• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
شهردار شیراز خبر داد:

اتمام عملیات ریل گذاری خط دو مترو به طول ۷ کلیومتر

  • کد خبر : 29860
  • 24 دی 1400 - 18:06
اتمام عملیات ریل گذاری خط دو مترو به طول ۷ کلیومتر
شهردار شیراز در نشست هیأت مدیره سازمان حمل ونقل ریلی از اتمام عملیات ریل گذاری خط  دو مترو از ایستگاه قهرمانان در میانرود تا ایستگاه استقلال به طول ۷ کیلومتر با تکمیل شبکه برق بالاسری خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، مهندس سید احسان اصنافی افزود: عملیات روسازی فاز یک تا میدان امام حسین (ع) نیز به اتمام رسیده و عملیات بتن ریزی برای زیرسازی در ادامه تونل یک تا ایستگاه امام حسین (ع) و قسمتی از تونل دوم نیز رو به پایان است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ایستگاه های قهرمانان با ۷۷.۳ درصد، دولت با ۶۸.۱ درصد، امیرکبیر با ۶۲.۴ درصد و استقلال با ۶۲.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال می شود و یک رام قطار نیز از خط یک به خط دو برای انجام تست سرد انتقال داده شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه تونل های مسیر خط دو به روش زیر زمینی و با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه حفاری شده است، اضافه کرد: عملیات سازه، معماری و تأسیسات در هشت ایستگاه فاز یک این خط اجرا و برق بالاسری در حدود پنج کیلومتر نصب شده است.

مهندس اصنافی همچنین در این نشست بر تسریع روند عملیات اجرایی خط دو مترو تاکید کرد و افزود: ظرفیت حمل مسافر در نظر گرفته شده برای این خط ۱۶ هزار نفر ساعت در هر جهت است و با بهره برداری از آن، مشکلات ترافیکی مرکز شیراز کاهش می یابد. این خط با دو مسیر رفت و برگشت، امکان سفر در عرض و مرکز شهر را فراهم می کند.

براساس این گزارش، خط ۲ مترو شیراز به طول ۱۵ کیلومتر و با ۱۳ ایستگاه از شهرک میانرود تا میدان گلستان امتداد دارد و جنوب شیراز را به شمال این کلانشهر متصل خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29860

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.