• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
رئیس سازمان صمت استان فارس تاکید کرد:

ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستای محروم علی‌آباد شهرستان خفر

  • کد خبر : 30195
  • 02 بهمن 1400 - 18:22
ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستای محروم علی‌آباد شهرستان خفر
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: این روستا در منطقه‌ای محروم واقع شده است و با توجه به جلسات مختلفی که با معدن‌کاران برگزار کردیم، تلاش داریم تا بتوانیم از بخش مسئولیت‌های اجتماعی در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی به مردم روستا کمک کنیم.

به گزارش سحاب پرس، جلسه تخصصی ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستای محروم علی‌آباد شهرستان خفر با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، فرماندار خفر و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین نمایندگان مردم روستا و معدن‌کاران فعال در این منطقه، برگزار‌ شد.

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران و نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با تاکید بر اینکه آلایندگی فعالیت‌های معدنی در حاشیه این روستا باید مورد توجه قرار بگیرد، مطرح کرد: فعالیت‌های واحد‌های معدنی، سنگ‌شکن و کارخانه تولید آسفالت در روستای محروم علی‌آباد شهرستان خفر مشکلات زیست‌محیطی قابل توجهی را ایجاد کرده است که لازم است در راستای محرومیت‌زدایی و اقدام به تعهدات اجتماعی، کمک‌هایی به منظور ایجاد زیرساخت‌های عمرانی فراهم شود.

رضایی‌کوچی با اشاره به اینکه هر گونه اقدام عمرانی باید بر اساس مطالعات فنی و تخصصی لازم باشد، افزود: در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی بایستی تدابیری برای کنترل و مهار سیلاب به ویژه در بالادست روستا نظیر طرح‌های آبخیزداری، سیل‌بند و جدول‌گذاری بکارگرفته شود تا در آتی مشکلی برای اقدامات نیز انجام نشود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای ئیرنشان خطاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار د: قیر لازم در بودجه پیش‌بینی شده است اما استفاده نمی‌شود و بعضا برگشت می‌خورد که در این زمینه بنیاد مسکن باید نقش پررنگ‌تری در راستای خدمت‌رسانی به مردم روستاها داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در برنامه‌های آتی در نزدیکی روستای علی‌آباد یک شهرک صنعتی ایجاد خواهد شد که تمام زیرساخت‌هایی که در بهسازی این روستا و منطقه اجرا می‌شود در رونق آن تأثیرگذار خواهد بود.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم با بیان اینکه در راستای کمک به ارتقاء زیرساخت‌های نامناسب روستای علی‌آباد شهرستان خفر، اظهار داشت: این روستا در منطقه‌ای محروم واقع شده است و با توجه به جلسات مختلفی که با معدن‌کاران برگزار کردیم، تلاش داریم تا بتوانیم از بخش مسئولیت‌های اجتماعی در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی به مردم روستا کمک کنیم.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: در ایجاد زیرساخت نیازمند مصالح و مواد اولیه نظیر قیر، شن و ماسه و همچنین حمل و نقل، ماشین‌آلات و تجهیزات و پخش آن در یک فرآیند اجرایی است که در این جلسه هر یک از دستگاه‌ها مکلف شدند تا بخش‌هایی از اقدامات لازم در انجام این پروژه عمرانی متقبل شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30195

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.