• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27530
  • 14 آذر 1400 - 14:19
اخبار پلیس فارس – ۱۴  آذر ماه  ۱۴۰۰

از این پرونده ۱۰۰ فقره سرقت کشف شد فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای و کشف ۱۰۰ فقره موبایل قاپی و درون خودرو در شیراز خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی و سرقت درون خودرو […]

از این پرونده ۱۰۰ فقره سرقت کشف شد

فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای و کشف ۱۰۰ فقره موبایل قاپی و درون خودرو در شیراز خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی و سرقت درون خودرو در محدوده شمالی شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری “۱۸ ولیعصر” شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق حرفه‌ای که اعضای یک باند بودند را شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده  آنها را در مخفیگاهشان دستگیر و به کلانتری دلالت دهند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۸۶ دستگاه گوشی تلفن همراه، مقادیری ضبط و باند، باتری و سایر ملزومات خودرو، ۳ دستگاه دوچرخه و بیش از ۲۲ گرم مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۰۰ فقره موبایل قاپی و سرقت درون خودرو در شیراز اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: در هنگام مکالمه با تلفن همراه در کوچه‌های خلوت و تاریک مراقب اطراف خود باشید و همچنین هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید جدا اجتناب کنید.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی دو هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق شدند ضمن کشف ۳ کیلو و ۳۶۰ گرم انواع مواد مخدر، تعدادی وافور و ۷ خرده فروش و ۳۲ معتاد را نیز دستگیر و جمع‌آوری کنند.

فرمانده انتظامی “ممسنی” ادامه داد: توقیف ۱۸ دستگاه خودرو و ۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۴ سارق و کشف ۲۴ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ “نیکبخت ” تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دستگیری سارق به عنف محموله لیمو در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری سارق به عنف محموله لیمو در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر بیان کرد: به دنبال وقوع یک فقره سرقت به عنف بار لیمو در خردادماه سال جاری توسط سرنشینان یک سواری پژو ۴۰۵ در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد وی با یک دستگاه وانت نیسان حامل بار لیمو از میناب به سمت شیراز در حرکت بوده که سرنشینان یک سواری پژو ۴۰۵ فاقد پلاک با سر و صورت پوشیده جلوی وی را گرفته و با تهدید سلاح سرد حدود یک تن لیمو را سرقت و متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه سارقان پس از سرقت راننده و خودرو را رها کرده‌اند، عنوان داشت: ماموران پلیس آگاهی پس از یک سری تحقیقات میدانی موفق شدند پس از حدود ۶ ماه مخفیگاه سرکرده اصلی سارقان را شناسایی و در اقدامی ضربتی وی را دستگیر و خودرو ۴۰۵ دخیل در سرقت را نیز توقیف کنند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه متهم در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد، خاطر نشان کرد: تلاش جهت دستگیری سایر همدستان سارق با جدیت ادامه دارد.

ناکامی زوج قاچاقچی در انتقال مواد مخدر

جانشین فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری زوج قاچاقچی و کشف ۲۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخد در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۲۹ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت پشت صندلی جاساز شده بود کشف کنند.

جانشین انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر که زوجی ۳۸ و ۴۱ ساله بودند دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک به ویژه شناسایی عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف لوازم خانگی قاچاق در”مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی “مهر” حین گشت‌زنی در یکی از محور مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون ۸ دستگاه ماشین لباسشویی، ظرفشویی، ال سی دی، سینمای خانگی و یخچال فریزر خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی “مهر” با اشاره به اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارقان باغات و اماکن خصوصی در “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با ۲۱ فقره سرقت در  این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و باغات در کازرون، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲ سارق ‌حرفه‌ای را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفاء سارقان تعداد زیادی اموال مسروقه از قبیل سم پاش، فرغون، بیل، انواع قیچی، سنگ فرز، انواع کابل و سیم برق، لامپ، کپسول، پیک نیک، میل گرد، سیم جوش، اتصالات لوله‌ کشاورزی، شیر فلکه، دستگاه علف زن، دستگاه برش، پشم شیشه و … کشف شد.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت از باغات و اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند؛ از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

