• امروز : سه شنبه - ۱۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 5 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Tuesday - 8 October - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27734
  • 17 آذر 1400 - 14:26
اخبار پلیس فارس – ۱۷  آذر ماه  ۱۴۰۰

برادران مسلح زورگیر در فارس دستگیر شدند فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری زورگیران مسلح منازل شهرستان‌های شمالی استان در عملیات شب گذشته مأموران انتظامی “خرم بید” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع ۳ […]

برادران مسلح زورگیر در فارس دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری زورگیران مسلح منازل شهرستان‌های شمالی استان در عملیات شب گذشته مأموران انتظامی “خرم بید” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع ۳ فقره سرقت به عنف مسلحانه منزل توسط سرنشینان یک سواری پژو پارس در حوزه شهرستان‌های “آباده، اقلید و خرم‌بید”، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که سارقان با یک قبضه اسلحه کمری سوژه‌های خود را انتخاب و با ترفندهای خاصی وارد منازل مورد نظر شده و با تهدید اسلحه پس از بستن دست و پای صاحبان منزل اقدام به سرقت اشیا کم حجم و با ارزش از جمله طلاجات، موبایل، وجه نقد و … می‌کردند.  

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: بلافاصله طرح مهار اجرا و محورهای ورودی و خروجی این شهرستان‌ها تحت نظر قرار گرفت و در نهایت مأموران انتظامی شهرستان خرم‌بید خودرو پژو پارس متعلق به سارقان را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کنند.

سردار “حبیبی” گفت: در این خصوص راننده و ۲ سرنشین دستگیر و در بازرسی از این خودرو یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه ۱۵ عدد فشنگ، تعدادی سلاح سرد و مقادیری طلاجات مسروقه کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهمان (۳ برادر و یک پسر عمو) پس از انتقال به مقر انتظامی در تحقیقات اولیه به سرقت به عنف مسلحانه از منازل در حوزه شهرستان‌های شمالی استان فارس اقرار کردند، افزود: در این خصوص یکی دیگر از همدستان این سارقان که به سمت شیراز متواری شده بود در حوزه شهرستان “مرودشت” نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی با بیان اینکه در سوابق سارقان که ساکن شهرستان “خرم‌آباد” (از توابع استان لرستان) هستند ۲۵ فقره سرقت مسلحانه، یک فقره قتل و ایراد ضرب و جرح عمدی در استان‌های فارس، اصفهان و خراسان رضوی به چشم می‌خورد، به مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه هشدار داد که امنیت مردم خط قرمز پلیس است و این فرماندهی با مجرمان قاطعانه و برابر قانون برخورد می‌کند.

ارزیابی نهایی داوطلبان مقطع درجه داری در فارس

با حضور نماینده اعزامی از گزینش ناجا و به منظور بررسی روند پرونده های داوطلبان مقطع درجه داری در سال ۱۴۰۰ و اعزام داوطلبان استان های فارس ، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هرمزگان به مراکز آموزش، ارزیابی چهره به چهره داوطلبان با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت پذیرفت.

رئیس اداره گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: نظم و انضباط ، ارتقاء روحیه ایثارگری و دین باوری ، تقویت قوای جسمانی و آموزش از مهم ترین عواملی است که کارکنان نیروی انتظامی باید به آنها توجه لازم را داشته باشند.

سرهنگ “محمد داوودی” گفت: در این راستا کارشناسان این مرکز تمام تلاش و توان خود را در جذب و اعزام داوطلبان کارآمد ، مومن ، متعهد و دارای سلامت جسمی و روحی متناسب با ماموریت های ناجا به کار گرفته است و موفق به اعزام داوطلبان استخدام مقطع درجه داری به مراکز آموزش ناجا شدند.

وی تصریح کرد: با همکاری کارشناس اعزامی از گزینش ناجا و کارشناسان این مرکز داوطلبان اعزامی از استان های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و هرمزگان مورد ارزیابی قرار گرفته و به مراکز آموزش شهید بهشتی اصفهان و شهید چمران کرج اعزام شدند.

رئیس اداره گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس در پایان گفت: ثبت نام داوطلبان مقطع درجه داری با مدرک دیپلم تا اطلاع ثانوی چهارشنبه هر هفته در مرکز گزینش و استخدام استان فارس واقع در نبش ترمینال مسافربری کار اندیش – میدان سفر – خیابان شهید محمدیان صورت می پذیرد.

