• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 27351
  • 11 آذر 1400 - 13:20
اخبار پلیس فارس – ۱۱  آذر ماه  ۱۴۰۰

اعضای باند بین‌المللی مواد مخدر در فارس تسلیم قدرت پلیس شدند فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۰۰ کیلو حشیش کشف و ۱۱ قاچاقچی بین‌المللی نیز دستگیر شدند. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران […]

اعضای باند بین‌المللی مواد مخدر در فارس تسلیم قدرت پلیس شدند

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ۲۰۰ کیلو حشیش کشف و ۱۱ قاچاقچی بین‌المللی نیز دستگیر شدند.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ با جدیت در دستور کار پلیس است، اظهار داشت: پس از چند ماه کار اطلاعاتی و فنی، صبح امروز (یازدهم آذرماه) مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مطلع شدند که اعضای باند بین‌المللی سوداگران مرگ محموله‌ای حشیش را با یک دستگاه کامیون از استان‌های شرقی بارگیری و در حال حاضر در شهرک صنعتی شیراز مخفی شده‌اند که بررسی موضوع را دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک دستگاه کامیون حامل بار مواد مخدر را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از این کامیون ۲۰۰ کیلو حشیش و ۲۳۷ هزار عدد قرص که به صورت کاملا حرفه‌ای در پوشش پالت حامل هنداونه جاسازی شده بود کشف کردند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در این زمینه ۱۱ قاچاقچی دستگیر و ۹ دستگاه سواری پژو پارس، بی‌ام‌و ‌و سمند متعلق به متهمان نیز توقیف شد، عنوان داشت: در بررسی تکمیلی مشخص شد که قاچاقچان مواد مخدر و قرص‌های مکشوفه را در پوشش بار هندوانه به کشورهای عربی منتقل می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست ضمن افزایش همکاری خود با پلیس، سوداگران مرگ را در رسیدن به اهداف شوم شان ناکام بگذارند و پلیس را در تحقق جامعه ای سالم یاری کنند.

کشف ۱۱۹ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف بالغ بر ۱۱۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی ضمن اجرای ۷۲ ساعته طرح های مبارزه با قاچاق کالا و با همکاری سایر عوامل انتظامی، موفق شدند ۶۸ خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

وی افزود: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودروها، مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی شامل لباس، نوشیدنی ها، احشام، لوازم بهداشتی و آرایشی و … کشف شد.

سردار حبیبی ارزش کالاهای قاچاق را بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۱۹ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این خصوص ۷۹ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس تأکید کرد: مبارزه بی امان با کالای قاچاق یکی از اولویت های اصلی این فرماندهی می باشد.

کشف تریاک داخل باک خودرو

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف سواری ۴۰۵ و کشف ۱۴ کیلو و ۳۶۰ گرم تریاک در بازرسی از باک آن خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران انتظامی پاسگاه “رستاق” داراب در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۴ کیلو و ۳۶۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف کامیون و کشف ۱۵ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی “رستم” گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان موفق شدند در بازرسی از یک دستگاه کامیون انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال کشف کنند.

سرهنگ “محمدجواد اسلامی مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران یگان امداد رستم حین کنترل خودروهای عبوری در محور “بوشهر-شیراز” به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از آن خودرو یک هزار و ۵۲۸ عدد کالای قاچاق شامل، مودم، اسپیکر، عینک آفتابی، آب میوه‌گیری، جارو برقی، تست فشارخون، رادیو شارژی، خردکن میوه، قهوه‌ساز و مانیتور خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

در”پاسارگاد” کالای قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از توقیف ۲ دستگاه سواری و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۲ دستگاه سواری حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها یک هزار و ۹۷۰ عدد لوازم جانبی تلفن همراه و ۲۰۰ قوطی لوازم آرایشی خارجی قاچاق جهت تقویت مو کشف کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه در این راستا ۲ نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۲۶۲ جفت کفش قاچاق در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از کشف ۲۶۲ جفت کفش خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه “سراب بهرام” ممسنی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۶۲ جفت کفش خارجی قاچاق کشف و یک نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را 2 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

  کشف موتورسیکلت قاچاق در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی “ابرج” با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در جلو یک رستوران مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق که جلو یک رستوران پارک بود توقیف و روانه پارکینگ کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: تلاش برای دستگیری مالک ادامه دارد.

دستگیری عامل سرقت محتویات درون خودرو در داراب

گروه استان‌ها- فارس- فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری سارق قطعات و محتویات درون خودرو و کشف ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات درون خودرو در سطح شهر داراب، موضوع به‌ صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی و تشدید گشت‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و آن را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت قطعات و محتویات درون خودرو اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق  روانه زندان شد.

  کشف چوب و ذغال بلوط قاچاق در”کازرون”

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از کشف ۲۲ تن و ۴۳۵ کیلوگرم چوب و ذغال بلوط قاچاق در بازرسی از یک گاوداری خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران این فرماندهی با اقدامات فنی از دپو چوب و ذغال بلوط قاچاق در یک گاوداری مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۲۲ تن و ۴۳۵ کیلوگرم چوب و ذغال بلوط قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۵ ماینر قاچاق در”استهبان”

فرمانده انتظامی “استهبان” از کشف ۵ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین اکبرپور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در اجرای طرح مبارزه با اخلالگران ارز، روز گذشته مأموران انتظامی کلانتری “ایج” با اقدامات فنی و تخصصی از استفاده غیرمجاز دستگاه‌های ارز دیجیتال در یک باغ مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن باغ موفق شدند ۵ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “استهبان” با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=27351

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.