• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27641
  • 15 آذر 1400 - 15:27
اخبار پلیس فارس – ۱۵  آذر ماه  ۱۴۰۰

احساس امنیت شهروندان با حضور پررنگ پلیس در جامعه  فرمانده انتظامی استان گفت: برخورد ماموران انتظامی با شهروندان به گونه‌ای است که با دیدن پلیس احساس امنیت و آرامش می‌کنند و آنان را یار و یاور خود می‌دانند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام‌بخش حبیبی” صبح امروز در مراسم صبحگاه عمومی و در […]

احساس امنیت شهروندان با حضور پررنگ پلیس در جامعه 

فرمانده انتظامی استان گفت: برخورد ماموران انتظامی با شهروندان به گونه‌ای است که با دیدن پلیس احساس امنیت و آرامش می‌کنند و آنان را یار و یاور خود می‌دانند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام‌بخش حبیبی” صبح امروز در مراسم صبحگاه عمومی و در جمع کارکنان بیان کرد: امنیت مقدمه عبادت و برقراری عدالت در جامعه بوده و بدون امنیت توسعه جوامع بشری امکان‌‍‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه پلیس با مخلان نظم و امنیت برخورد جدی و مقتدرانه می‌کند، تصریح کرد: با کمک همه کارکنان انتظامی و هوشیاری و حضور به موقع پلیس در ماموریت‌های مختلف الحمدالله امنیت فارس عالی است و از استان‌‌های امن کشور است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه سطح اعتماد مردم به نیروی انتظامی فارس افزایش یافته و این برای ما بسیار حائز اهمیت است، عنوان داشت: ناجا با تلاش و مجاهدت امنیت را به مردم هدیه کرده و شهروندان باید قدردان این نعمت باشند.

سردار “حبیبی” خاطر نشان کرد: امنیت و آسایش حاکم بر کشور اسلامی ایران مدیون خون پاک شهدا و جانبازان است و وظیفه همه ما است که تداوم دهنده راه این عزیزان باشیم تا بتوانیم به وصیت و سفارش آنها که همان حفظ نظام و پیروی از ولایت فقیه می‌باشد جامعه عمل بپوشانیم.

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت روز دانشجو

فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی فرا رسیدن روز دانشجو را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان تبریک گفت.

به گزاش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، در متن پیام سردار ” رهام بخش حبیبی” آمده است:

۱۶ آذر نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران اسلامی است؛ شهادت دانشجویان در صحن دانشگاه نمادی از خروش ملتی بود که خواهان تعیین سرنوشت خود بودند و فداکاری این دانشجویان آگاه در کنار بیداری و همراهی ملت با رهبری امام راحل به ثمر نشست و نظام استبدادی و شاهنشاهی فرو ریخت.

دانشگاه و دانشجو در هر جامعه ای، معرف و مبین بالاترین تفکر و علم آن جامعه محسوب می شوند و اصول جهان بینی و نظام اعتقادی و ارزشی جامعه را در خود متجلی می سازند و با تربیت متفکران و دانشمندان و مدیران آینده، در جهت بخشیدن به حرکت های گوناگون فکری، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه، موثر واقع می شوند.

این روز که نشان از پایمردی و ایستادگی دانشجوی مسلمان در برابر نظام سلطه دارد یاد آور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده اند.

در جمهوری اسلامی ایران که برخوردار از آرمان‌های متعالی اسلامی و مردم سالاری دینی است، خصائص دانشجویان و محیط دانشجویی همسو با آرمان های دینی مردم،از اثرگذاری بیشتر در قیاس با سایر جوامع برخوردار است.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در ۱۶ آذر ماه، این روز بزرگ را به فرهیختگان و اساتید ایران اسلامی و به ویژه دانشجویان آکنده از شور و شعور استان فارس، تبریک و تهنیت عرض کرده و عزت و سربلندی روز افزون آنان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

کشف فلزیاب قاچاق ۵ میلیاردی در “بوانات”  

فرمانده انتظامی “بوانات” از کشف یک دستگاه فلزیاب خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی بوانات حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند یک دستگاه فلزیاب خارجی قاچاق کشف و ۵ نفر سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “بوانات” با اشاره به اینکه ارزش دستگاه مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال براورد شده است، عنوان داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

