• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی

  • کد خبر : 27527
  • 14 آذر 1400 - 12:41
روابط عمومی ها در مسیر تحول و کیفیت مدیریتی
یک مدرس دانشگاه در حوزه روابط عمومی گفت: روابط عمومی در نقش مسئولیت مدیریت ارتباطات سازمان، راهی جز توجه به نیازهای مردم، ذینفعان، منابع انسانی و کیفی سازی سیستم های ارتباطی ندارد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حمید شکری خانقاه تصریح کرد: تصمیمات، برنامه های و اقدامات کیفی قطعا نتایج کیفی و مبادلات ارتباطی کیفی تری در روابط عمومی به همراه دارد.
وی ابراز کرد: در این چندماه از عمر کوتاه دولت جدید ، مشکلات زیادی برای نمونه برای یکی از وزارتخانه های فعال در امنیت غذایی و تامین مایحتاج عمومی بوجود آمد و ظاهرا این روند همچنان ادامه دارد!
نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی افزود: اگر بخواهم بدون اغراق به نکته ای اشاره کنم ، نقش مستقیم رئیس مرکز روابط عمومی و تولید محتواهای رسانه ای وی به ویژه در قالب های چند رسانه ای در از بین بردن تنش ها بسیار موثر و کارگربوده است.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: همراهی و نقش مدیران روابط عمومی به ویژه برخی از سازمان های استان ها نیز در توزیع و باز نشر پیامهای تولید شده تحسین برانگیز بوده است و از دید مرکز دور نخواهد ماند.
شکری خانقاه با اشاره به اینکه “روابط عمومی یک سویه ” هرگز قادر به  سازماندهی نظام ارتباطات سازمانی نیست، اظهار کرد: به همین دلیل ما  نیاز به مسئله شناسی ارتباطی برای تولید محتوای موثر در سازمان ها چه در سطح مرکز  و چه در سطح شرکت و سازمان و موسسه و معاونت  هستیم.
وی اضافه کرد:آنچه انتظار می رود این است که گام به گام روابط عمومی ها باید تولید محتوای رسانه ای را برعهده بگیرند، سخنگوی سازمان باشند، در قلب بحران ها و دغدغه های سازمان حضور موثر داشته باشند، جایگاه خود را به عنوان مشاورین ارتباطی سازمان و تصمیم سازان مدیران ارتقا دهند ( و این موضوعی نیست که با تجویز و توصیه بشود برای آن اقدام خاصی انجام داد) و در نهایت دارای استقلال مدیریتی  و تخصیص اعتبار مستقل باشند.
شکری خانقاه به حکم ابلاغی یکی از روسای سازمان جهاد کشاورزی استان به رئیس روابط عمومی گریزی زد و افزود: در این حکم رئیس روابط عمومی به عنوان مشاور رئیس سازمان که الگویی بود از حکم رئیس مرکز از جانب وزیر مربوطه و در جای خود تحسین برانگیز بود.

او با اشاره به اینکه در حکم مذکور رئیس روابط عمومی، به عنوان  سخنگوی ستاد تنظیم بازار منصوب شده است،ابراز کرد: به همه مدیران سازمان دستور داده شده بود بدون هماهنگی با روابط عمومی هیج اقدام رسانه ای و ارتباطی انجام ندهند که گام بسیار مهمی در تقویت جایگاه روابط عمومی و نقش مدیریتی آن محسوب می شود.
شکری خانقاه، از سه موضوع تاثیرگذار در این حکم نیز سخن گفت و تصریح کرد: نقش آفرینی رئیس مرکز فعلی و ایفای نقش مدیریتی وی در تولید محتوای اقناعی و جایگاه سازی برای روابط عمومی، درک درست رئیس سازمان از روابط عمومی و نقش آن در توسعه مدیریت ارتباطات سازمان و نقش و جایگاه و منزلت شخص رئیس روابط عمومی استان و تلاش های فعالانه و موثر وی در کمک به توسعه نظام ارتباطات یکپارچه سازمان مربوطه که باعث شده است چنین مورد اعتماد واقع شود.
روابط عمومی سنتی جواب گوی نیاز جامعه هدف نیست
این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه روابط عمومی سنتی جواب گوی نیاز جامعه هدف نیست، اظهار کرد: انتظار مقام عالی وزارت و مطالبه گری جامعه کشاورز و بهره بردار و همکاران  شاخص های جدیدی را می طلبد و ما باید خودمان را به نظریات جدید و ایده های جدید و راه حل های کاربردی مجهز کنیم.
شکری خانقاه با اشاره به اینکه روابط عمومی حرفه ای مدیریت هوشمند، خلاقانه و چند بعدی ارتباطات انسانی است، بیان کرد: استراتژی سازی، برنامه محوری، استاندارد سازی و کیفی گرایی روابط عمومی ها برای تاثیر گذاری، پاسخگویی و واکنش به نیازهای سه جانبه سازمان،جامعه و مخاطب با بهره گیری از الگوهای نوین جهانی برای عمق بخشیدن به نظام ارتباطات سازمانی و ایجاد روابط عمومی یکپارچه، ماموریت اصلی مدیریت هوشمندانه  روابط عمومی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27527

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.