پایان خط سوداگران مرگ در” فسا”

فرمانده انتظامی “فسا” از دستگیری دو قاچاقچی و کشف یک کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی فسا با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند دو نفر از استان‌های شرقی مقداری مواد مخدر صنعتی خریداری و آن را به شهرستان فسا انتقال داده‌اند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهمان را در یکی از محلات شهرستان فسا شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی “فسا” با اشاره به اینکه در بازرسی از متهمان یک کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه و ۵ لیتر آبکار شیشه کشف شد، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ “قسام” عنوان داشت: مبارزه با سوداگران مرگ و پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد، مستلزم همکاری همه اقشار مردم با پلیس است که محیط برای اقدامات قاچاقچیان سودجو ناامن شود.

اهداء خون نماد همدلی و پیوند با هم نوعان

جانشین انتظامی “لارستان” گفت: در اقدامی خود جوش ماموران پلیس فتا این شهرستان در مرکز انتقال خون حضور یافتند و خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.                                            

سرهنگ “ناصر حیدری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: اهداء خون تنها یک عمل خداپسندانه نیست بلکه یک ذخیره فرهنگی قابل اتکا برای ساختن فردایی بر مبنای مشارکت و حضور مؤثر عموم جامعه است.

وی ادامه داد: پلیس همواره در صدد کمک به نیازمندان است و این عمل خیرخواهانه این هدف را محقق می‌کند تا خون این غیور مردان در رگ های نیازمندان تزریق شود.

شایان ذکر است هر ساله تعداد زیادی از فرماندهان، مسئولان و ماموران انتظامی برای اهداء خون به مرکز  انتقال خون شهرستان لارستان مراجعه و مشتاقانه با حس انسان دوستانه خون خود را به نیازمندان اهدا می کنند.

دیدار فرمانده انتظامی “اقلید” با فرماندار جدید این شهرستان

فرمانده انتظامی “اقلید” به همراه جمعی از معاونان و مدیران با فرماندار جدید این شهرستان دیدار و انتصاب وی را تبریک گفتتد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در این دیدار ضمن گزارشی از عملکرد این فرماندهی، حفظ امنیت مردم را مهمترین وظیفه نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: نیروی انتظامی با کمال افتخار برای تامین نظم و امنیت و خدمتگذاری به مردم با همه وجود تلاش می کند.

در ادامه آقای “شهرام منصوری” فرماندار اقلید اظهار داشت: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام بوده و نام این نیرو در تاریخ انقلاب اسلامی با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیور مردانی همراه است که با توکل به خداوند متعال و در راستای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برقراری امنیت و آسایش مردم با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر گام برداشته اند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی ۷۲ ساعت گذشته در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق شدند ضمن کشف ۴ کیلو و ۴۸۶ گرم انواع مواد مخدر، یک نفر خرده فروش را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “کوار” ادامه داد: توقیف ۱۸ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۵ سارق و کشف ۹ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

پلمب منزل مسکونی متخلف در “استهبان”

فرمانده انتظامی “استهبان” از پلمب یک منزل مسکونی متخلف که مالک آن به صورت کاملا غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات محلی می‌کرد خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد:  در پی اعلام امت حزب الله مبنی بر اینکه شخصی در منزل خود اقدام به تولید غیرمجاز لبنیات محلی می‌‎کند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی به همراه نماینده شبکه بهداشت، اداره صمت و قاضی تعزیرات به محل مذکور اعزام و مشاهده کردند فردی به هویت معلوم به صورت کاملا غیر بهداشتی اقدام به تولیدات لبنیات محلی از جمله ماست، پنیر، کشک و کره محلی می‌کند.

فرمانده انتظامی “استهبان” با بیان اینکه در این خصوص متهم دستگیر و لبنیات غیر بهداشتی معدوم شد، تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی منزل مذکور پلمب و متهم جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27530

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.