• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

بسته پیشنهادی پساکرونای گردشگری توسط شهرداری شیراز تدوین شد

  • کد خبر : 2767
  • 23 فروردین 1399 - 6:38
بسته پیشنهادی پساکرونای گردشگری توسط شهرداری شیراز تدوین شد
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از تدوین بسته پیشنهادی پساکرونای گردشگری توسط شهرداری خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر مرتضی جعفری با بیان اینکه رونق‌بخشی و توسعه همه‌جانبه گردشگری شهری از اهداف بسیار مهم اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز به‌شمار می‌رود، افزود: در همین راستا برای نوروز سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی منسجمی از بیش از دو ماه پیش از شروع سال آغاز شده بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا عملیاتی نشد و درقالب برنامه‌هایی در فضای مجازی پیگیری شد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه همزمان با آغاز قرنطینه خانگی و تعطیلی مشاغل، بسته گردشگری پساکرونا برای جبران ضرر مشاغل مربوط به حوزه گردشگری شهری تدوین شده است، گفت: در این بسته که با همکاری سازمان‌های مسئول در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری صورت خواهد پذیرفت، برنامه‌هایی حمایتی برای تشویق شهروندان به سفر در دستور کار است.
شهرداری شیراز حامی متولیان حوزه گردشگری است
دکتر جعفری بیان کرد: شهرداری شیراز باعنوان یکی از متولیان گردشگری با حمایت از ذی‌نفعان این حوزه به‌ویژه فعالان گردشگری در اقتصاد خرد و نیز تولیدکنندگان صنایع دستی که از بازار پررونق و مهم نوروز بی‌بهره شدند، خدمات تشویقی ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها باید به ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و نیز ارائه فضای تبلیغاتی اشاره کرد.
وی اظهار کرد: طرح پساکرونای گردشگری با هدف رونق‌بخشی و توسعه همه‌جانبه گردشگری شهری بر آن است زمینه تصحیح چهره گردشگری شیراز را با ترمیم بدنه مالی بخش‌های آسیب‌پذیر گردشگری و هتلداری از طریق جذب گردشگر با تکیه بر نشاط‌آفرینی پس از دوران خانه‌نشینی و بهره‌مندی از هیجان مردم برای سفر به شیراز فراهم سازد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ترغیب مردم به استفاده از خدمات در تاریخ هدفمند و جلوگیری از سفرهای نوروزی را از اقداماتی دانست که برای رونق‌بخشی به این حوزه از زمان شیوع بیماری توسط این سازمان آغاز شده است.
وی همچنین به ضرورت ارائه خدمات جشنواره‌ای در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: در این زمینه تقویت حیات شبانه گردشگری، ایجاد اشتغال مجدد فعالان حوزه فرهنگ گردشگری و تقویت کسب و کارهای بی رمق اهمیت بسیار دارد و در دستور کار اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز قرار گرفته است.
برگزاری هفته شیراز دستخوش شیوع کرونا شد
سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با اشاره به اینکه شهرداری قصد دارد در قالب بسته گردشگری پساکرونا تعرفه‌های تخفیفی و معافیت‌هایی را مشمول فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی کند، اظهار کرد: گرچه سهم شهرداری در این حوزه چندان رقم بزرگی نیست، این پیشنهادها طی لایحه‌ای تقدیم شورای شهر خواهد شد و امیدواریم که با همکاری اعضای این شورا، گردشگری شیراز پس از دوره رکود کرونایی جانی تازه یابد.
علی نیری افزود: برگزاری هفته شیراز در اردیبهشت‌ماه این سال نیز دستخوش تغییر و تحولات ناشی از محدودیت‌هایی شده که شیوع بیماری در کشور ایجاد کرده است و بنابراین، فضای عمومی اجرای برنامه‌های هفته شیراز به شبکه‌های مجازی کشیده خواهد شد.
وی در ادامه به تلاش‌ها برای جبران آسیب‌های ناشی از لغو برنامه‌های یادشده اشاره کرد و ابراز داشت: رایزنی‌ها برای تبلیغات مربوط به گردشگری شهر شیراز در فرودگاه‌های دیگر شهرها و کشورها آغاز شده است؛ بر این اساس شهرهای تهران، یزد، اصفهان، تبریز، مشهد و کیش و نیز کشورهای ترکیه، امارات، قطر و عمان در زمره گزینه‌های مقصد تبلیغات گردشگری شیراز هستند.
نیری برگزاری رویدادهای خیابانی را پس از کرونا، از جمله برنامه‌هایی دانست که با هدف ایجاد شور و نشاط در شهروندان و گردشگران برنامه‌ریزی شده است.
سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این زمینه به برگزاری جشن شکرگزاری پایان کرونا، برگزاری جشنواره تقدیر از جامعه پزشکی در محور عفیف آباد، جشنواره تخفیف‌های مراکز اقامتی و رستوران‌ها با حمایت اتاق بازرگانی و حامیان بخش خصوصی، جشنواره فالوده شیراز، توسعه گردشگری کودک، برگزاری همایش علمی بررسی فرصتها و تهدیدهای بحران‌های کرونایی، برگزاری نخستین جشنواره موسیقی بزرگ خیابانی با عنوان ایران‌زمین با حضور خوانندگان شیراز و جشنواره خوراک و اقوام ایرانی اشاره کرد.
به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز هم‌اکنون تمامی ادارات زیرمجموعه این سازمان ذیل ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا با ارائه برنامه‌های مختلف به شهروندان از جمله حمایت‌های روانی، برگزاری جشنواره‌های مجازی ادبی و فرهنگی، تولید ماسک، توزیع اقلام بهداشتی در بین نیازمندان، تولید محتوا در فضای مجازی و نیز تبلیغات شهری پیرامون پیشگیری از کرونا به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2767

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.