• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

نشست مشترک مسؤلان ادارات کل ثبت و امور مالیاتی استان با محوریت پیاده سازی فرایند استعلام الکترونیک املاک مسکونی در دفاتر اسناد رسمی

  • کد خبر : 3059
  • 17 اردیبهشت 1399 - 18:54
نشست مشترک مسؤلان ادارات کل ثبت و امور مالیاتی استان با محوریت پیاده سازی فرایند استعلام الکترونیک املاک مسکونی در دفاتر اسناد رسمی

سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت فارس فرایندهای ارائه خدمات مکانیزه در ادارات ثبتی این استان را همسو با اهداف دولت الکترونیک دانست و خاطر نشان نمود: با التفات به اینکه پیاده سازی فرایندهای الکترونیکی به جهت لزوم حفظ سلامت شهروندان در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر ضروری می باشد، لزوم سرعت بخشی به […]

سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت فارس فرایندهای ارائه خدمات مکانیزه در ادارات ثبتی این استان را همسو با اهداف دولت الکترونیک دانست و خاطر نشان نمود: با التفات به اینکه پیاده سازی فرایندهای الکترونیکی به جهت لزوم حفظ سلامت شهروندان در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر ضروری می باشد، لزوم سرعت بخشی به امور مراجعین هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر ادارات متولی را می طلبد.
در راستای مکانیزه نمودن فرایندهای ثبتی و اجرای سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص “استعلام الکترونیک مالیات املاک مسکونی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم و دریافت پاسخ استعلام از ادارات مالیاتی سراسر کشور به صورت الکترونیکی”، با حضور مدیران کل و کارشناسان ادارات امور مالیاتی و ثبت اسناد و املاک فارس در دفتر مدیریت ثبت استان نشستی برگزار گردید.
در این جلسه سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با تشریح بخشی از اقدامات سازمانی صورت پذیرفته با هدف تسریع و تسهیل فرایندهای ارائه خدمات در ادارات ثبتی این استان این فعالیت ها را همسو با اهداف دولت الکترونیک دانست و خاطر نشان نمود: با التفات به اینکه پیاده سازی فرایندهای مکانیزه به جهت لزوم حفظ سلامت شهروندان در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر ضروری می باشد، لزوم سرعت بخشی به امور مراجعین هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر ادارات متولی را می طلبد.
وی تصریح نمود: بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم، الکترونیکی گردیدن استعلامات املاک مسکونی از سوی دفاتر اسناد رسمی و پاسخ از سوی ادارات مالیاتی سهم قابل ملاحظه ای در عدم مراجعه متقاضیان، سرعت بخشی در پاسخگویی، عدم دخالت اشخاص در پاسخ استعلام ها و در نتیجه سهم قابل ملاحظه ای در نیل به اهداف دولت الکترونیک خواهد داشت.
هاشمی ضمن بیان این که مقرر گردیده این طرح از ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری در دفاتر اسناد رسمی شیراز و از ۲۷ اردیبهشت در سراسر استان اجرایی گردد همکاری و تعامل ادارات امور مالیاتی استان با ادارات ثبت اسناد و املاک را مهم ترین تضمین در جهت اجرای بهینه آن دانست و ابراز داشت: با هدف تسریع و تسهیل امور مراجعین و شفاف سازی فرایندهای ارائه خدمات تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و در این مسیر از دیگر ارگان های مرتبط درخواست همکاری داریم.
در ادامه جلسه حاضرین ضمن هم اندیشی و تبادل نظر راهکارهای اجرای مطلوب فرایند فوق را بررسی نمودند و تدابیر لازم اتخاذ گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3059

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.