• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

افتتاح طرح ارتباط ویدیوکنفرانسینگ سرتاسری کلیه حوزه قضایی فارس با زندان های استان

  • کد خبر : 3045
  • 17 اردیبهشت 1399 - 18:42
افتتاح طرح ارتباط ویدیوکنفرانسینگ سرتاسری کلیه حوزه قضایی فارس با زندان های استان
ارتباط ویدیوکنفرانس تمامی حوزه های قضایی استان فارس، مجتمع های قضایی شیراز و زندان های استان برقرار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس از برقراری ارتباط تصویری با پوشش سرتاسری تمامی حوزه های قضایی استان فارس، مجتمع های قضایی شیراز و زندان های استان فارس در قالب ویدیوکنفرانسینگ در آستانه میلاد کریم اهل بیت(ع) خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در افتتاح مراسم ویدوکنفرانس سرتاسری استان که با حضور رؤسا و دادستان های ۲۴ حوزه قضایی و سرپرستان مجتمع های قضایی شیراز و همچنین مدیرکل زندان مرکزی شیراز و ۳ زندان از شهرستان های استان برگزار شد به برخی از محاسن این طرح اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: ارتباط زندان با واحدهای قضایی به منظور محاکمات تصویری وفق قانون آیین دادرسی کیفری، برگزاری کلاس های آموزشی قضات و کارکنان دادگستری و همچنین برگزاری جلسات با حضور معاونین قضایی استان، رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی از جمله محاسن طرح ویدیوکنفرانس دادگستری استان است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در جلسه افتتاح ویدیوکنفرانس که با حضور روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان، مدیرکل زندان های فارس و برخی روسای زندان شهرستان ها و برخی از مسئولان قضایی استان برگزار شد گفت: دادگستری استان فارس در راستای پیشبرد اهداف دستگاه قضا و سیاست های کلان قوه قضائیه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند و از مسئولان قضایی، رؤسا و دادستان های حوزه های قضایی استان خواست اهداف عالی دستگاه قضا و سیاست های مورد نظر ریاست معظم قوه قضائیه را تحقق بخشند.
رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین گفت: پیشینه برقراری ارتباط محدود ویدئوکنفرانسینگ در استان فارس به سال های گذشته برمی گردد اما این اولین بار است که برای کلیه حوزه های قضایی و کلیه زندان های فارس به اتفاق، طرح ویدئوکنفرانس اجرا شده است و با توجه به وسعت و تعداد زیاد حوزه های قضایی اجرای این طرح در کل کشور منحصربه فرد است.
پیش از آن معاون فناوری اطلاعات دادگستری فارس ضمن تشکر از حمایت و عنایت رئیس کل دادگستری استان اجرای مناسب این طرح را ناشی از وجود زیرساخت مناسب دادگستری استان دانست و گفت: صد در صد حوزه های قضایی با فیبرنوری به مرکز استان متصل هستند و ارتباط برخی از جمله سازمان زندان ها با فیبر تاریک برقرار است؛ بنابراین مبنای این ارتباط شفاف و بدون نقص اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت است.
سیدعبدالنبی نجیبی افزود: برخی حوزه های قضایی نیازمند ارتقاء تجهیزات رایانه ای و ارتباطی جهت بهبود کیفیت اجرای این طرح هستند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3045

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.