• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

نجات دو کودک در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی

  • کد خبر : 2830
  • 09 اردیبهشت 1399 - 7:26
نجات دو کودک در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی
دو کودک که در میان دود و آتش یک منزل مسکونی در خیابان لطفعلی خان زند گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، همسایگان با مشاهده دود از حیاط این منزل مسکونی که محل انبار مقدارزیادی کارتن بود، بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند و به سرعت با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، نیروهای عملیات ایستگاههای ۱۹ و ۱۱ این سازمان به همراه خودروهای حمل دستگاه تنفسی ساعت ۱۶:۵۵ روز گذشته به خیابان زند رهسپار شدند.
علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز در این خصوص گفت: آتش سوزی ازحیاط این منزل مسکونی و از کارتن های دپو شده، بوقوع پیوست به طوری که شعله و دود بسیار زیادی از آن خارج می شد و به سرعت در حال گسترش و رسیدن به قسمت های دیگر این ساختمان بود.
وی بیان داشت: با حضور آتش نشانان در محل حادثه، اهالی اعلام کردند که دو کودک در خانه و در میان این آتش سوزی گرفتار شده اند که نیروهای آتش نشانی به سرعت وارد عمل شدند و پس از قطع برق و گاز، با استفاده از تجهیزات مخصوص خاموش کردن آتش و دستگاههای تنفسی خود را به کانون آتش رساندند و توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن، شعله های سرکش آتش را مهارو کاملا خاموش کنند.
عدلو ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان در محل آتش سوزی به جستجو پرداختند که موفق شدند با سرعت عمل خود دو کودک ( دو دختر بچه ۷ و ۱۰ ساله) را به سلامت از میان شعله های آتش خارج و به محل امن انتقال دهند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به این که علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش نشانان با استفاده از فن های فشار مثبت و منفی دود ناشی از آتش سوزی را از محل حادثه تخلیه کرده و با ایمن سازی محل و ارائه تذکرات لازم ایمنی به مالک به ماموریت خود پایان دادند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2830

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.