• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
کارگردان جوان سینما؛

فیلم مستند «ملت قهرمان» در شیراز تولید شد

  • کد خبر : 27479
  • 13 آذر 1400 - 18:51
فیلم مستند «ملت قهرمان» در شیراز تولید شد
فیلم مستند « ملت قهرمان » به کارگردانی بهنام مسئله با موضوع جهادگران حوزه سلامت در شیراز تولید شد.

به گزارش سحاب پرس، بهنام مسئله کارگردان جوان سینما در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه از تولید فیلم مستند « ملت قهرمان » خبر داد و گفت: بعد از دو سال از گذشت کرونا و پر شدن سال دوم اتفاقات جالبی در شهر افتاد که افرادی از کار بیکار شدن، افرادی برشکسته شدن و افرادی هم از این موقعیت برای پیشرفت استفاده کردند و در همین میان یک سری افراد هم جان خودشون رو کف دست گرفتند و جهادی وار شروع به فعالیت در بیمارستان ها و آرامستان ها کردند.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد هم به نوبت خودشون خدمت رسانی کردند و این فعالیت ها در رسانه ها پوشش بازتاب گسترده ای پیدا کرد، تاکید کرد: در فیلم « ملت قهرمان » به سراغ کسانی رفتیم که در بحث گروه های تغسیل و گروه های جهادی بیمارستان یا امانت دادن کپسول های اکسیژن جزو اولین نفراتی بودند که شروع کردند و مدیریت این کار ها رو انجام دادند.

مسئله با اشاره به محتوای این فیلم افزود: داستان مستند ما بر اساس داستانی خودساخته بوده ولی تعاریف در آن واقعی است و یکی از اشخاص حقیقی داستان شیخ مجید ایمنی مسئول جهادگران در بیمارستان حرت علی اصغر(ع) شیراز و گروه جهادی تغسیل و حسین فهیمی که فعالیت پخش کپسول اکسیژن را به صورت امانت دارند، است.

بنابه گفته این کارگردان جوان سینما، این مستند از زمان بحرانی کرونا نیروهای مردمی و جهادی هستند که در بیمارستانها و خارج از بیمارستان ها در این امر کمک رسانی کردند آغاز می شود و یک خبرنگار خارجی پس از ورود به شیراز به جست و جوی حقیقت ماجرای مقابله مردم این شهر با بیماری کرونا می پردازد.

وی با بیان اینکه پایه اصلی مستند همبستگی بین ملت قهرمان ایران است، تاکید کرد که ایرانیان از دیرباز تا کنون در مواقع بحرانی همیشه یاری رسان یکدیگر هستند و این موضوع در تاریخ این سرزمین کهن مشهود است.

این کارگردان جوان سینما با تاکید بر استفاده از هنرمندان و عوامل جوان در ساخت این فیلم اظهار کرد: تولید این مستند با هزینه شخصی و تلاش بی وقفه هنرمندان نسل آینده سینما انجام شده است.

مسئله در پایان سخنان خود از فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز، فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف و بازاریان و مسئول معاونت فضای مجازی سپاه ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله (عج) شیراز که هماهنگی های لازم را در ضبط این پروژه با اماکن و اشخاص رو داشتند و همه یاری دهندگان تولید این اثر فاخر تقدیر کرد.

گفتنی است؛ بهنام مسئله نویسنده، تهیه کننده و کارگردان، محمد پوریا باقری به عنوان دستیار کارگردان، نیلوفر رضایی منشی صحنه، وحید میرجانی تصویربردار، علیرضا فهیمی دستیارتصویر، محمدجواد پوروهاب عکاس، علیرضا اسمی مدیر تولید، محمد نیکمرد ویرایشگر متن، محمدرضا بهزادی صدا بردار، مهرزاد کشاورز تدوین، و امیرحسین شرفیان تدارکات را برعهده داشتند.

در این مستند، طاها ترکمان، شایان غربی و جلیل پوروهاب به هنرنمایی پرداختند و جهادگرانی نظیر شیخ مجید ایمنی و حسین فهیمی حضور یافتند.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27479

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.