مرگ ۲ نفر در چاه به علت گازگرفتگی

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” از مرگ دو مرد حدودا ۳۰ و ۴۰ ساله بر اثر گاز گرفتگی حین کار در چاه فاضلاب خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گاز گرفتگی در شهرک گلستان شیراز، بلافاصله مأموران کلانتری ۲۷ به همراه نیروهای امدادی یه مجل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد ۲ نفر حین کار کردن در چاه فاضلاب دچار گاز گرفتگی و فوت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” با بیان اینکه با کمک نیروهای امدادی اجساد متوفیان از چاه بیرون و تحویل پزشک قانونی شد، به شهروندان توصیه کرد حین کار کردن حتما نکات ایمنی و هشدارهای پلیسی را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

 دستگیری ۴ سارق و مالخر در”ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای و یک نفر مالخر و کشف ۲۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و قطعات و محتویات خودرو در شهرستان ممسنی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای و یک مالخر را شناسایی و آنان را طی دو عملیات ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۱۰۰ گرم تریاک، ۴۰ عدد جک فلزی، ۷۰ عدد قالب بتون ریزی، ۲۵ عدد موتور کولر، یک عدد سم پاش، ۲۰۰ متر کابل مخابراتی و ۳ عدد کپسول گاز و … کشف شد.

سرهنگ “نیکبخت” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و قطعات و محتویات خودرو اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رفع تصرف ۳۰ میلیاردی اراضی ملی

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از رفع تصرف ۱۶ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با جرایم اقتصادی و همچنین در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی ارسنجان مبنی بر تصرف غیرقانونی ۱۶ هکتار از اراضی ملی توسط فردی سودجو، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی به همراه نماینده منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۱۶ هکتار اراضی ملی را رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در”اوز

فرمانده انتظامی “اوز” از کشف ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “هادی محمدیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه دو نفر اقدام به استفاده غیر قانونی از دستگا‌‎های استخراج ارز دیجیتال در منزل خود می‌کنند که موضوع با جدیت در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق همراه با سایر متعلقات مربوطه کشف کردند.

فرمانده انتظامی “اوز” با اشاره به اینکه در این راستا دو نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: کارشناسان ارزش ماینرهای قاچاق کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “محمدیان” از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق با ۲۰ فقره سرقت  در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از دستگیری سارق تجهیزات مخابراتی و اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی و اماکن خصوصی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با کارهای اطلاعاتی و استفاده از شگردهای پلیسی، موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه‌دار شدند و وی را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ۲۰ فقره سرقت تجهیزات مخابراتی و اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: مغازه‌ها و محل کار خود را با حفاظ و قفل مناسب ایمن کنید و در صورت امکان از نگهبان استفاده تا سارقان نتوانند با اهداف شوم خود برسند.

پژو پارس در مشهد سرقت و در کازرون کشف شد

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف پژو پارس مسروقه توسط ماموران انتظامی پاسگاه “کمارج” این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه “کمارج” حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو پارس که در جای خلوت و تاریک پارک بود مشکوک شدند.

وی با بیان اینکه در استعلام از پلاک این خودرو مشخص شد سابقه سرقت از مشهد دارد، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

فرمانده انتظامی “کازرون” خاطر نشان کرد: پیشگیری از جرائم، برخورد با سارقان و جلب رضایت عمومی از اهداف این فرماندهی است و از رانندگان وسایل نقلیه درخواست می‌شود با مجهز کردن خودرو خود به تجهیزات ایمنی، زمینه آرامش و آسایش خود را فراهم و دست سارقان را در رسیدن به اهداف پلیدشان کوتاه کنند.

دستگیری راکب و کشف گنج‌یاب قاچاق

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق و دستگیری راکب موتورسیکلت خبر داد.                                                                          

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی لارستان هنگام گشت زنی در اطراف دهکویه (صحرای دریایی) به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راکب بدون توجه به ایست پلیس متواری و ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند موتورسیکلت را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در بازرسی از کوله‌پشتی راکب یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “امجدی” با اشاره به اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قبضائی شد، عنوان کرد: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی به صورت ویژه در دستور این فرماندهی است.

