• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
مدير مركز نوآوري و كارآفريني دانشگاه شيراز؛

تلاش دانشگاه شیراز برای ایجاد زیست بوم نوآورانه دانش بنیان

  • کد خبر : 2902
  • 13 اردیبهشت 1399 - 21:57
تلاش دانشگاه شیراز برای ایجاد زیست بوم نوآورانه دانش بنیان
دكتر منصور كنعاني ، مدير مركز نوآوري و كارآفريني دانشگاه شيراز از آغاز اجراي مرحله دوم ''طرح نوآفرين'' در اين دانشگاه خبر داد.

طرح ”نوآفرین” شامل مجموعه رویدادهای مجازی نوآوری و کارآفرینی دانش بنیان است که با توجه به گسترش بیماری کرونا، توسط مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز اجرا شد.
دکتر کنعانی اظهار داشت : به مدد الهی ، فاز اول رویدادهای مجازی نوآفرین با تمرکز بر مسائل پایه نوآوری و خلاقیت با موفقیت پایان یافت و فاز دوم آن آغاز شد.
مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز گفت: در گام جدید یک دوره متنوع از مباحث اساسی «زیست بوم نوآورانه و کارآفرینانه دانش بنیان» توسط مدرسین مجرب سطح ملی پوشش داده شده است.
این استاد دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد : رویکرد نوآوری باز در فناوری های پیشرفته، مبانی طراحی یک محصول جدید، اصول توسعه محصول و ارزیابی دانش فنی، صادرات فناوری و دانش، روش های مختلف تامین مالی و ارتباطات مالی نوین، نسل جدید کارآفرینی، اصول بازایابی و تحقیق بازار خدمات دانش بنیان از جمله مواردی است که در فاز دوم ”طرح نوآفرین” آموزش داده می شود.
وی، این دوره را یک قدم موثر در مسیر طولانی توانمندسازی نیروی انسانی توصیف و اظهار امیدواری کرد : شرکت در این دوره های متوالی، یک سطح پایه را برای دانشجویان، اساتید و کارآفرینان استان ایجاد کند .
مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز، رسیدن به یک زیست بوم نوآورانه دانش بنیان را نیازمند فرهنگ سازی میان اجزای مختلف آن دانست و گفت: استاد، دانشجو و دانش آموختگان دانشگاه ها ، اصلی ترین سرمایه ملی برای موفقیت برنامه های دانش بنیان به شمار می روند و آموزش و توانمند سازی این ظرفیت ،یک قدم حیاتی است که بدون انجام آن، سرمایه گذاری های دیگر هم کم اثر خواهد بود.
به گفته ی دکتر کنعانی، کارگاه های فاز دوم ”طرح نوآفرین” در قالب دوره های ۲تا ۳ ساعته برنامه ریزی شده و در ۷ هفته به صورت مجازی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه شرکت برای همه علاقه مندان و گروه های زیست بوم کارآفرینی و دانشگاهی آزاد است؛ تصریح کرد : تخفیف ویژه ای برای دانشجویان و اساتید دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی شیراز و خلیج فارس به علاوه شرکت های پارک علم و فناوری فارس و اعضای مورد حمایت بنیاد نخبگان استان فارس در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2902

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.