• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
رئیس شورای شهر شیراز در بازدید از شهرداری منطقه 4:

سختی کار در هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری نیست/ کارکنان شهرداری به سیاست‌های مدیریت شهری وفادار باشند

  • کد خبر : 2978
  • 14 اردیبهشت 1399 - 21:01
سختی کار در هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری نیست/ کارکنان شهرداری به سیاست‌های مدیریت شهری وفادار باشند
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه سختی کار در هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری نیست، گفت: انتظار این است که تک تک کارکنان شهرداری با احساس مسؤولیت به مدیریت این کلان‌شهر کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در بازدید از شهرداری منطقه چهار شیراز با بیان اینکه مدیریت در شهرداری یکی از پیچیده‌ترین کارهای ممکن است؛ اظهار داشت: شاید بتوان گفت سختی کار در هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری نیست ازجمله به این دلیل که شهرداری با ارائه‌ی افزون بر دویست نوع خدمت به شهروندان، گسترده‌ترین دستگاه خدمات‌رسانی در کلان‌شهری همچون شیراز محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرداری بیشترین ارتباط مستقیم را با مردم دارد، افزود: از آنجایی که این رابطه مالی است و در واقع شهرداری از مردم پول می‌گیرد و برای خودشان کار می‌کند، کار در این مجموعه سخت‌تر هم می‌شود.
موسوی چالش دیگر مدیریت در شهرداری را روبرو بودن با مدیریت‌های چندگانه دانست و تصریح کرد: به عنوان نمونه یک مدیر در شهرداری منطقه در سیستم اداری باید به افراد یا مجموعه‌های متعدد پاسخگو باشد و ممکن است باعث مشکلاتی در خصوص اتخاذ شیوه مدیریتی واحد برای او تلقی شود.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه موفقیت در این نوع مدیریت و چنین شرایطی دارای ارزشی مضاعف است، بیان داشت: خوشبختانه بر اساس آمارها شهرداری منطقه چهار توانسته در ارائه خدمت به شهروندان این خطه از شهر موفق عمل کند.
موسوی شوراها را بستر جلب مشارکت مردم و افزایش اعتماد عمومی به نظام توصیف کرد و افزود: نوع خدمات و اقداماتی که شهرداری انجام می‌دهد نیز به حساب دولت و نظام گذاشته می‌شود و این موضوع حساسیت کار در شهرداری را نشان می‌دهد.
نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در واکنش به برخی توصیفات کارکنان شهرداری در خصوص شرایط مالی و درآمدی خود، با اذعان به اینکه کشور با مشکلات اقتصادی بسیار سنگینی دست و پنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: مسائل مالی وجود دارد اما به هر حال ما در این کشور زندگی می‌کنیم و در توقعات خود باید شرایط را هم ببنیم؛ بر همین اساس توصیه من این است که کار و تلاش‌مان را به مسائل مالی گره نزنیم.
رئیس شورای شهر شیراز افزود: درخواست من از کارکنان شهرداری این است که در کار و خدمت خود به سیاست‌های مدیریتی شهرداری وفادار باشند البته مشروط به اینکه خلاف منافع عمومی و رضای خدا و مردم نباشد.
موسوی با بیان اینکه شهرداری پول مردم را می گیرد و با این پول شهر را اداره می‌کند، تأکید کرد: انتظار این است که این دستگاه خدمات‌رسان تلاش کند در کمترین زمان و با کمترین قیمت، بیشترین گستره خدمت را ارائه و گزارش اقدامات و خدمات خود را نیز به مردم اطلاع‌رسانی کند.
وی خواستار توجه ویژه شهرداری‌ها به کاهش هزینه و افزایش درآمدها شد و گفت: گاهی موضوعی به ذهن یک کارمند ساده می‌رسد که به ذهن مدیران ارشد هم نمی‌رسد و به همین دلیل انتظار من این است که تک تک کارکنان شهرداری با احساس مسؤولیت به مدیریت این کلان‌شهر کمک کنند.
موسوی در پایان با تأکید بر اهمیت مبارزه با فساد، تبعیض و قانون‌گریزی‌ها، خطاب به کارکنان شهرداری گفت: تلاش کنید که راهی پیدا کنید تا در حد توان خود جلوی تبعیض و فساد را بگیرید چرا که این دو موضوع هر نظامی را در هر سطحی به ورطه‌ی سقوط می‌کشاند.