دروازه ورود به اعتیاد سیگار و قلیان می باشد

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان، گفت: دروازه ورود به اعتیاد سیگار و قلیان می باشد که یکی از دلایل اصلی آن می‌­تواند نتیجه عدم توجه کافی به حریم خانواده از جانب والدین و در نهایت به وجود آمدن خلاء ارتباطی و عاطفی بین خانواده و فرزند باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، کارمند رتبه ۱۶ “مهدی نعمایی” با حضور در جمع  اولیاء و مربیان آموزشگاه منتظران مهدی (عج) شیراز، اظهار داشت: خانواده، اساسی‌ترین نقش را در تربیت کودک بر عهده دارد؛ پس باید آموزش و تربیت را از خانواده و از خودمان به عنوان پدر و مادر شروع کنیم، ارتباط صحیح بین والدین و فرزندان در فضای خانواده نقش به سزایی در پیشگیری از ابتلاء به آسیب های اجتماعی فرزندان دارا می باشد؛ چرا که کودکان آن طوری رفتار می‌کنند که می آموزند و با آنها رفتار می شود.

وی افزود: گرایش افرد به مواد مخدر در جامعه باعث ایجاد انواع آسیب های اجتماعی از قبیل، بی اخلاقی، خشونت، بی بند و باری، طلاق، درگیری و … می‌شود.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس تاکید کرد: دروازه ورود به اعتیاد سیگار و قلیان می باشد که متاسفانه برخی نوجوانان و جوانان در جمع همسالان خود آن را امتحان می‌کنند و همین موضوع سبب می شود تا انواع دیگر مخدرات را امتحان کرده و معتاد شوند.

کارمند “نعمایی  با تشریح مراحل سه گانه اعتیاد از جمله مرحله آشنایی ساده، مرحله شک و دودلی و مرحله اعتیاد، تصریح کرد: اعتیاد با دوستان ناباب و با تفریحات ناسالم شروع می‌شود و فرد بدون این که بفهمد این ماده چه مزه‌ای دارد باید از آن دوری بجوید؛ چرا که با یک بار مصرف، فرد بر سر دوراهی قرار می گیرد که آیا مصرف کند یا قطع کند که در این شرایط فرار از دست این دشمن بی رحم سخت خواهد بود و فرد بدین صورت معتاد می‌شود.

این مقام انتظامی با اشاره به سیاست استکبار جهانی در جهت راه اندازی مافیای جهانی مواد مخدر و بهره بردن از این پدیده زشت، گفت: نیروی انتظامی با عمل به تعهد و و ظیفه قانونی و با نثار جان خود در مقابله با سوداگران مرگ چه در مرزها و چه در داخل شهرها و روستاها به مبارزه بی امان با قاچاقچیان می پردازد.

توقیف کامیون یخچالدار حامل سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی “لارستان- بندرعباس” به یک دستگاه کامیون یخچالدار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این خودرو ۶ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف کردند، گفت: در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت راهی زندان شد

فرمانده انتظامی “فسا” از دستگیری سارق سابقه دار و کشف ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی فسا حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به فردی که آلات و ادوات خاصی به همراه داشت مظنون شدند.

وی از انتقال فرد مشکوک به مقر انتظامی اشاره کرد و گفت: در تحقیقات تخصصی مشخص گردید وی سابقه دار و اموال همراه وی نیز سرقتی است.

فرمانده انتظامی “فسا” خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی با انگیزه تامین هزینه مصرف مواد افیونی خود اعتراف کرد و با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

خانواده شهدا نماد صبر و استقامت هستند   

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: خانواده شهدا به عنوان نماد صبر و استقامت، مایه خیر و برکت در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “کاووس حبیبی” در دیدار با خانواده شهیدان  “صمد بیات، عبدالرسول قربانی و سید محمدهاشمی” ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و تجلیل از صبر و استقامت خانواده های آنان، گفت: تکریم خانواده های شهدا به عنوان اقدامی ارزشی باید در جامعه نهادینه شود.

وی خانواده شهدا را وارثان اصلی انقلاب و صبر و شکیبایی آنان را شایان تقدیر و قدردانی دانست و گفت: شهدا با اهدا خون خود، انقلاب اسلامی را برای همیشه بیمه کردند.

دستگیری قاچاقچی در منزلش

فرمانده انتظامی شهرستان “شیراز” از کشف ۲۷ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران یگان امداد شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به دپو تریاک کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲۷ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۵۵ راس گوسفند قاچاق در “زرین دشت

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۵۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی کلانتری “دبیران” زرین‌دشت حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۵۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “زرین دشت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27734

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.