• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

مجموع جانباختگان کرونا در فارس به ۷۳۸۹ نفر رسید

  • کد خبر : 28828
  • 06 دی 1400 - 14:43
مجموع جانباختگان کرونا در فارس به ۷۳۸۹ نفر رسید
متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۴۲۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۱۰ هزار و ۶۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۲۹۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۷ هزار و ۴۰۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۷۴ هزار و ۱۳۳ مورد تست سریع انجام شده و ۶۳ هزار و ۲۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۳۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۱ هزار و ۸۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۶۷۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۳۵ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۹۸ هزار و ۹۲۰ دُز نوبت دوم و ۳۲۹ هزار و ۳۲۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28828

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.