• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
10
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه آزاد، شادابی و پویایی خود را بازیابد

  • کد خبر : 28752
  • 03 دی 1400 - 14:40
دانشگاه آزاد، شادابی و پویایی خود را بازیابد
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت موجود در دانشگاه آزاد کشور، این تشکیلات باید بتواند مثل گذشته فعال باشد و با تغییر رویکردهای مدیریتی، شادابی و پویایی گذشته خود را بازیابد.

به گزارش سحاب پرس، علیرضا پاک فطرت در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان گفت:با توجه به توان و ظرفیت‌های موجود و زیرساخت‌های دانشگاه آزاد باید یک بازنگری در نحوه اداره کردن و پذیرش دانشجو در این دانشگاه رخ دهد.

سخنان این نماینده را دفترش بازتاب داد و از قول وی افزود:دانشگاه آزاد اسلامی در دو دهه اول کار خود توانست مشکلات زیادی از علم و آموزش و حتی اشتغال کشور را حل کند اما امروز وضعیت به گونه‌ای شده که چنین دانشگاهی راهی جز رفتن به سمت و سوی اشتغال و کارآفرینی ندارد.

پاک فطرت بیان کرد: نقش و اهمیت توجه به عنصر اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی را نباید دست کم گرفت و چنین دانشگاهی با این امکانات و ظرفیت‌های علمی می‌تواند مولد کار و اشتغال و آموزش‌دهنده بسیاری از مشاغل عمومی و خدماتی باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دانشگاه آزاد اسلامی با این امکانات و ظرفیت‌های علمی می‌تواند مولد کار و اشتغال و آموزش‌دهنده بسیاری از مشاغل عمومی و خدماتی همچون آموزش طب سالمندی و پیراپزشکی و دیگر حرفه‌آموزی‌های مورد نیاز جامعه باشد. 
پاک فطرت بیان داشت: با این حجم از مشکلات می‌توان در نحوه جذب و پذیرش دانشجو در شهر زرقان که برخوردار از صنایع بسیار است، تصمیماتی نو و متفاوت گرفت تا بتوان از پس هزینه‌های نگاهداری ساختمان‌های آموزشی و خوابگاه‌ها و دیگر مخارج این دانشگاه در این زمان که با کاهش دانشجو مواجه است برآید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر رفع تعارض منافع در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور و از جمله وزارتخانه‌های علوم وتحقیقات و بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: با الگوگیری از روش‌های سپاه و بسیج در مواجهه با مشکلات اجتماعی و بروز بحران‌ها مثل مهار بیماری‌ها و محرومیت‌زدایی و دیگر اقدامات جهادی و انقلابیشان در سطح ملی، دانشگاه آزاد اسلامی هم باید در مواقع لزوم خود را به خوبی نشان داده و حضورش در سطح جامعه موثر، محسوس و مشهود باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی کشور و استان به عنوان یک ظرفیت مهم و ارزنده در مباحث گوناگون به ویژه در مشاوره دادن به مدیران ارشد و میانی می توان استفاده کرد و با توجه به شناختی که بنده از این دانشگاه دارم بحمدالله دانشگاه آزاد از اعضای هیات علمی نسبتا جوان و باسواد و پرانرژی و متعهد برخوردار است.

زرقان از شهرستان های استان فارس است که در ۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28752

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.