• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
هشدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

با تایید ورود امیکرون به ایران، پرهیز از تجمعات و تزریق واکسن ضرورت بیشتری دارد

  • کد خبر : 28248
  • 29 آذر 1400 - 12:34
با تایید ورود امیکرون به ایران، پرهیز از تجمعات و تزریق واکسن ضرورت بیشتری دارد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به تایید ورود سویه «امیکرون» به ایران از سوی وزارت بهداشت، از عموم مردم استان خواست تا با توجه به سرعت انتشار بالای این سویه جدید، از تجمعات پرهیز کرده و در برابر این بیماری واکسینه شوند.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» با ابراز نگرانی از خطر مواجهه با موج جدید بیماری در کشور و استان فارس گفت: موضوعی که این نگرانی را تشدید می کند، کاهش توجه عمومی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه است که خطر ایجاد موج جدید کرونا را افزایش می دهد.

او افزایش برگزاری دورهمی ها و تجمعات در ماه های اخیر را خطری بزرگ در شرایط کنونی دانست و اظهار کرد: سویه امیکرون از سرعت انتشار بالایی برخوردار بوده و به سرعت در سطح جامعه انتشار می یابد؛ بنابراین لازم است تمامی راهکارهای ایمنی و پیشگیرانه را به کار گیریم.

این مقام مسوول در حوزه سلامت فارس در ادامه به اهمیت واکسیناسیون در برابر کرونا و سویه های آن اشاره کرد و افزود: در طی ماه های اخیر تمامی تلاش مسوولان استان بر افزایش زمینه های دسترسی به واکسن در سراسر استان تمرکز یافته و در حال حاضر، پایگاه های تجمیعی متعدد در استان راه اندازی شده که در شرایط کنونی از تمامی مردم دعوت می شود تا در صورتی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، هرچه سریع تر در برابر این بیماری واکسینه شوند.

دکتر حسینی دریافت دز سوم واکسن کرونا را از دیگر اولویت های بهداشتی در شرایط کنونی عنوان کرد و ادامه داد: یافته های علمی بیانگر تاثیر دریافت دز سوم واکسن در افزایش ایمنی فرد و جامعه در برابر این بیماری است که توصیه می شود مورد توجه جدی قرار گیرد.

او همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پیش بینی تهویه مناسب در مکان های عمومی، محل کار و منازل و شست و شوی منظم دست ها را دیگر ضرورت های کنونی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و آغاز موج جدید بیماری برشمرد که در افراد گروه های پرخطر مانند بیماران زمینه ای، اهمیت بیشتری دارد.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، ورود سویه جدید امیکرون به کشور با شناسایی مورد جدید مبتلا به این بیماری، به تایید رسیده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28248

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.