• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیرکل طرح‌های مسکن ملی بنیاد مسکن کشور:

طرح های تامین مسکن در ۴۳۵ شهر هدفگذاری شده است

  • کد خبر : 28012
  • 24 آذر 1400 - 12:30
طرح های تامین مسکن در ۴۳۵ شهر هدفگذاری شده است
مدیر کل طرح های مسکن ملی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه طرح های تامین مسکن شهری در ۴۳۵ شهر با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر با مشارکت بنیاد مسکن هدفگذاری شده است افزود: امید است با اجرای این طرح طیف وسیعی از جمعیت شهری دارای مسکن مناسب شوند.

به گزارش سحاب پرس، مهدی محمدی چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح های اقدام ملی مسکن استان فارس در شیراز افزود:بررسی مشکلات و موانع طرح اقدام ملی  مسکن مهر و واگذاری طرح های ملی مسکن موضوع این نشست است.

وی وعده تامین زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن درشهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر داد و گفت: زیر ساخت های اولیه برای اجرای این طرح ها کلید خورده و آماده شده است و اکنون شاهد شتاب بخشی در اجرای آن هستیم.

مدیر کل طرح های مسکن ملی بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: بنیاد مسکن از آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن مجری طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار جمعیت بوده که افزوده شدن شمار قابل توجهی مسکن ملی در استان های مختلف بیانگر اقدام  جدی این نهاد در زمینه مسکن و توسعه مسکن شهری است.

محمدی همچنین با اشاره به اینکه  ۲۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک توسط بنیاد مسکن در دست اجراست افزود: مقرر است بنیاد مسکن سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها و شهرهای کوچک نوسازی و مقاوم‌سازی کند که در برنامه امسال حدود ۵۰ درصد معادل ۹۶ هزار واحد در مراحل اجرا قرار دارند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن نیز در این نشست ابراز داشت :  هر چند در سالهای اخیر منابع مالی تامین مسکن شهری محدود شده است اما این محدودیت بر کیفیت کار بنیاد مسکن در ساخت مسکن برای اقشار مختلف اثری نگذاشته است.

محمد رسول پروری افزود: برای تامین مسکن شهری  مسوولیت اجرای طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر  به بنیاد مسکن واگذار شده است ، استان فارس بیش از ۱۰۰ شهر کمتر از  ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد ۴۴ هزار نفر در شهرهای استان فارس برای تامین مسکن ملی نام نویسی کرده اند ، ۱۱ هزار نفر واجد شرایط هستند و شرایط حدود سه هزار نفر در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: در این طرح بنیاد مسکن مسوولیت اجرایی ندارد و صرفا سیاستگذاری و نظارت می کند ، زمین طرح های تامین مسکن از سازمان راه و شهر سازی در اختیار بنیاد قرار می گیرد و بنیاد مسکن با مشارکت پیمانکاران طرح را کلید می زند.بسیاری از طرح ها با مشارکت مردم اجرایی شده است ، بنیاد مسکن برای اخذ پروانه ساختمانی نیز مشارکت دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=28012

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.