• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
5
​در سومین جشنواره آتش نشانان و فعالین در صنایع ایمنی و آتش نشانی

برترین های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تقدیر شدند

  • کد خبر : 28713
  • 27 آذر 1400 - 12:45
برترین های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تقدیر شدند
در آیین سومین جشنواره آتش نشانان و فعالین در صنایع ایمنی و آتش نشانی، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز در گروه مدیران برتر بخش ایمنی کشور جای گرفت و آتش نشانان محمدرضا منفردی و عباداله ظفر آبادی به عنوان فرمانده و آتش نشان مبتکر تندیس این جشنواره را دریافت کردند.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در آیین سومین جشنواره آتش نشانان و فعالین در صنایع ایمنی و آتش نشانی که در روز چهار شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰ در هتل لاله تهران برگزار شد، از رییس سازمان آتش نشانی و دو تن از آتش نشانان فعال این مجموعه تقدیر شده و تندیس جشنواره به آنان اهدا شد.
محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: فراهم نمودن شرایط لازم برای افزایش شاخص های ایمنی ساختمان در برابر حریق یک ماموریت مهم در ساختمان های امروزی است.
وی افزود: تامین ایمنی ساختمان در برابر آتش سوزی به ویژه در ساختمان های بلند مرتبه از اهمیت مضاعفی برخوردار است و همیشه پیشگیری از وقوع حوادث در اولویت قرار دارد.
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ریسک وقوع حریق در ساختمان هایی که تجهیزات ایمنی و آتش نشانی را ساده انگاشته اند بسیار بالا دانست و عنوان کرد: در گذشته فرصت فرار در ساختمان ها در زمان وقوع حوادث آتش سوزی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه تخمین زده می شد اما با افزایش سرعت اشتعال مصالح به کار رفته امروز فرصت فرار به کمتر از یک دقیقه رسیده است.
قانع ادامه داد: اجرای تمهیدات ایمنی در کشور ما با چالش بزرگی همراه است. این چالش ناشی از مقاومت سازندگان در بکارگیری این تمهیدات و عدم همکاری با کارشناسان ایمنی آتش نشانی است.
وی همچنین یادآور شد: در زمان فعلی وقوع یک حادثه آتش سوزی خصوصا در ساختمان های بلند مرتبه و بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی منجر به خسارت‌های فراوان جانی و مادی خواهد شد، بنابراین شهروندان باید بیشتر به ایمنی ساختمان توجه کنند تا ظاهر و تزیینات آن، چرا که اهمیت بیش از اندازه به زیبایی کاهش ایمنی ساختمان ها در برابر حوادث را به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28713

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.