• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6
مدیر حوزه علمیه استان فارس؛

اهل مسجد توصیه پذیرترین افرادند/تشکر از رئیس جمهور به دلیل بازگشایی اماکن معنوی

  • کد خبر : 3018
  • 15 اردیبهشت 1399 - 15:14
اهل مسجد توصیه پذیرترین افرادند/تشکر از رئیس جمهور به دلیل بازگشایی اماکن معنوی
مدیر حوزه علمیه استان فارس با تشکر از رئیس جمهور به دلیل بازگشایی مساجد و مکان های مقدس در شهرهای وضعیت سفید، گفت: اهل مسجد و متدینین، نظم پذیر ترین و توصیه پذیر ترین اقشار جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: شخصیتی که یاور راستین پیامبر گرامی اسلام(ص) بود، شخصیتی که انیس تنهایی های رسول گرامی اسلام(ص) بود.

وی با تصریح اینکه حضرت خدیجه(س) الگوی رفتار مومنانه در دوران تحریم بود، اضافه کرد: حضرت خدیجه(س)به عنوان کسی که جلوه یاری ولی خدا در دوره تحریم بود خود را معرفی کرد و با بذل ثروت خود مسلمانان را یاری کرد.

مدیر حوزه علمیه فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ایام شیوع کرونا در کشور اشاره عنوان کرد: از آغاز آن هجمه ای علیه دین، مذهب و مقدسات ما شکل گرفت و برخی با تئوریزه کردن هجمه ها در صدد این بودند که تقابلی را با دین و مذهب و اسلام ایجاد کنند، اما با عقلانیتی که اسلام دارد، مشخص شد که همه این هجمه ها توطئه ای بیش نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه کرونا ثابت کرد که بین دین و علم تعارضی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: دین به عنوان معین دانشمندان می تواند نقش بسزایی ایفا کند؛ قرآن کریم توصیه به علم آموزی کرده است؛ علم دانش را طلب کنید اگر چه دور دستانی مانند چین باشد، بنابریان کرونا ثابت کرد که دین آمده تا کمک کار دانشمندان باشد لذا حمایت مراجع و مقام معظم رهبری از دانشمندان نقطه درخشانی در تاریخ انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین استوار افزود: کرونا ثابت کرد که مدرنیته با همه شوکت و هیبتی که در دنیا ایجاد کرده، در تامین نیاز های جهان ناتوان است، در کنار خدماتی که مدرنیته به جهان داشته، اما کرونا ثابت کرده با نقاط مطلوب تامین نیاز ها فاصله داریم و ما باید به علوم ماورایی نیز توجه داشته باشیم.

وی یادآورد شد: امروز بیش از ۳ و نیم میلیون نفر در دنیا به بیماری کرونا مبتلا شده اند که مشاهده می کنیم، کشور های مدرن در صدر کشور های ابتلا به کرونا قرار دارند، چرا این کشور ها نتوانستند با آن مقابله کنند، از این رو نیاز به تجدید نظر دارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس ضمن تشکر از رئیس جمهور به دلیل بازگشایی مساجد، مراقد مطهر و اماکن معنوی شهرهایی که در وضعیت سفید قرار دارند، ابراز کرد: هماهنطور که معیشت و نیازهای دیگر انسان باید تامین شود، نیاز آرامش معنوی نیز باید تامین شود؛ انسان دو بعدی است که یکی از آن معنویت مذهب و دین است؛ تعطیلی مراکز معنوی می تواند به معنویت انسان لطمه وارد کند.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: اهل مسجد و متدینین، نظم پذیر ترین و توصیه پذیر ترین اقشار جامعه هستند، مساجد می توانند خودشان را به عنوان مرکزی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند الگو برای سایر مراکز باشند.

وی به نقش روحانیت و حوزه ها در مقابل کرونا، اشاره کرد و بیان داشت: نقش روحانیت نقش برجسته ای در مقابله با شیوع بیماری کرونا بوده است، عده ای به ویژه پایگاه برون مرزی دشمنان که اتاق های فکر آنان شبانه روز برای مردم ایران توطئه می کنند، در صددند تا یکی از ابزار های ملت ایران که روحیه ایمان و معنویت است را مورد هجمه قرار دهند و به آن ضربه وارد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی تاکید کرد: مهمترین اقدامات روحانیت و حوزه های علمیه در جلوگیری از این بحران، تعطیلی اجتماعات مذهبی، حضور در بیمارستان ها و کمک به کادر درمانی پرستاری، سازماندهی گروه های جهادی برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، فعالیت در طرح کمک مومنانه و رزمایش مواسات، تجهیز اموات کرونایی و همدردی با خانواده های اموات کرونایی بود.

وی، پذیرش حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: یکی از رسالت های حوزه های علمیه تولید نرم افزار های اداره جامعه است، اگر ما به خداوند اعتقاد داریم که پیامبران را برای سعادت انسان فرستاده است، قطعا برای سعادت فردی انسان نیز برنامه های مختلفی را در نظر دارد، و این می طلبد در اداره جامعه انسانی آموزه های الهی مورد غفلت قرار نگیرد.

مدیر حوزه علمیه به رسالت های حوزه علمیه نیز اشاره و اضافه کرد: تربیت کادر متناسب و تبیین معارف اسلامی از جمله رسالت های حوزه علمیه است، حوزه جایگاه بزرگی دارد به گونه ای که آیه نفر واجب کفایی کرده است که در هر دوره ای عده ای باید دین شناس شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3018

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.