 
آرش نعمتی رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: ساماندهی و بهبود وضعیت حمل و نقل بار و کالا از جمله اهداف ما است، در این راستا اگر تردد خوروهای باری کنترل نشود، شاهد آسیب به شهر و جان و مال مردم خواهیم بود. 
نعمتی ادامه داد: طی یک سال گذشته با هماهنگی پلیس راهور ترددها کنترل و در حال نظم دهی ترافیکی به این حوزه هستیم. 
وی ایجاد سامانه جامع حمل و نقل بار، افزایش ساماندهی تعداد خودروهای باری به بیش از ۱۲ هزار دستگاه، افزایش تعداد باراندازهای حاشیه ای به بیش از ۱۵۰ نقطه، ایجاد باراندازهای غیرحاشیه ای در چهار نقطه از شهر برای اولین بار در کشور، احداث توقف گاه خودروهای باری، ایجاد مرکز پایش تصویری خودروهای حمل بار برای افزایش نظم در تردد این ناوگان و … را از جمله اقدامات یک سال گذشته حوزه حمل و نقل بار برشمرد. 
سرهنگ موسوی رییس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس، این استان را یکی از سه استان با میزان بالای تصادفات عنوان کرد و گفت: طبق آمار متاسفانه روزانه ۴۵ تا ۶۰ نفر جان خود را به علت تصادفات از دست می دهند. در استان فارس طبق آمار هشت ماه اخیر روزانه دو نفر و در سهر شیراز به نسبت آمار یک و نیم نفر جان خود را از دست داده اند. 
سرهنگ موسوی اضافه کرد: طبق آمار در هشت ماه سال جاری در شهر شیراز  از  ۱۰۲ نفر جان باخته در تصادفات به میزان ۱۲۰ نفر رسیده ایم که نشان از رشد ۲۰ درصدی آمار دارد. در استان فارس ۴۷ درصد متوفیان تصادفات شامل عابرین پیاده،  ۳۰ درصد راکبان موتور سیکلت و ۲۳ درصد سایر وسایل نقلیه می شود و در شهر شیراز این میزان شامل ۲۴ درصد عابران پیاده، ۳۱ درصد موتور سیکلت و ۴۵درصد سایر وسایل نقلیه است. 
رییس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس خاطرنشان کرد: این آمار زنگ خطری است که باید تلاش و برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم و اقدامات ما باید به نتیجه مشخص کاهش تصادفات و حفظ جان مردم برسد. بدین منظور نیازمند ایجاد کارگروه های مشترک، همفکری،  تعامل و فرهنگسازی هستیم.
گفتنی است در پایان این جلسه از فعالین حوزه های مختلف حمل و نقل همچون مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، حمل بار، همیاران مهربان ترافیک، اصحاب رسانه، حوزه آموزش و فرهنگسازی حمل و نقل و ترافیک تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30757

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.