• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
با ارسال اثر از سوی شهرداری شیراز

نقاشی کودک شیرازی برنده جایزه ویژه سازمان «شهرداران برای صلح» شد

  • کد خبر : 2789
  • 04 اردیبهشت 1399 - 6:55
نقاشی کودک شیرازی برنده جایزه ویژه سازمان «شهرداران برای صلح» شد
سازمان جهانی شهرداران صلح، در مسابقه بین المللی نقاشی «شهر دوستدار صلح» اثر ارسالی از سوی شهرداری شیراز را که متعلق به کودک ۱۰ ساله شیرازی است، به عنوان رتبه اول رده سنی ۶ تا ۱۰ سال و برنده جایزه ویژه رییس سازمان شهرداران صلح انتخاب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مسابقه نقاشی «شهر دوستدار صلح» از سوی سازمان بین المللی «شهرداران برای صلح» ویژه شهرهای عضو این شبکه جهانی اعلام و به دنبال ارسال فراخوان رقابت به شهرداری شیراز، این مسابقه توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با همکاری فرهنگسراها و سازمان آموزش و پرورش در سطح شیراز برگزار و با مشارکت چشمگیر شهروندان، بیش از ۱۵۰۰ اثر نقاشی با مفهوم صلح و دیگر مضامین مرتبط با صلح، کودکان و شهر دوستدار صلح در دو رده سنی ۶تا ۱۰ سال و ۱۱ تا ۱۵ سال دریافت شد.
از میان این آثار، هیأت داوران داخلی سازمان، ۶۵  اثر را در مرحله ابتدایی و در نهایت ۱۰ اثر منتخب را به سازمان شهرداران صلح ارسال کرد. این سازمان جهانی نقاشی کیانا بردبار (۱۰ ساله از شیراز) را به عنوان رتبه اول رده سنی ۶ تا ۱۰ سال و برنده جایزه ویژه رییس سازمان شهرداران صلح انتخاب کرد.
در این رقابت جهانی، ۷۰ شهر از ۲۱ کشور شرکت کردند و در گروه سنی اول (۶ تا ۱۰ سال) تعداد ۱۶۸ اثر و در گروه سنی دوم (۱۱ تا ۱۵ سال) تعداد ۱۷۱ اثر ارسال شد.
معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بیان این مطلب که شیراز از سال ۲۰۱۳ عضو شبکه جهانی شهرهای دوستدار صلح است، گفت: صلح و مدارا ویژگی ذاتی شیراز و مردمان این شهر است که هم در ادبیات دیرین این شهر هم در فلسفه و حکمت حکیمانش آمده است.
دکتر مرتضی جعفری افزود: رفتار مردم شهر شیراز نیز در موقعیت ها و اتفاقات مختلف بیانگر این صلح و دوستی و مهربانی بوده است، تا جایی که توانستند شیراز را با مهربانی و میهمان نوازی خود، در عرصه های جهانی مطرح کنند و توجه همگان را به این ویژگی اخلاقی جلب کنند.
وی تأکید کرد: حتی معماری و هنر شهر شیراز نیز نمادهایی از صلح و مدارا در خود دارد و این یک ظرفیت بزرگ است که می توان رویدادهای ملی و بین المللی با همین رویکرد تعریف کرد. دکتر جعفری گفت شهرداری شیراز ضمن قدردانی از همه شهروندانی که در این رقابت جهانی مشارکت کردند، از برنده جایزه صلح نیز به طور ویژه تجلیل خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2789

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.