• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 29121
  • 13 دی 1400 - 13:38
اخبار پلیس فارس – ۱۳  دی ماه  ۱۴۰۰

قاچاقچی در پوشش پرتقال قصد انتقال تریاک داشت فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۶۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان حامل بار پرتقال در شهرستان “آباده” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، بامداد […]

قاچاقچی در پوشش پرتقال قصد انتقال تریاک داشت

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۶۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان حامل بار پرتقال در شهرستان “آباده” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، بامداد امروز (۱۳ دی) مأموران انتظامی شهرستان “آباده” حین ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودروهای عبوری در محور “شیراز-اصفهان” به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار میوه مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه  اقدام به فرار کرد.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی  و تخصصی خودرو مذکور را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۶۸ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای زیر بار میوه پرتقال جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: راننده قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سردار “حبیبی” خاطر نشان کرد: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

گل افشانی قبور مطهر شهدای مدافع حرم در شیراز

همزمان با دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی”، قبور مطهر شهدای مدافع حرم در شیراز گل افشانی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان استان از جمله سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس برگزار شد، قبور مطهر شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای شهر شیراز گل افشانی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار دل ها سپهبد شهید “حاج قاسم سلیمانی”، اظهار داشت: خداوند متعال کسانی را به عنوان الگو برای ما قرار داده که سردار شهید “حاج قاسم سلیمانی” به عنوان بهترین الگو برای همه ما است تا بتوانیم راه و سیره زندگی این شهید والامقام را ادامه دهیم.

سردار “رهام بخش حبیبی” افزود: همه ما باید در مکتب “حاج قاسم سلیمانی” درس جهاد، اخلاص، احترام به خانواده و … را یاد بگیریم و در زندگی به کار ببندیم.

وی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم در مکتب “حاج قاسم سلیمانی” بزرگ شدند، درس فرا گرفتند و به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: به احترام همه شهدای گرانقدر ایران اسلامی سر تعظیم فرود می آوریم و امیدواریم که سربازی خوب برای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) باشیم.

جا‌به‌جایی کالای قاچاق با اتوبوس لو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان “لارستان” گفت: در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی لارستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از این اتوبوس ۳ هزار و ۱۲۳ ثوب انواع پوشاک، ۴۰۵ جفت کفش، ۶۶۲ عدد عینک و ۹۸ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: این فرماندهی برخورد با قاچاق کالا و ارز را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در”ممسنی” 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “شهرام افشاری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان “ممسنی” هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۵۰ عدد لوازم آرایشی، ۴۵۰ عدد مو مصنوعی، ۱۰ کارتن کش مو و ۰۰۰ خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و یک نفر نیز دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف موتور‌سیکلت سرقتی در”زرین دشت”

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” از کشف یک دستگاه موتور‌سیکلت دارای سابقه سرقت از شهرستان گراش خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری “۱۲ دبیران” این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت توقیفی سابقه سرقت از شهرستان گراش دارد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سارقان باطری  خودرو با ۱۰ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی “جهرم” از دستگیری ۲ سارق باطری خودرو و کشف ۱۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری خودرو در سطح شهرستان جهرم، پیگیری موضوع به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ مطهری با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و دنبال کردن سر نخ‌ها موفق به شناسایی دو سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت باطری خودرو اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

افزایش ۲۳ درصدی کشفیات سرقت در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از افزایش ۲۳ درصدی کشفات سرقت در ۳ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با سارقان، پلیس شهرستان کازرون با به کارگیری و هدایت واحدهای گشت و اجرای طرح رصد و کنترل مجرمان سابقه‌دار، توفیقات خوبی را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس، کشفیات سرقت در ۳ ماهه سوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است. فرمانده انتظامی “کازرون” با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی دستگیری سارقان و کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت، افزود: در این مدت ۲۱۷ سارق دستگیر و ۴۴۹ فقره انواع سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه این اقدامات باعث رضایت مردم از خدمات پلیس شده است، گفت: موفقیت ناجا در پیشگیری از بروز جرایم، نتیجه تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی و همچنین همکاری و تعامل مردم با پلیس است.

