• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30267
  • 04 بهمن 1400 - 16:27
اخبار پلیس فارس – ۴  بهمن ماه  ۱۴۰۰

برگزاری تجلیل از مقام زن در حرم مطهر شاه چراغ(ع) شب گذشته مراسم سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با تجلیل از بانوان نیروی انتظامی استان در حرم مطهر شاه چراغ (ع) همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که […]

برگزاری تجلیل از مقام زن در حرم مطهر شاه چراغ(ع)

شب گذشته مراسم سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با تجلیل از بانوان نیروی انتظامی استان در حرم مطهر شاه چراغ (ع) همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که سردار “رهام‌بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان، معاون هماهنگ کننده، تعدادی از معاونین و جمعی از کارکنان زن نیروی انتظامی استان حضور داشتند از تعدادی مادران شهدا و بانوان هم نام با القاب فاطمه و زهرا تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است اهدا شاخه گل، توزیع بسته‌های میوه و پذیرایی شام از دیگر برنامه‌های متنوع این مراسم با شکوه بود.

کامیون حامل ۱۰ میلیارد کالای قاچاق توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون در شهرستان “رستم” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان “رستم” هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون ۲۷۵ دستگاه لوزم خانگی از نوع جارو برقی، همزن، خردکن، سرخ‌کن، مخلوط‌کن، اتوبخار، قهوه‌ساز، فلاکس، بخور، آبمیوه‌گیری، ظروف استیل، ۷۴۵ عدد هندزفری، شاژر، اسپیکر و میکروفن، ۴۱ قوطی پودر بدن سازی، ۵۰ عدد سنگ فرز، ۱۲۱ عدد انواع لامپ، یک هزار و ۴۵۴ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۴۳ ثوب پوشاک و تعدادی مسواک و ماژیک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار “ملک‌زاده” تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به منظور تامین سلامت و امنیت شهروندان با قانون‌شکنان برخورد خواهد کرد.

سارق به عنف سابقه دار در “شیراز” دستگیر شد

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری سارق به عنف موتورسیکلت توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ” فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت به عنف چند فقره موتورسیکلت در سطح شهرستان شیراز، موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران کلانتری “۳۱ جنت” با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی موفق به شناسایی محل اختفا متهم شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “شیراز” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک تیغه سلاح سرد، یک عدد افشانه دفاع شخصی و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد، گفت: این سارق حرفه‌ای در بازجویی اولیه به ۳ فقره سرقت به عنف موتورسیکلت اقرار کرد.

سرهنگ “فرج شجاعی” با اشاره به اینکه در سوابق متهم جرایمی از قبیل سرقت و درگیری مسلحانه نیز به چشم می‌خورد، تصریح کرد: این سارق حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی این شهرستان از هیچ تلاشی برای مقابله با سارقان و بالا بردن احساس امنیت در جامعه فروگذار نخواهد کرد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ موضوع را به پلیس گزارش دهند.

انهدام اعضای باند سارقان توسط پلیس”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” گفت: با دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان،  26 فقره سرقت منزل، مغازه و باغات در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل، مغازه و باغات در سطح حوزه استحفاظی “آباده”، تیم ویژه‌ای از ماموران زبده و مجرب پلیس این شهرستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران پس از بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌های انجام شده و سرنخ‌های به جامانده در صحنه‌های سرقت موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقر پلیس دلالت دهند.

فرمانده انتظامی “آباده” افزود: متهمان در بازجویی‌ اولیه و مشاهده ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف گشودند و به ۲۶ فقره سرقت منزل، مغازه و باغات در شهرستان آباده اقرار کردند.

سرهنگ “مسعودی” تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموالی مسروقه شامل انواع سنگ فرز، کابل برق، دوچرخه، موتورجوش، آبکش، گیربکس بلوک‌زنی، دریل، رادیو پخش خودرو، قالیچه، سبزی خردکن، پنکه، دیگ مسی، موتور کولر، دزدگیر، پیک نیک، دوربین فیلم‌برداری،جعبه بکس و جعبه آچار، قیچی، پتو،گردو، جارو برقی، اتصالات لوله، سشوار، دستگاه پوز، تلفن همراه، ظروف آشپزخانه و .. کشف شد. 

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه بنا به نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: سارقان  پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

وی با اشاره به اینکه پلیس با اشراف اطلاعاتی اجازه نخواهد داد افراد فرصت طلب و مخلان امنیت به اهداف پلید خود دست پیدا کنند، از شهروندان خواست از خالی گذاشتن منازل خود خودداری و نسبت به ایمن‌سازی درب‌ها و پنجره‌ها نیز اقدام کنند و به صاحبان منازل توصیه می‌شود از قرار دادن اقلام و اشیاء قیمتی و کم حجم و وجوه نقد در منزل خودداری کنند.

