• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

مردمی بودن دولت زمانی محقق خواهد شد که فرهنگ، عمومی شود

  • کد خبر : 30279
  • 03 بهمن 1400 - 19:53
مردمی بودن دولت زمانی محقق خواهد شد که فرهنگ، عمومی شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: باید از ظرفیت های مردمی و اهالی فرهنگ و هنر استفاده کرد. مردمی بودن دولت زمانی محقق خواهد شد که فرهنگ عمومی شود. در واقع این فرهنگ است که باید مردم را به میدان بیاورد.

به گزارش سحاب پرس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این آیین اظهار کرد: فرهنگ هیچ گاه در حاشیه نخواهد بود؛ بلکه فرهنگ به عنوان اصل، متن و مرکز باید به عنوان موتور اصلی و پیشران کشور و سایر نظام های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باشد.

حمیدرضا قانعی ادامه داد: رویکرد کلان ما گفتمان سازی بر مبنای هویت ایرانی اسلامی است. در حقیقت هویت یکی از مهمترین مقوله های اقتدار ملی است. هرچه هویت ملی یک کشور تضعیف گردد، آن کشور از درون تهی می‌شود و زوال و نابودی آن قطعی خواهد بود.

قانعی اضافه کرد: تلاش جدی دشمنان جمهوری اسلامی ایران در راستای تغییر ارزش ها و نگرش های مردم به ویژه جوانان و به تبع آن تغییر هویت آنان نشان از اهمیت این موضوع دارد که باید به صورت جدی به آن توجه شود.

وی بیان داشت: فرهنگ امری حکومتی، فرمایشی،دستوری و ساختنی نیست بلکه امری است که باید از درون مردم و با مردم شکل بگیرد.

این مقام مسئول گفت: اهالی فرهنگ و هنر باید در ساخت، رشد و تعالی فرهنگ، سهم عمده و جدی داشته باشند و برای تحقق پیشرفت فرهنگی که در حقیقت زیربنای پیشرفت اقتصادی،سیاسی و در نهایت پیشرفت کشور خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت های مردمی و اهالی فرهنگ و هنر استفاده کرد. مردمی بودن دولت زمانی محقق خواهد شد که فرهنگ عمومی شود. در واقع این فرهنگ است که باید مردم را به میدان بیاورد.

قانعی گفت: برای به میدان آوردن ظرفیت فرهنگ و هنر و فعالان مردمی توانمندسازی و ارتقا سطح دانشی و مهارتی یک اصل است و همان توانمندی و ظرفیت کم نظیر اهالی فرهنگ و هنر زمانی می تواند تبدیل به یک جریان و گفتمان عمومی شود که به صورت شبکه ای با یکدیگر متصل بوده و با یکدیگر هم افزایی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ابراز کرد: امیدوارم جشنواره جایزه کتاب سال فارس مقدمات خیر و برکت برای اهالی فرهنگ فارس و مقدمه تحول فرهنگی در جامعه باشد.نسل جدید انقلاب برای دریافت مبانی اصیل و برخاسته از اندیشه نام انقلاب همواره آماده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30279

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.