• امروز : یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Sunday - 22 September - 2024
7

استفاده از انرژی های پاک در حمل و نقل عمومی صدرا

  • کد خبر : 28873
  • 07 دی 1400 - 17:30
استفاده از انرژی های پاک در  حمل و نقل عمومی صدرا
شهردار و شورای شهر صدرا با شرکت سازنده اتوبوس های برقی جهت به کارگیری انرژی های پاک در حمل و نقل عمومی شهر صدرا مذاکره کردند.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری صدرا ، بهزاد پرنیان به همراه روح الله شجاعیان عضو شورای اسلامی شهر صدرا با مدیران شرکت سازنده اتوبوس‌های برقی در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جلسه برگزار کردند .
شهردار صدرا گفت :همجواری شهر صدرا با کلانشهر شیراز باعث شده است بسیاری از افرادی که محل کارشان در شیراز است در صدرا زندگی کنند و به دلیل قیمت های مناسب مسکن و اجاره های کم نسبت به شیراز ،بسیاری ترجیح می‌دهند که در این شهر سکونت داشته باشند و همین موضوع باعث شده است تردد بین شیراز و صدرا بسیار بالا باشد ،از این رو شهرداری صدرا طی دو سال گذشته تلاش کرد ناوگان حمل و نقل عمومی را باز طراحی و نوسازی کند و اقدام نخست قرارداد با شرکت‌های خصوصی را از دستور کار خارج کرد و شهرداری با خرید ۱۱ دستگاه اتوبوس جدید، بیست و یک دستگاه مینی‌بوس و واگذاری تاکسی به متقاضیان تلاش کرد تا خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهد که خوشبختانه این تلاش ها رضایت نسبی شهروندان را در پی داشته است.

وی افزود : با تکمیل و ساخت مسکن مهر، طرح مسکن ملی و طرح جشن مسکن تعداد زیادی مسکن در شهر صدرا ساخته خواهد شد و این موضوع باعث می‌شود جمعیت صدرا تا ۵ سال آینده به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یابد و این جمعیت بالا نیازمند ناوگان حمل و نقل عمومی مطمئن و سریع می باشد در همین راستا با پیشنهاد شورای محترم شهر، برنامه‌های خوبی برای توسعه ناوگان حمل و نقل از جمله استفاده از اتوبوس‌های برقی در دستور کار قرار گرفته است.

شهردارصدرا خاطرنشان شد : امروز با مدیران شرکت تولیدکننده اتوبوس های برقی جلسه ای برگزار شد که نتایج مثبتی هم در پی داشت و امیدواریم همگام با کلانشهرهای بزرگی همچون تهران ،کرج و شیراز بتوان ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

پرنیان گفت استفاده از اتوبوس‌های برقی ضمن کمک به پاکیزگی هوا اصطحلاک کمتری نیز دارند و انرژی بسیار کمتری نیز مصرف می شود که این موارد در دراز مدت تاثیر بسیار بالایی بر سلامت شهر و شهروندان خواهد گذاشت و این جلسه شروع یک اقدام بزرگ است که در صورت مهیا شدن شرایط می توانیم از اتوبوس های برقی در شهر صدرا بهره مند گردیم.

روح الله شجاعیان رئییس کمیسیون حقوقی شورای شهر نیز گفت: استفاده روش های قدیمی حمل و نقل نمی تواند نیازهای امروز مردم را پاسخگو باشد، از این رو شورای شهر صدرا تصمیم گرفته است تا با روش های گوناگون حمل و نقل عمومی را توسعه دهد و در کنار پیگیری ساخت مترو ، استفاده از اتوبوس های انرژی پاک هم یکی از مناسب ترین گزینه ها می باشد.

شجاعیان افزود: تا کنون تحقیقات فراوانی انجام داده ایم تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم که شهروندان از آن رضایت داشته باشند، به همین منظور با افراد صاحب نظر و شرکت های دانش بنیان فراوانی جلساتی داشته ایم و امیدواریم با همکاری مجموعه شورا و شهردار محترم بتوانیم تصمیمات خوبی برای ناوگان حمل و نقل عمومی صدرا گرفته شود و از آنجایی که شورای شهر استفاده از انرژی های پاک در حمل و نقل عمومی را در برنامه خود دارد ، استفاده از اتوبوس های برقی می تواند گزینه خوبی باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28873

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.