کشف قرص‌های غیرمجاز در “زرین‌دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف انواع قرص‌های غیرمجاز به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “زرین‌دشت” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل شخصی خود اقدام به خرید و فروش قرص‌های غیرمجاز می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۹ هزار و ۲۴۰ عدد قرص متادون غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش داروهای مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف احشام قاچاق در “فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲۶ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در بازرسی از دو دستگاه سواری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق احشام، ماموران پلیس آگاهی شهرستان “فسا” حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به دو دستگاه سواری ۴۰۵ حامل احشام مشکوک و آنها را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها ۲۶ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف و رانندگان را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف‌ شده برابر نظر کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برخورد با قاچاقیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

در کازرون ماینرهای قاچاق خاموش شدند

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: با تیزبینی ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی  ۱۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق از منازل مسکونی کشف شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال  توسط افرادی در منازل شخصی خود، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی و اطمینان از صحت خبر به همراه نماینده اداره برق شهرستان کازرون و هماهنگی با مرجع قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها ۱۴ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق با متعلقات مربوطه که در حال استفاده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس شهرستان کازرون با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه توسط کارشناسان ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: در این زمینه ۶ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

برگزاری کارگاه توانمند سازی مربیان پرورشی مدارس در “مرودشت”

با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مرودشت، کارگاه آموزشی طرح توانمندسازی مربیان پرورشی مدارس با حضور کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر، فتا، راهور و مشاوران پرورشی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

دستگیری سارق  درون خودرو با ۱۰ فقره سرقت  در “کوار”  

فرمانده انتظامی “کوار”  گفت: سارق  داخل خودرو با ۱۰  فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

وی در ادامه افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با تحقیقات میدانی و اقدامات فنی یک نفر سارق را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی آن را در مخفیگاهش  دستگیر کردند.

سرهنگ “هاشمی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت درون خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مردم باید همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه قرار داده و هرگونه مورد مشکوک در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارقان منزل در “سرچهان” دستگیر شدند

فرمانده انتظامی “سرچهان” از دستگیری ۲ سارق منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع ۲ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان “سرچهان”، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و گشت زنی‌های هدفمند موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به یک فقره سرقت طلا و جواهرات از یک منزل به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

هشدارهای پلیس “مهر”برای  پیشگیری از سرقت احشام

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” پیرامون پیشگیری از سرقت احشام مطالبی را به دامداران یادآور شد .

سرهنگ “عظیم اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: یکی از انواع سرقت‌ها که در اثر کم توجهی و یا سهل انگاری صاحبان آن اتفاق می‌افتد سرقت احشام می‌باشد؛ لذا با هدف اینکه دامداران عزیز قربانی چنین سرقت‌هایی نشوند بر رعایت توصیه‌های زیر تأکید می شود:

*در انتخاب چوپان و نگهبان احشام خود نهایت دقت را داشته و از افراد مطمئن و قابل اعتماد که دارای سلامت جسمی و روحی با توانایی بالا هستند استفاده کنید.

*قبل از به کارگیری نگهبان احشام، در خصوص تعیین صلاحیت وی با نیروی انتظامی هماهنگی لازم را داشته باشید.

*حرکات و رفتار نگهبان احشام خود و کسانی که با وی ارتباط برقرار می کنند را کاملا زیر نظر داشته باشید.

*وسایل ارتباطی و مخابراتی از جمله تلفن همراه و ثابت را در اختیار نگهبان احشام قرار داده تا موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰اطلاع دهد.

*جهت حراست و حفاظت بهتر از محل دامداری و جلوگیری از سرقت احشام از تعداد نفرات کافی به عنوان نگهبان استفاده کنید.

*در محل دامداری در صورت ممکن از سگ‌های نگهبان استفاده کنید.

*محل نگهداری دام‌ها را حصارکشی و از درب‌های آهنی مطمئن و قفل‌های محکم استفاده کنید و در صورت امکان احشام را نزدیک محل زندگی خود جای دهید.

*در نقاط دور افتاده حتماً از امکاناتی نظیر موتور برق سیّار جهت روشنایی مداوم محدوده دامداری استفاده کنید.

*مالکین احشام به صورت مداوم از محل دامداری خود بازدید و نسبت به شمارش دام‌ها اقدام کنند.

*هنگام خرید احشام از مسروقه بودن یا نبودن آن اطلاع حاصل کرده و همچنین هویت افرادی که تحت عنوان خریدار و قصّاب جهت معامله و خرید و فروش مراجعه می‌کنند به صورت دقیق شناسایی کنید.

*از رها کردن و یا فاصله گرفتن از دام‌های خود در کنار جاده های اصلی جدا خودداری کنید.

*نسبت به حضور افراد ناشناسی که جهت انتقال خوراک دام به محدوده دامداری شما مراجعت می‌کنند حساسیت لازم را داشته باشید.

سرهنگ “کرمی” خاطر نشان کرد: دامداران و نگهبانان احشام در صورت مشاهده موارد مشکوک در اطراف محل نگهداری دام سریعأ مراتب را از طریق مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف بیش از ۱۰ تن کودشیمیایی قاچاق در “فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۱۰ تن و ۲۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق در بازرسی از یک واحد صنفی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری و فروش کود شیمیایی قاچاق در یک واحد صنفی مطلع شدند.

وی افزود: افسران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۲۰۴ کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود شیمیایی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه ارزش کالاهای مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متصدی واحد صنفی با پرونده متشکله روانه دادسرا و کودهای مذکور نیز تحویل ستاد تملیکی استان شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30267

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.