پلمب مرکزهای  لیزر غیرمجاز در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از پلمب ۵ واحد صنفی غیرمجاز لیزر مو و زیبایی و کشف  5  دستگاه لیزر و سرد کننده پوست به ارزش ۱۲ میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ  “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری پیرامون فعالیت افرادی غیر متخصص در زمینه لیزر و زیبایی در سطح شهرستان کوار، مأموران پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و موفق شدند هر ۵ واحد صنفی متخلف را پلمب و ۵ دستگاه لیزر و سرد کننده پوست را نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “کوار” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌ا‌ند، افزود: در این رابطه ۵ نفر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

تلف شدن ۱۰۰ راس گوسفند بر اثر مسمومیت با آب شرب در “ارسنجان”

فرمانده انتظامی “ارسنجان” از تلف شدن ۱۰۰ راس گوسفند به علت مسمومیت با آب شرب خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اتلاف گله گوسفند در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد ۱۰۰ راس گوسفند بر اثر استفاده از آب شرب آغشته به کود شیمایی تلف شده‌اند.

سرهنگ “فرهادی” خاطر نشان کرد: ارزش احشام تلف شده برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

توقیف وسایط نقلیه متخلف در”لارستان”

جانشین انتظامی “لارستان” از توقیف ۳۰ دستگاه وسایط نقلیه فاقد پلاک، پلاک مخدوش و متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و همچنین برخورد با خودروهای شوتی و فاقد پلاک طی ۴۸ ساعت گذشته ماموران انتظامی طرح موصوف را در سطح شهرستان اجرا کردند. 

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها ۳۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ هدایت که این موضوع موجب ایجاد رضایت شهروندان شد.

جانشین انتظامی لارستان با بیان ضرورت تمکین به قانون از طرف کلیه دارندگان وسایط نقلیه، تاکید کرد: با هرگونه تردد وسائط نقلیه فاقد پلاک و یا پلاک مخدوش برخورد قانونی می‌شود.

کشف ۱۵ فقره جرایم سایبری توسط پلیس”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از کشف ۱۵ فقره جرایم سایبری طی دو هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وصول تعدادی پرونده و همچنین گزارشات مردمی به پلیس فتا مبنی بر وقوع کلاهبرداری، سرقت، هتک حیثیت و برداشت غیرمجاز در حوزه فضای مجازی مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های همه جانبه و با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی و علمی موفق شدند طی دو هفته گذشته ۴ نفر از مجرمان فضای مجازی را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه کارشناسان پس از هماهنگی‌ با مقام قضائی موفق شدند هر ۴ نفر را دستگیر کنند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال اقرار کردند.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هشدارهای انتظامی در حوزه فضای مجازی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرمی در این زمینه مراتب را در اسرع وقت به پلیس۱۱۰ اعلام کنند.

کشف بیش از ۱۱ هزارعدد قرص روانگردان در”کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان از کشف ۱۱ هزار و ۷۶۶ عدد قرص روانگردان در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر شده است.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،  اظهار داشت: مأموران “کلانتری ۱۱ محمدیه” شهرستان هنگام گشت زنی  در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه سواری پراید مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران  بالافاصله خودرو را متوقف و در بازرسی از آن موفق شدند تعداد ۱۱ هزار و ۷۶۶ عدد قرص روانگردان  کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان  کازرون گفت در این راستا ۲ نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی تمام تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت جامعه انجام می‌دهد خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسایی و برخورد با مجرمان است.

دستگیری سارقان موتورسیکلت در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری ۲ سارق و کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی چندین فقره سرقت موتورسیکلت درجهرم  ماموران کلانتری ۱۱جمهوری این شهرستان، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود : ماموران با کارهای اطلاعاتی ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی متهمین را در مخفیگاه شان  دستگیر کردند.

رئیس پلیس شهرستان جهرم با بیان متهمین در بازجویی اولیه به سرقت ۳ دستگاه موتورسیکلت و ۵فقره سرقت درون خودرو اعتراف کردند،خاطر نشان کرد: در بررسی از مخفیگاه سارقین ۲ دستگاه موتورسیکلت کشف گردید.

سرهنگ رزمجویی در پایان از عموم شهروندان خواست؛هشدارهای پلیس را جدی بگیرندو هنگام پارک خودرو و موتورسیکلت ضمن قفل کردن آن، وسیله نقلیه خود را در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27641

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.