• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
شهردار شیراز:

شیراز در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور پیشتاز است

  • کد خبر : 2734
  • 08 فروردین 1399 - 6:12
شیراز در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور پیشتاز است
شهردار شیراز در دیدار با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گفت: شیراز در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور پیشتاز و اولین کلانشهری بود که اقدام به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی، ضدعفونی سطح شهر، تعطیلی پارکها، تقلیل نیروی انسانی و ... کرد که این اقدامات بدون حمایت شورای اسلامی شهر امکان پذیر نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات شبکه بهداشت و درمان که خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، افزود: ما اولین کلانشهری بودیم که عملیات ضدعفونی را در سه سطح بیمارستان ها، معابر اصلی و مناطق به صورت روزانه و مستمر آغاز کردیم.

شهردار شیراز در خصوص پیشتازی شیراز در زمینه تعطیلی حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از مراکز تجمع شهروندان و شیوع ویروس کرونا گفت: شیراز اولین کلانشهری بود که مترو آن تعطیل شد، اصفهان و مشهد یک هفته بعد از شیراز اقدام کردند و تهران نیز در این زمینه اقدامی نکرده است، همچنین اولین کلانشهری بودیم که ناوگان اتوبوسرانی را تعطیل کردیم.

وی با اشاره به سایر اقدامات پیشتازانه شهرداری شیراز اضافه کرد: در شهرداری شیراز در تاریخ دهم اسفدماه بخشنامه ای صادر و هشت هزار نفر از پرسنل ستادی و اداری را به دو هزار نفر تقلیل دادیم. همچنین که ما از دو هفته پیش تمام پارک ها را تعطیل کرده بودیم.

مهندس اسکندرپور ضمن اشاره به تمدید تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی تا پایان اردیبهشت ماه گفت: این اقدام در راستای کاهش حضور شهروندان در حوزه های شهرداری بود، البته عدم مراجعه شهروندان در اسفندماه به این معناست که ما از حدود ۳۰۰ میلیارد درآمدی که در این مدت می توانستیم کسب کنیم گذشتیم تا همراهی و همگامی خود را با شعار در خانه بمانیم انجام دهیم چون هیچ مصلحتی بالاتر از حفظ سلامتی شهروندان نیست.

شهردار شیراز با تشکر از پاکبانان که برای پاکیزگی شهر در این روزهای شیوع کرونا تلاش میکنند، افزود: با شیوع این ویروس اقدام به آموزش پاکبانان و توزیع بسته های بهداشتی بین آنها کردیم.

مهندس اسکندرپور اعلام کرد: شهادت میدهم که مجموعه شهرداری شامل مدیریت و بدنه تمام قد با آنچه که می دانستند و آنچه که در اختیار داشتند، پای کار مبارزه با ویروس کروما آمدند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت ما همراهی و همگامی شورای شهر با سیاست ها و برنامه های مجموعه شهرداری بود، افزود: اقدامات انجام شده بدون حمایت شورای شهر امکان پذیر نبود.

شهردار شیراز اضافه کرد: در زمانی که اکثریت مردم در خانه حضور داشتند بیش از ۷۰۰ نفر از پرسنل شهرداری در سطح شهر حضور دارند و اقداماتی همچون ضدعفونی معابر را انجام می دهند. البته این اقدامات در مقایسه با کار بزرگ شبکه بهداشت و درمان و کادر پزشکی و پرستاری اندک است و حضور ما نوعی همراهی تلقی شود. کار بزرگ، ایثار و جهاد بین پرسنل کادر درمان است و مردم نیز به ایثار مجموعه درمانی واقف شده اند و احترام بسیاری در بین مردم برای کادر درمان به جود آمده است.

مهندس اسکندرپور با بیان اینکه همراهی مردم با سیاست در خانه بمانیم در شیراز بی نظیر بود، گفت: مردم شیراز وظیفه خود را به درستی انجام دادند اما حضور مسافرین معادلات ما را بر هم زد. در حال حاضر نیز به دلیل نزدیک شدن به روز طبیعت بهتر است موجی راه بیوفتد و مردم را ترغیب به خانه ماندن ترغیب کنیم.

لیلا دودمان عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: از کادر پزشکی و درمانی که در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، تشکر ویژه می کنم. اگر موفقیتی در زمینه کنترل بیماری در شیراز داسته ایم و نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری در شیراز کم بوده است نتیجه زحمات کادر درمان است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2734

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.