• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
با حضور رئیس کل دادگستری فارس انجام شد:

رونمایی از کتاب درآمدی بر سیاست جنایی جرایم مالیاتی ایران

  • کد خبر : 30028
  • 28 دی 1400 - 18:32
رونمایی از کتاب درآمدی بر سیاست جنایی جرایم مالیاتی ایران
در سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس و با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس از کتاب «درآمدی بر سیاست جنایی جرایم مالیاتی ایران» که از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس و به منظور استفاده کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سایرمدیران و کارشناسان حوزه امور مالیاتی تدوین و تألیف شده است رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس این کتاب که در زمینه حقوق مطلوب حاکم بر نظام مالیاتی و اجرای صحیح قوانین و مقرات در حوزه مالیات‌ستانی در پرتو یک سیاست جنایی کارا بر پایه توجه به حقوق مردم و عدالت استوار است به صورت مشترک توسط مائده رحیمی و ابوالفضل سدره نشین تألیف و با تیراژ یک هزار جلد از سوی انتشارات “کاشف علم” منتشر شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه این مراسم با تأکید بر فعالیت های علمی و پژوهشی در مجموعه قضایی استان فارس بیان داشت: این کتاب کاربردی ضمن فراهم سازی زمینه آشنایی و تشویق مؤدیان مالیاتی به پرداخت مالیات به عنوان تکلیف اجتماعی است، اطلاعات مناسبی را در راستای شفافیت، انضباط و توسعه اقتصادی در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی افزود: در بخش هایی از این کتاب بیان شده است که مالیات به دلیل کارکردهای چندگانه آن، نقش بسیار مهمی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی، تأمین بودجه دولت و تحقق عدالت اجتماعی دارد و بدین ترتیب می‌تواند سهم قابل توجهی در رسیدن به اهداف توسعه‌ای کشور و ارتقاء رضایت‌مندی عمومی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس پس از رونمایی از این کتاب به موضوع فرار مالیاتی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۵۰۰ خودرو بدون پرداخت مالیات وارد استان فارس شده است و برخی از کسب و کارها نیز از پرداخت مالیات سر باز زده و برخی افراد سودجو نیز با سوء استفاده از کارت های بازرگانی به نام افراد غیر مربوط کالاهایی را وارد کرده اند که لازم است به این موضوع با جدیت و قاطعیت و در راستای قانون ورود شود .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برخی از زمینه های پیشگیری از وقوع جرم از جمله بحران آب واحداث چاه های غیر مجاز نیازمند کار های علمی و عملیاتی و همچنین همراهی همه دستگاه ها متولی امر و مدیریت منابع آبی در اسرع وقت می باشیم تأکیدکرد: به دلیل اینکه در آینده با بحران هایی در این خصوص مواجه نشویم لزوم مدیریت آب های زیرزمینی و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیر مجاز امری لازم و ضروری است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین وی و همه دادستان های حوزه های قضایی استان فارس خواست تا نسبت به تعیین تکلیف پرونده های مانده در حوزه چاه ها و باغ شهرهای غیر مجاز در سریع ترین زمان ممکن اقدام نمایند.

گفتنی است سومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ،معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، فرمانده انتظامی استان و سایر مسئولان قضایی و اجرایی استان عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم فارس با محوریت دو موضوع مدیریت منابع آب و محیط زیست و همچنین جلوگیری از فرارهای مالیاتی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=30028

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.