• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
هشدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مردم فارس؛

هر ۳۰ ثانیه یک نفر در فارس به کرونا مبتلا می شود

  • کد خبر : 30574
  • 11 بهمن 1400 - 14:17
هر ۳۰ ثانیه یک نفر در فارس به کرونا مبتلا می شود
چهارصد و هشتادمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ با اعلام هشدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص سرعت گسترش سویه اُمیکرون همراه بود؛ چرا که آمارهای ۲۴ ساعت گذشته، نشان می دهد هر۳۰ ثانیه یک نفر در فارس به کرونا مبتلا شده است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با ابراز نگرانی نسبت به سرعت شیوع سویه اُمیکرون، به دلیل شدت سرایت پذیری و گستردگی سریع آن گفت: طی شبانه روز گذشته، با روند قابل توجه افزایش موارد ابتلا به کرونا مواجه بوده ایم که این آمار مجموعه سلامت را بسیار نگران کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در حال حاضر واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس می تواند ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهد، بنابراین ضرورت دارد افرادی که تاکنون هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند و یا تزریق دُز سوم واکسن خود را به تعویق انداخته اند، نسبت به این امر اقدام کنند.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروناویروس، از آمادگی کامل بیمارستان ها و مراکز درمانی استان برای مقابله با موج ششم کروناویروس خبر داد و توصیه کرد: عدم تکمیل فرایند واکسیناسیون و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس، باعث بحرانی تر شدن و ضعیت استان و ایجاد عوارض و آسیب های جبران ناپذیری می شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه موارد ابتلای خانوادگی ناشی از کروناویروس رو به افزایش است، تاکید کرد: لازم است افراد در صورت داشتن علائم مشکوک به کروناویروس، از خود درمانی بپرهیزند و ضمن مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، اصول قرنطینه را رعایت کنند تا از ابتلای دیگر اعضای خانواده جلوگیری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمامی مسوولان دستگاه های اجرایی استان خواست تا برای جلوگیری از بحرانی تر شدن وضعیت فارس، نظارت بیشتری بر اماکن پرتردد در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک داشته باشند.

او در ادامه این نشست، اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع و فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس در مناطق مختلف استان و آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان را ارزیابی کرد.

بررسی میزان اشغال تخت های بیمارستانی و ویژه، عملکرد تیم های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه، وضعیت میزان داروهای موردنیاز، از دیگر محورهای مورد بررسی سرپرست دانشگاه در نشست امروز بود.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص حوزه های مختلف مانند انجام تست های تشخیصی کروناویروس، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، بیمارستان پشتیبان، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان و تحلیل های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.

چهارصد و هشتادمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز یازدهم بهمن۱۴۰۰، با حضور سرپرست دانشگاه، مشاورعالی سرپرست دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30574

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.