• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
با حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛

«خانه عروسک‌ها» در شیراز افتتاح شد

  • کد خبر : 29038
  • 11 دی 1400 - 9:01
«خانه عروسک‌ها» در شیراز افتتاح شد
با حضور مهدی علی‌اکبرزاده، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور، «خانه عروسک‌ها» در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس در شیراز افتتاح شد.

در دومین روز سفر مدیر‌عامل کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان کشور به استان فارس با افتتاح «خانه عروسک‌ها» و «سالن نمایش» در مجتمع فرهنگی هنری کانون فارس در شیراز ادامه یافت. خانه عروسک‌ها در پی برگزاری جشنواره استانی «ساخت عروسک‌های بومی، محلی، آیینی و نمایشی» با هدف احیا و بازتولید عروسک‌های بومی، محلی و معرفی فرهنگ غنی استان و همچنین تقویت هنر نمایش عروسکی، راه اندازی و با حضور مدیرعامل افتتاح شد.
سالن نمایش ( اتاق بلک باکس)کانون فارس نیز با ظرفیت ۶۰ نفر به عنوان سالن اختصاصی مجهر به اتاق گریم، نور و صدا و محیط اکوستیک با صندلی های پلکانی مخصوص سالن اجرای نمایش، توسط مدیر عامل افتتاح شد.
وی در ادامه از کتابخانه مرجع بازدید کرد و با حضور در استودیوی کانون فارس، با خوانش یک داستان کوتاه، سومین کتاب صوتی کانون فارس را کلید زد.
علی‌اکبر زاده پس از آن به مرکز فرهنگی هنری شهر صدرا رفت تا در افتتاح «رادیو کانون» شرکت کند. رادیو ایستگاه کانون را مربیان و اعضای نوجوان مرکز صدرا با هدف برقراری ارتباط مؤثر با اعضای نوجوان، جذب و نگهداری اعضای نوجوان، ایجاد فضای صمیمی با هدف بررسی نیاز نوجوانان و معرفی کانون به جامعه راه‌اندازی کرده‌اند و نوجوانان علاقه‌مند به نویسندگی، ایده‌سازی، خبرنگاری، گزارشگری، گویندگی، آیتم‌سازی، برنامه‌نویسی در آن فعالیت می‌کنند و هفته‌ای یک بار برنامه خود را به صورت زنده در فضای اسکای‌روم به اجرا در می‌آورند. بر این اساس اولین برنامه رادیو ایستگاه توسط نوجوانان عضو مرکز صدرا در حضور مدیر عامل پخش شد. اعضای کودک، سالن تئاتر و سینما و فضای سبز اطراف کانون را خواستار شدند. کتاب‌های جدید، مربیان بیشتر و متخصص و فضای بزرگ‌تر، اتاق فکر مختص نوجوانان و فعالیت‌های جدید نیز درخواست‌های نوجوانان مرکز صدرا بود.
مدیر عامل در ادامه به مرکز شماره ۵ شیراز رفت و نمایشگاه تمبر آثار برگزیدگان بین‌المللی مسابقه‌های نقاشی از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس را افتتاح کرد. این اولین بار است که با ابتکار کانون فارس، آثار برگزیده اعضا به شکل تمبر و با همکاری اداره پست آماده و منتشر می‌شود. پیش از این با برگزاری جلساتی با حضور مدیر کل پست و مدیر کل کانون فارس، پیشنهاد کانون برای چاپ تمبر مطرح و با استقبال مسوولان اداره‌ کل پست استان فارس روبرو شد.
این آثار مربوط به مسابقه‌های: هیکاری ژاپن، نوازاگورا بلغارستان، اسلوونی، کاناگاوا ژاپن، لیدیسیه چک، هنگ‌کنگ، تاشکند مجارستان ، بلاروس و … است. مدیر عامل به مسوولان کانون فارس پیشنهاد داد این آثار را به مدت ده روز در نمایشگاه سالن حجاب به نمایش بگذارند.
دیدار با استاندار فارس، افتتاح مرکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان اوز، بازدید از مراکز فرهنگی هنری لارستان، جهرم، شماره ۱ شیراز، بازدید از حافظیه و سعدیه و نشست حضوری مجازی کارکنان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس و کانون زبان ایران، از دیگر بخش‌های برنامه سفر مدیرعامل کانون به فارس بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=29038

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.