کشف سیگار قاچاق در “لامرد”

فرمانده انتظامی شهرستان “لامرد” گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از یک سواری پژو ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی لامرد حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده متواری شد.

سرهنگ “زارع‌پور” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سیگارهای مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: ‌تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد.

سپر خودرو حامل تریاک بود

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف سواری زانتیا و کشف ۱۶ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس لارستان و جهرم خبر داد.                                   

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر “لارستان” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری زانتیا در حال انتقال تریاک در محور “بندرعباس-شیراز” است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی لارستان با هماهنگی پلیس مواد مخدر جهرم پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری زانتیا حامل تریاک را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف و سرنشینان آن که اعضای یک خانواده ۵ نفره بودند را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان عنوان داشت: در بازرسی از این خودرو ۱۶ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در سپرهای جلو و عقب جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ “امجدی” با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در اولویت کار این فرماندهی است و پلیس اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

امنیت و آرامش مهمترین مطالبه مردم از پلیس و دستگاه قضا است

رئیس دادگستری “بوانات” در دیدار با فرمانده انتظامی این شهرستان گفت: امنیت و آرامش مردم مهمترین مطالبه مردم از پلیس و دستگاه قضائی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آقای “کاووس مردانه” در این دیدار تعاملی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان انتظامی در تامین نظم و امنیت، بیان داشت: همکاری و تعامل این دو مجموعه آثار و برکات مفیدی دارد که بدون تردید خروجی آن موجب خدمت رسانی بهتر به مردم و رضایت حداکثری آحاد جامعه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مهمترین مطالبه مردم از پلیس و دستگاه قضائی است و لازم می‌دانم از خلاقیت‌های پلیس در زمینه تجهیز مرکز مانیتورینگ و افزایش دوربین‌‌های نظارتی در سطح شهرستان تقدیر و تشکر ویژه‌ای داشته باشم؛ چرا که این موضوع کمک قابل توجهی به پیشگیری علمی و کشف جرایم می‌کند.

در ادامه سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” فرمانده انتظامی شهرستان بوانات ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های دستگاه قضا از پلیس، گفت: تامین نظم و امنیت عمومی مردم از مهمترین وظایف و ماموریت‌های پلیس است و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد؛ هر چند که در این مسیر خطیر، مشارکت عمومی مردم و حمایت همه مسئولان نیز نیاز است.

کشف احشام قاچاق در شهرستان “خنج”

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” از کشف ۳۱ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مکشوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۱ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” خاطر نشان کرد: در این راستا راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 کشف ۸ دستگاه ماینر قاچاق در”مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی سیوند با اقدامات فنی و تخصصی از دپو تعدادی ماینر قاچاق در داخل یک سوله واقع در شهرک صنعتی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان ۸ دستگاه ماینر به همراه متعلقات مربوطه کشف و یک نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی، تصریح کرد: ارزش دستگاه‌های قاچاق توسط کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

دیدار فرمانده انتظامی لارستان با امام جمعه

فرمانده انتظامی “لارستان” به همراه جمعی از کارکنان با امام جمعه این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “داود امجدی” در این دیدار امنیت را باعث رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در هر کشوری دانست.

وی خدمت بی منت به مردم را وظیفه ذاتی پلیس عنوان کرد و گفت: ان‌شاالله با تعامل و مشارکت مردم بتوانیم اعتماد بیشتر شهروندان را بدست آوریم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر “موسوی خرم” زحمات نیروی انتظامی را در برقراری نظم و امنیت قابل تقد

یر دانست و گفت: کارکنان این مجموعه حافظان نظم و امنیت و ایثارگران دائمی جامعه هستند و تلاش این عزیزان در این راه ستودنی است.

امام جمعه شهرستان لارستان امنیت را لازمه حیات بشر دانست و بیان کرد: کار پلیس عبادت است و نیروی انتظامی سنگربانان واقعی جامعه هستند که در خط مقدم پیشگیری از نا امنی و جرم خدمات بی شائبه ای را به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته‌اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29121

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.