• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 30252
  • 03 بهمن 1400 - 15:18
اخبار پلیس فارس – ۳  بهمن ماه  ۱۴۰۰

توقیف پژو و کشف تریاک در “بختگان” فرمانده انتظامی شهرستان “بختگان” از توقیف سواری ۲۰۶ و کشف ۱۶ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد. سرهنگ “احمد رحمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران انتظامی […]

توقیف پژو و کشف تریاک در “بختگان”

فرمانده انتظامی شهرستان “بختگان” از توقیف سواری ۲۰۶ و کشف ۱۶ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “احمد رحمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، شب گذشته ماموران انتظامی بختگان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۶ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “بختگان” با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

هشدار پلیس اقلید درخصوص مراقبت از پیج های اینستاگرامی            

فرمانده انتظامی “اقلید” در خصوص مراقبت از پیج‌های اینستاگرامی به دلیل جلوگیری از هک شدن به کاربران فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح خبر اعلام داشت: کاربران فضای مجازی برای جلوگیری از هک شدن صفحات شخصی خود بایستی برای آنها رمزهایی مرکب از اعداد، حروف و علائم انتخاب کنند و هرگز از اعداد مشخص مانند شماره تلفن همراه و یا کدملی به عنوان رمز استفاده نکنند.

وی در ادامه افزود: کاربران نیاز است برای صفحات اینستاگرامی خود رمز دوم را فعال کرده و برای اینکار هم موارد امنیتی را حتما رعایت کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کلاهبرداران پس از هک کردن صفحات اینستاگرامی به فالوورهای پیج مذکور پیامهایی ارسال و درخواست پول می‌نمایند؛ در حالی که مالک پیج و فالوورها از واقعیت هیچ خبری ندارند و به پیام ارسالی اعتماد و پول را به شماره حساب اعلامی واریز می‌کنند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه شهروندان سعی کنند اینستاگرام را به ایمیل و شماره همراه خود متصل کنند، توصیه کرد: اولاً امنیت پیج های خود را با رعایت موارد فوق بالا ببرید و ثانیا به پیام هایی که از طریق دوستانتان مبنی بر درخواست پول دریافت می کنید هرگز اعتماد نکنید و پس از تماس تلفنی و اطمینان خاطر از صحت موضوع پول را به حساب وی واریز کنید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی به ۴ دستگاه خودرو سبک مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل ۵ هزار و ۵۰۹ عدد انواع نوشیدنی خارجی، ۳ هزار و ۲۰۰ عدد ژیلت،۲ هزار و ۷۰۰ عدد کاور گوشی، ۵۹۷ عدد انواع لوازم خرازی،۴۲۰  جفت کفش، ۳۹ ثوب پوشاک، ۲۰ کیلو چای، ۷ طاقه پارچه و ۲ دستگاه یخچال و فریزر خارجی و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه در این رابطه ۴ نفر دستگیر شدند، افزود: ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند.

عملکرد پلیس “آباده” در دی ماه سال جاری

فرمانده انتظامی “آباده” در تشریح عملکرد پلیس دردی‌ماه، از کشف ۳۲ فقره سرقت و کشف ۸۵ کیلو و ۶۱ گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پلیس شهرستان آباده با بسیج کلیه امکانات و جلب مشارکت مردمی در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در دی‌ماه سال جاری، ۳۴ سارق دستگیر و ۳۲ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، منزل، احشام، موتورسیکلت، مغازه، خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “آباده” به دستگیری ۲ متهم و کشف ۶ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری رایانه‌ای و دسترسی غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت: جمع آوری و دستگیری ۳۱ معتاد و خرده فروش و کشف ۸۵ کیلو و ۶۱ گرم انواع مواد مخدر و یک هزار و ۱۸۸ عدد قرص متادون و  10 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، ۵۴۰ کیسه کودشیمیایی قاچاق و دستگیری ۳ نفر در این رابطه از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه در ادامه این طرح‌ها ۶۵ دستگاه وسایط نقلیه متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد، با قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت:‌ تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان عزیز می‌باشد.

در اطراف یکی از روستاهای داراب تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در بازرسی از یک سواری پراید ۴۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پراید در حال انتقال تریاک از یکی از روستاها به سمت داراب است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی سریعا با هماهنگی مقام قضائی به اطراف آن روستا اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موقت خودرو پراید را مشاهده و دستور ایست صادر که راننده و سرنشین بدون توجه اقدام به فرار کردند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده و سرنشین خودرو را رها و متواری شدند، گفت: در بازرسی از این سواری ۴۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

یسرهنگ “نوشاد” خاطر نشان کرد: با اقدامات اطلاعاتی هر دو متهم متواری شناسایی و تلاش برای دستگیری آنان با جدیت ادامه دارد.

