• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
معاون دامپزشکی کشور گفت:

صادرات محصولات لبنی به روسیه

  • کد خبر : 2855
  • 12 اردیبهشت 1399 - 12:46
صادرات محصولات لبنی به روسیه
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: علی رغم اینکه کشور روسیه حساسیت بهداشتی بسیار بالایی دارد، محصولات لبنی تولیدی ما به این کشور صادر می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، قاسم رضاییان زاده روز پنج شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان فارس با بیان اینکه صادرات فرآورده های خام دامی صرفا با مجوز دامپزشکی امکان پذیر است، تصریح کرد: در یکی دوسال گذشته بسیاری از اقلام به کشورهایی که سخت‌ترین شرایط و ضوابط بهداشتی را دارند صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه کشور ما با اقلیم متنوع در مرزهای شرقی و غربی، در معرض بیماری های دامی متعددی قرار دارد، ابراز کرد: علی رغم بحران ها امروز در تولید صنعتی کشور ما یکی از صادرکنندگان موفق منطقه و در تولید سنتی نیز الگوی اقتصاد مقاومتی است.
رضاییان زاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، گفت: امروز تولیدکنندگان ما با حداقل هزینه سهم قابل توجهی از تولیدات را داشتندکه نقش دامپزشکی با تلاش، زیرکی و آگاهی در این امر پررنگ است.
وی به تلاش شبانه روزی کارکنان دامپزشکی در تولید محصول سالم اشاره کرد و افزود: در کنترل کیفی محصولات آزمایشگاه های دامپزشکی بادقت وحساسیت بالا اقدام به برسی نمونه هامی کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: بر اساس نظرات تخصصی منتشر شده کمتر از ۵۰ سال آینده تغذیه و سلامت دو موضوع جدی جوامع بشری است و نقش کشاورزی بسیار مهم و جایگاه دامپزشکی در خدمت به کشاورزی بسیار اثرگذار است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر امنیت و سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: مجموعه دامپزشکی از گذشته های دور با اپیدمی بیماری های ویروسی مانند ویروس نیوکاسل، آنفولانزا، کریمه کنگو و تب برفکی درگیر بودند و در کنترل بیماری های دامی و سلامت جامعه نقش داشتند.
وی با اشاره به سرمایه های خوب استان فارس از جمله تشکل ها بسیار قوی به عنوان کرسی دار اصلی سکان کشور، موسسه رازی استان فارس یکی از موسسه های خوب کشور، سرمایه دامی و نیروهای توانمند، بیان کرد: باید با سرعت وشدت برای خودکفایی کشور، تولید سالم و سلامت کشور و استان کوشا باشیم.
رضاییان زاده؛ اظهار کرد:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مدیریت هوشمندانه، سیستماتیک و به روز را دنبال می کنند و امید است همچون گذشته با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در خدمت به اقتصاد کشور کمک کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2855

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.