• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی فارس در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز:

در مسیر پیشرفت اقتصادی کشور، اقتصاد نباید سیاسی شود بلکه سیاستمان باید اقتصادی شود

  • کد خبر : 29828
  • 23 دی 1400 - 20:45
در مسیر پیشرفت اقتصادی کشور، اقتصاد نباید سیاسی شود بلکه سیاستمان باید اقتصادی شود
مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: مهمترین دغدغه و مشکل کشور در حوزه اقتصاد است. بیش از ده سال است که مقام معظم رهبری منویات اقتصادی خود را در قالب نامگذاری های راهبردی بیان می فرمایند . چنانچه بخواهیم به این فرامین جامه عمل بپوشانیم باید این نکته اساسی را در نظر داشته باشیم که اقتصاد کشور نباید سیاسی شود بلکه سیاستمان باید اقتصادی شود.

به گزارش سحاب پرس، جلسه کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز صبح روز پنج شنبه مورخ ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ با حضور علی فرهادی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس، طاهری رئیس شورا، دکتر اسدی رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا و دیگر اعضای این کمیسیون برگزار شد.

علی فرهادی با حضور در این جلسه ضمن پیشنهاد تقویت تعاملات و همکاری نمایشگاه های بین المللی فارس و شورای اسلامی و شهرداری شهر شیراز گفت: با برگزاری هر عنوان نمایشگاهی، عمده فعالیت‌های شهری از جمله حمل و نقل، اسکان و هتل، خدمات رستوران، بازار و مراکز خرید، کسب و کار محلی، توریسم و گردشگری، اوقات فراغت و نشاط اجتماعی، و سایر فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، و خدمات شهری به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: مهمترین دغدغه و مشکل کشور در حوزه اقتصاد است. بیش از ده سال است که مقام معظم رهبری منویات اقتصادی خود را در قالب نامگذاری های راهبردی بیان می فرمایند . چنانچه بخواهیم به این فرامین جامه عمل بپوشانیم باید این نکته اساسی را در نظر داشته باشیم که اقتصاد کشور نباید سیاسی شود بلکه سیاستمان باید اقتصادی شود.

مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی فارس گفت : نمایشگاه ها پیشران اقتصاد کشور هستند و با ظرفیت بالایی که دارند می توانند سهم قابل توجهی درحمایت از تولید و رونق اقتصادی داشته باشند و بر همین اساس تاکنون با ایجاد ارتباط بین متخصصین و چرخه تولید و مصرف در راستای توسعه و پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور حرکت کرده‌اند.

فرهادی افزود: پیشرفت اقتصادی کشور هایی نظیر آلمان و چین که بازارهای جهانی را فتح کرده‌اند از طریق اهمیت دادن و حمایت از صنعت نمایشگاهی به دست آمده است. بنابراین ما هم باید با استفاده مطلوب از ظرفیت و قابلیت صنعت نمایشگاهی و برنامه‌ریزی مناسب برای شناخت نوآوری های علمی و تکنولوژی در حوزه اقتصاد و معرفی تولیدات با کیفیت ایرانی به دنبال بدست آوردن بازار در کشورهای هدف باشیم. این مهم با حمایت و همراهی مجموعه های همسو و مرتبط مثل شورای اسلامی شهر و شهرداری قابل حصول است.

در این جلسه مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز ضمن تاکید بر ضرورت استفاده و بهره بری از ظرفیت‌ نمایشگاه های بین المللی استان فارس در جهت کمک به تقویت مسائل شهری و اقتصادی و همچنین آشنایی با دستاوردها، فناوری ها و تولیدات نوین ارائه شده در نمایشگاه ها گفت: با تقویت و حمایت از نمایشگاه های بین المللی فارس باید در جهت ایجاد یک پایگاه فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس عمل کرد.
مهندس فرخ زاده رئیس کمیسیون گردشگری شورا و عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه گفت: در سیاست های کلان کشور و حتی در سند چشم انداز بیست ساله بر تقویت حوزه ارتباطات دوسویه اقتصادی بین المللی تاکید بسیاری شده است و نمایشگاه ها می توانند در انتقال علم و تکنولوژی، تحقیق و پژوهش، الگو برداری، استفاده از تجارب و دانش روز دنیا در حوزه های بین المللی بسیار تاثیرگذار باشند و موجب پیشرفت اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار گردند.

نصیری رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورا و عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تاکنون نمایشگاه‌های تخصصی و صنعتی خوبی در استان فارس برگزار شده اند و شهر شیراز می‌تواند در برخی از عناوین نمایشگاهی به عنوان قطب آن رویداد در کشور محسوب گردد و کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا در این حوزه می‌تواند ورود موثری داشته باشد و با توجه به اینکه استان فارس پتانسیل‌های بالایی در حوزه صنایع دستی و اقوام دارد، نمایشگاه بین المللی فارس می‌تواند محوریت اصلی صادرات فرهنگ و هنر و تولید و اقتصاد استان باشد.

ترابی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اعلام اینکه باید در طرح‌های توسعه کمی و کیفی نمایشگاه بین المللی فارس جایگاه کمک شورا مشخص شود گفت: شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز می‌تواند بر اساس توافقنامه ها و تفاهم نامه هایی با شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس ضمن ارتقای کیفیت نمایشگاه‌ها به پیشرفت اقتصاد شهر و استان و در نهایت کشور کمک کند و نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس و شهر شیراز باید به یک برند ملی و بین المللی تبدیل شوند.

دکتر اسدی رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا نیز با تاکید بر جایگاه ویژه و اهمیت صنعت نمایشگاهی و ضرورت حمایت از نمایشگاه ها ضمن اشاره به اینکه شهرداری شیراز به صورت غیرمستقیم یکی از سهامداران شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس است گفت: راهکارهای حمایت از نمایشگاه‌ها و تحقق پیشرفت شهر و استان در این حوزه و همچنین افزایش سهام شهرداری شیراز در نمایشگاه فارس در بخش‌های مختلف شورا و شهرداری از جمله معاونت مالی و اقتصادی شهرداری شیراز و کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و با کمک به صدور مجوزها در راستای تقویت و ایجاد زیرساخت‌های نمایشگاه فارس از جمله احداث سالن همایش حمایت لازم به عمل آید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29828

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.