• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
رئیس کل دادگستری استان فارس:

مراکز و مؤسسات داوری و نهاد های شبه قضایی در دو سال اخیر کمک شایانی در کاهش اطاله دادرسی داشته اند

  • کد خبر : 30120
  • 01 بهمن 1400 - 16:22
مراکز و مؤسسات داوری و نهاد های شبه قضایی در دو سال اخیر کمک شایانی در کاهش اطاله دادرسی داشته اند
آزمون داوری و میانجیگری شورا‌های حل اختلاف قوه قضائیه با حضور 3497 داوطلب همزمان با سراسر و با همکاری جهاد دانشگاهی استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس در آزمون داوری و میانجیگری شورا‌های حل اختلاف استان فارس که با حضور ۱۷۱۹ داوطلب زن و ۱۷۷۸ داوطلب مرد برگزار شد ۷۰۰ تن جهت امر داوری ۲۰۰ داوطلب جهت میانجگری و ۱۸ تن جهت حضور در شوراهای حل اختلاف استان پذیرفته خواهند شد.

رئیس کل دادگستری فارس در حاشیه بازدید از چند حوزه برگزاری این آزمون در شیراز رفع اطاله دادرسی را یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضا خواند و بیان داشت یکی از راهکارهای تحقق این امر سپردن امور به مراجع شبه قضایی از جمله داوری ، میانجگری و شورا های حل اختلاف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه : مراکز و مؤسسات داوری و سایر نهاد های شبه قضایی در دو سال اخیر کمک شایانی در کاهش اطاله دادرسی به دادگستری های سراسر استان داشته اند گفت: در دو سال گذشته ٢١ هزار پرونده در استان فارس در نهاد داوری استان رسیدگی شده است که از این میزان ۱۸ هزار پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد با ورود نیرو‌های جدید به این عرصه، بخشی از ازدحام و تراکم پرونده‌ها در دادگستری کاهش و از طریق مراجعه مردم به نهاد های شبه قضایی حل و فصل رسیدگی خواهد شد و این امر به مراجع قضایی امکان خواهد داد تا به امور مهمتر قضایی رسیدگی نماید.

گفتنی است داوطلبان پس از پذیرش در آزمون کتبی امروز و طی کردن مصاحبه علمی و گزینش جهت فعالیت در نهاد داوری، میانجگری و شوراهای حل اختلاف برگزیده خواهند شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30120

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.