• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 29565
  • 18 دی 1400 - 13:46
اخبار پلیس فارس – ۱۸  دی ماه  ۱۴۰۰

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و خراسان رضوی فرمانده انتظامی استان از توقیف خودرو وانت کارا و کشف ۱۹۱ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و “خراسان رضوی” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با […]

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و خراسان رضوی

فرمانده انتظامی استان از توقیف خودرو وانت کارا و کشف ۱۹۱ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و “خراسان رضوی” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “خراسان رضوی” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با خودرو وانت کارا در حال انتقال یک محموله تریاک از بندرعباس به شیراز است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “داراب” پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند خودرو وانت کارا حامل تریاک را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۹۱ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در بطری‌های نوشابه‌ در کف اتاق جاسازی بود کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

در منزل مسکونی مواد مخدر کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر و دستگیری ۲ متهم در یکی از روستاهای شهرستان شیراز خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران انتظامی پاسگاه “بید زرد” شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در یکی از روستاها دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، بیان کرد: در بازرسی از آن منزل ۱۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰تماس و موضوع را گزارش دهند.                                                    

دیدار رئیس پلیس آگاهی استان فارس با خانواده یک شهید والامقام

رئیس پلیس آگاهی استان با خانواده معظم شهید والامقام “علی رحیمی” دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” کاووس حبیبی ” در این دیدار، اظهار داشت: شهدا با ایثار و فداکاری های مثال زدنی در راه اعتلای امنیت و آرامش کشور و مردم تا پای جان خود ایستادند.

وی گفت: شهدا بهترین الگوی واقعی برای جوانان جامعه هستند و در عصر حاضر این خانواده های شهدا و ایثار گران هستند که الگوهای واقعی جامعه اسلامی جمهوری اسلامی ایران هستند.

در پایان این دیدار، رئیس پلیس آگاهی استان با تقدیم لوح تقدیر از خانواده این شهید والامقام عرصه نظم و امنیت تقدیر و دلجویی به عمل آورد.

قاچاقچیان احشام ناکام شدند

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۳۰ راس گوسفند خبر داد که با ۲ دستگاه سواری پراید به استان‌های مرزی قاچاق می‌شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی “قلاتویه” داراب حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه سواری پراید حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودروها ۳۰ راس گوسفند قاچاق کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه رانندگان با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: برخورد با قاچاق به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

 پول‌های پدر در جیب پسر ۱۸ ساله

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از کشف پرونده برداشت غیر‌مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان توسط پسر نوجوانش خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه فردی به پلیس فتا فیروزآباد مبنی بر اینکه حدود ۲ ماه است که طی چند مرحله از حساب وی مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال توسط شخص ناشناسی برداشت شده است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل‌ آمده در روند رسیدگی به پرونده، کارشناسان پلیس ‌فتا مطلع شدند مقداری از مبالغ برداشت شده صرف خرید اکانت‌های بازی‌ آنلاین شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد تصریح کرد: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عامل برداشت که نوجوانی ۱۸ ساله و پسر شاکی بود را شناسایی و وی را به پلیس فتا احضار کنند.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که با بدست آوردن مشخصات حساب بانکی پدرم مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال طی چند مرحله برداشت و مقداری از آن را صرف بازی‌های رایانه‌ای کردم و بقیه را به حساب شخصی خودم واریز کرده‌ام، گفت: پرونده به همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قضائی تحویل دادسرا شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه والدین باید نظارت بیشتری در خصوص عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند، بیان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) گزارش کنند.

دستگیری سارقان و کشف ۱۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از دستگیری اعضای ۴ نفره باند سارقان سرقت از اماکن خصوصی با اعتراف به ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی و در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، طرح دستگیری و برخورد با سارقان در دستور کار دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با تحقیقات فنی و بررسی‌های دقیق موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۱۱ عدد لوله فلزی داربست، یک عدد شیر فلکه آب، یک عدد رادیات موتور آب کشی، یک عدد دینام پمپ آب، ۳۰ متر لوله، ۱۵۲ متر کابل برق و تلفن و تعدادی شیرآلات کشاورزی مسروقه کشف شد، گفت: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “توکلی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت:‌ سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف اسکناس‌های جعلی در “سرچهان”

فرمانده انتظامی “سرچهان” از دستگیری ۲ نفر کلاهبردار و کشف ۸۸ قطعه اسکناس جعلی به مبلغ ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه پسری ۱۸ ساله با استفاده از اسکناس‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از کسبه و شهروندان می‌کند که موضوع جهت شاسایی و دستگیری متهم در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی با تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه جانبه موفق شدند متهم را در یکی از مغازه های سطح شهر شناسایی و آن را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “سرچهان” خاطر نشان کرد: در بازرسی بدنی از متهم ۸۷ قطعه اسکناس۱۰۰ هزار ریالی و یک قطعه اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی (در مجموع ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال) کشف شد.

سرهنگ “لشکری” با بیان اینکه همدست متهم که برادرش بود نیز دستگیر شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست در معاملات تجاری خود ضمن توجه به اصالت هرگونه وجه، اسکناس، چک و تراول‌های پرداختی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در سریع ترین زمان ممکن به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

ناکامی قاچاقچی گوسفند در”کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۶۶ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی کوار حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون‌ ۶۶ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف و راننده نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

جاساز تریاک در رکاب خودرو لو رفت

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۴۰ کیلو تریاک در بازرسی از رکاب یک سواری پژو ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران انتظامی جهرم در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به اخطار پلیس بر سرعت خود افزایش و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه با رها کردن خودرو متواری شد.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۰ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در رکاب جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

دستگیری سارقان با ۱۶ فقره سرقت در”آباده

فرمانده انتظامی “آباده” از دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار با ۱۶ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت‌ منزل، مغازه، مزارع و باغات در برخی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان اموالی شامل ۴۰ متر کابل برق،  4 دستگاه دوچرخه، ۵ دستگاه پنکه و جاروقی، ۲ دستگاه پخش خودرو و دوربین مداربسته با متعلقات، یک دستگاه بکس بادی، ۷۰ کیلوگرم گردو و بادام مسروقه کشف شد.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۶ فقره سرقت منزل، مغازه، مزارع و باغات اقرار کردند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی سارقان به مراجع قضائی، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان تاکید و از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

در کازرون  بیش از ۷ تن چوب بلوط قاچاق کشف شد  

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از کشف ۷ تن و ۲۰۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران  انتظامی پاسگاه “کمارج” حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی از دپو مقداری چوب قاچاق در یک باغ مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن باغ موفق شدند ۷ تن و ۲۰۰ کیلوگرم چوب بلوط قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29565

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.