• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
در کانون فارس برگزار شد

جلسه بررسی زمینه‌های مشترک همکاری کانون و مساجد

  • کد خبر : 29739
  • 21 دی 1400 - 14:24
جلسه بررسی زمینه‌های مشترک همکاری کانون و مساجد
زمینه‌های فعالیت مشترک فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و کانون فرهنگی مساجد در شیراز بررسی شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس در نشستی که با حضور مدیر کل و معاونان کانون فارس و حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس برگزار شد، سعیدرضا کامرانی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و سابقه حضور کانون پرورش فکری در عرصه تعلیم و تربیت گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به امور فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین نهاد متولی اشتغال دارد. هر چند دستگاه‌های اجرایی دیگر کشور هم به این حوزه وارد شده‌اند که هم حسن است و هم در مواردی مشکلاتی را به وجود می‌آورد اما کانون همچنان به عنوان تخصصی‌ترین پایگاه در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و با تولید محتوای مناسب، نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا، در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت می‌کند.
مدیر کل کانون پرورش فکری فارس در ادامه با اشاره به بیانات ‌مقام معظم رهبری درباره کانون که «این کانون با نسلی سر و کار دارد که هر چه را فرا بگیرد در او ماندگار می‌شود» گفت: اگر برای فرهنگ سرمایه‌گذاری نکنیم باید باچندین برابر، هزینه‌های بی‌فرهنگی آن را بپردازیم.
کامرانی به فعالیت‌ها و ماموریت‌های کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: ۵۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان با حضور مربیان و کارشناسان توانمند، پذیرای کودکان و نوجوانان است و در ایام همه‌گیری ویروس کرونا نیز فعالیت‌ها مختل نشده و کانون در فضای مجازی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و عمومی به رسالت خود عمل می‌کند.
حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: با کانون پرورش فکری و فعالیت‌های تخصصی آن آشناهستم و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کانون پرورش با حضور مربیان وکارشناسان متخصص وتوانمند می‌تواند به هم‌افزایی و هم‌گرایی بینجامد.
حجت‌الاسلام امیدی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهای مرتبط با امور کودک و نوجوان است که به صورت چشمگیر فعالیت می‌کند و ارتباط کانون و مسجد می‌تواند به تربیت نسلی با هویت دینی و آشنا به اسلام کمک کند.
فعالیت‌های کتاب محور و قصه‌گویی از جمله مواردی بود که امیدی به آن اشاره کرد و خواستار استفاده از این ظرفیت‌های موجود در کانون پرورش فکری و ارائه خدمت به کودکان و نوجوانان حاضر در مساجد شد.
این دیدار بنا به نظر استاندار فارس با هدف هم‌افزایی هر چه بیشتر دو مجموعه صورت گرفت که قرار است پس از برگزاری جلسه‌های کارشناسی برنامه‌هایی از طرف هر دو نهاد به اجرا درآید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29739

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.