توقیف خودرو حامل کالای قاچاق در “ممسنی”

فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” از توقیف وانت پراید و کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران  انتظامی “ممسنی” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت پراید حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۰ دستگاه جارو برقی، اتو، خردکن، قهوه‌ساز، مخلوط کن، همزن برقی و آبمیوه گیری خارجی قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ماینرهای قاچاق در”شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از کشف ۹ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری “۱۱ زند” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۹ دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق و سایر متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ماینر‎‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در “قیروکارزین”

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و سارقان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته اخیر در این شهرستان به اجرا درآمد.

وی افزود: در اجرای این طرح ۱۹ خرده فروش و ۱۱ نفر سارق با ۱۷ فقره انواع سرقت دستگیر و ۴ کیلو و ۴۲۹ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “قیروکارزین” از معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست برای ایجاد امنیتی پایدار و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

عملکرد به موقع پلیس در برخورد با مخلان امنیت عمومی ستودنی است

امام جمعه “سروستان” در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه از عملکرد مجموعه انتظامی این شهرستان در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی که اقدام به سنگ پرانی به سمت خودروهای عبوری کرده بودند تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “موسوی” در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته بیان کرد: پلیس در مسیر رسیدن به اهداف خود مشکلات زیادی را تحمل می‌کند و خدمت به مردم نزد خداوند اجر و پاداش فراوانی دارد که شامل شما کارکنان نیروی انتظامی شده است.

امام جمعه “سروستان” با اشاره به حضور مقتدرانه پلیس سروستان در برخورد با هنجارشکنان، تصریح کرد: مردم از وجود و حضور اعضای انتظامی در سطح شهر احساس امنیت و آرامش می‌کنند که این افتخار بزرگی است.

در ادامه فرمانده انتظامی سروستان نیز در مصلای نماز جمعه حاضر و ضمن تشریح وظایف و مأموریت‌های پلیس در راستای کاهش بسیاری از جرایم، گفت: با هدایت‌ها، تعامل و رهنمودهای بسیار خوب ائمه جمعه و مجاهدت‌های کارکنان خدوم، امروز شاهد امنیت پایدار در این شهرستان هستیم.

کشف ۱۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در “کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” از کشف ۱۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی “کوه‌چنار” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال در یکی از محله‌های این شهرستان می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۷دستگاه ماینر قاچاق به همراه متعلقات مربوطه کشف کردند.

سرهنگ “محمدی” با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای میلیاردی قاچاق درکوار

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک دستگاه وانت پراید و کشف ۱۸۰ طاقه پارچه  قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون  ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک خودرو  وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۸۰ طاقه پارچه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۸۰۰  میلیون  ریال برآورد شده است.

دیدار فرمانده انتظامی کازرون با خانواده شهید “قربانی

فرمانده انتظامی “کازرون” با خانواده معظم سرهنگ دوم شهید “حمید قربانی” در این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” به همراه جمعی از کارکنان انتظامی شهرستان در دیدار با خانواده شهید “حمید قربانی” ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این بزرگوار، اظهار داشت: امروز امنیت، آسایش و عزت کشور مرهون مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است.

وی تصریح کرد: ما باید از جانفشانی‌های شهدا درس بگیریم و یاد و خاطره این عزیزان را همواره زنده نگه داریم.

سرهنگ “زراعتیان” در این دیدار خطاب به پدر شهید گفت: این بزرگ مرد مجاهد هم دوره من در دانشگاه پلیس بود و خاطرات زیادی را با وی داشتیم و ما با افتخار در کنار شما هستیم و مانند فرزند شهیدتان همراه شما خواهیم بود

در پایان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اهداء لوح تقدیر از خانواده این شهید والامقام تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

گفتنی است سرهنگ دوم شهید “حمید قربانی” رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فسا بود که در خرداد ماه سال ۹۶ حین اجرای ماموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کشف ۲۷ دستگاه ماینر قاچاق در بازرسی ازمنازل مسکونی

فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” از کشف ۲۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی لامرد با اقدامات فنی و تخصصی از وجود تعدادی ماینر قاچاق در ۴ منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منازل ۲۷ دستگاه ماینر خارجی قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه کارشناسان ارزش ماینرهای کشف شده را ۷ میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل شخصی، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مذکور را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

تجلیل از مقام زن در فسا

همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس فسا با همکاری شهرداری و شورای شهر، اقدام به اهدا گل به بانوان در سطح شهر و جمعی از کارکنان و مراجعین زن کلانتری ۱۱ این شهرستان کرد.

توقیف پژو حامل ۲۲راس گوسفند

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۲۲ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۴۰۵ حامل احشام مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۲ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30252

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.