• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
شهردار شیراز:

سعدی شاعر صلح و مدارا است و ما در این ایام پرملال به باورهای او محتاجیم

  • کد خبر : 2800
  • 01 اردیبهشت 1399 - 7:02
سعدی شاعر صلح و مدارا است و ما در این ایام پرملال به باورهای او محتاجیم
آیین گرامیداشت روز سعدی با حضور شهردار شیراز، رییس مرکز سعدی‌شناسی و به علت شیوع ویروس کرونا بی‌حضور مشتاقانش در آرامگاه این شاعر گرانقدر برگزار شد.

شهردار شیراز طی سخنانی در این مراسم که به صورت مجازی برای سعدی دوستان و شهروندان پخش می شد، از پیوستگی نام شیراز و سعدی در ذهن ایرانیان و جهانیان یاد کرد و بیان داشت: سعدی شاعر صلح و مدارا و همیاری است و ما در این ایام پرملال به باورهای او محتاجیم تا آرام و قرار خویش را در آرام و قرار همنوعان یابیم.
مهندس اسکندرپور بر ضرورت عمل کردن به آموزه‌های اخلاقی سعدی به‌منظور رسیدن به مدارا و همزیستی تاکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم با تکیه بر اندیشه های این شاعر گرانقدر مدارا، همزیستی و در کنار هم بودن را تجربه کنیم. اگر از مردم دعوت کرده‌ایم به پویش در خانه بمانیم بپیوندند، کارگران و دست‌فروشانی نیز بوده‌اند که امروز در خانه هستند و هم‌اکنون زمان آن است که سفره‌هایمان را باهم تقسیم کنیم.
او از نیکوکاران و نیک‌اندیشان و دوستداران سعدی دعوت کرد که با تمسک به آموزه‌های سعدی، در عرصه مهربانی و دستگیری نیز پیشتاز باشند تا بار دیگر شیراز بر تارک مهربانی دنیا بدرخشد.
رییس مرکز سعدی‌شناسی از کنار مقبره سعدی با مردم سخن گفت و عنوان کرد که به دلیل شرایط محنت‌زای کرونایی ایران و جهان، گرامیداشت سعدی بی‌حضور فیزیکی سعدی‌دوستان اجرا شده است.
کوروش کمالی سروستانی اعلام کرد: برنامه‌های یادروز سعدی طی یک هفته در فضای مجازی ادامه خواهد یافت.
او ضمن همدردی با داغ‌دیدگان بیماری کرونا از تلاش‌های کادر درمان، پزشکان و پرستاران قدردانی کرد و در ادامه بیان داشت که همگان به سعدی مدیونیم؛ چراکه او نثر و شعر فارسی را غنا بخشید و افزون بر آن همدلی و رواداری و عشق را به ما آموخت.
یکم اردیبهشت‌ماه به‌مناسبت نگارش گلستان باعنوان روز سعدی در تقویم ملی ایران به ثبت رسیده است و مراسم بزرگداشت شاعر شیرازی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2800

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.