ناظر شورای شهر در منطقه ۴ شیراز:سطح رضایت‌مندی در منطقه چهار شیراز بالا است.


بر پایه این گزارش، دکتر «احمد تنوری» عضو و ناظر شورا در منطقه چهار شیراز نیز در این نشست با اشاره به خصوصیات متمایز این منطقه، گفت: ازجمله‌ی این ویژگی‌ها، محرومیت و کم برخوردار بودن به لحاظ سرانه جمعیتی، بافت فرسوده کم به نسبت گستره آن، زندگی شهرنشینانی با هویت مدنی به لحاظ اجتماعی و ظرفیت‌های گسترده در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.
وی اقدامات شهرداری منطقه چهار طی یک سال اخیر را بزرگ و قابل دفاع توصیف کرد و افزود: برخی از پروژه‌های اجراشده در این منطقه به گونه‌ای بوده که می‌توان گفت قابل ارائه به سایر کلان‌شهرهای کشورمان است.
ناظر شورای شهر شیراز در شهرداری منطقه چهار شیراز خاطرنشان کرد: با برآوردی که از دیدارهای خود با برخی از گروه‌های مردمی در این منطقه داشته‌ام، خوشبختانه سطح رضایتمندی در این منطقه بسیار خوب بوده است و این رضایت‌مندی حاصل درایت مجموعه شهرداری منطقه است.

شهردار منطقه ۴ شیراز: اقدامات شهرداری در منطقه چهار با توجه به شرایط فعلی، چشمگیر است


همچنین مهندس «اصغر سروی»، شهردار منطقه چهار شیراز نیز در این بازدید، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این منطقه، اظهار داشت: اقدامات مهمی همچون پارک محله تل بادی، پارک هفت هکتاری، بهسازی پارک محله جانبازان، باغ ایرانی، افزایش محسوس سرانه فضای سبز، نگاه ویژه به بازآفرینی فضاهای شهری بلا استفاده با رویکرد انسان‌محوری و همچنین اقدامات گسترده جهت کنترل، دفع و هدایت آب‌های سطحی و… از جمله این اقدامات در شهرداری منطقه چهار طی مدت اخیر بوده است.
وی جذب ۱۰۰ درصدی درآمدهای مصوب شهرداری منطقه ۴ را یکی دیگر از نقاط برجسته عملکرد این شهرداری عنوان کرد و افزود: اگرچه ما در اسفندماه که طلایی‌ترین زمان جذب درآمد محسوب می‌شود به دلیل شیوع بیماری کرونا نتوانستیم طبق برنامه عمل کنیم اما در مجموع توانستیم تمام درآمدهای مصوب را جذب کنیم.
سروی همچنین با اشاره به اقدامات مقابله‌ای با بیماری کرونا، یادآور شد: طی دو ماه گذشته ویروس کرونا بسیاری از کارهای ما را متوقف کرده بود اما خوشبختانه طی روزهای اخیر اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها از سر گرفته شده است.
شهردار منطقه چهار شیراز در پایان با تقدیر از همکاران خود برای تلاش‌های تیمی صورت‌گرفته، گفت: وخامت وضعیت فعلی مالی و اقتصادی در شهرداری‌ها طی دهه‌های اخیر بی‌سابقه بوده است و از همین رو معتقدم که با توجه به این شرایط، اقدامات شهرداری بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است.
پایان/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2978

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.