• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

جشنواره بهاری نوروز نود و نه ویژه شهروندان به صورت مجازی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 2731
  • 07 فروردین 1399 - 6:10
جشنواره بهاری نوروز نود و نه ویژه شهروندان به صورت مجازی برگزار می‌شود
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره بهاری نوروز نود و نه ویژه شهروندان به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر جعفری با اعلام این خبر گفت: نوروز جشن و آیینی باستانی و فراملی است که شادی و نشاط فراگیر اجتماعی را می‌توان مهم‌ترین ویژگی و رهاورد آن است.

دکتر جعفری با اشاره به نقش شهرداری در ایجاد بستر و فضای عمومی برای شادی جمعی، اظهار داشت: ما معتقدیم شهرداری به عنوان مهم‌ترین نهاد اجرایی و خدمات رسان و متولی مدیریت واحد شهری باید علاوه بر فعالیت‌های عمرانی و رسیدگی به جسم و جان شهر، غذای روحی شهروندان را نیز تامین کند؛ 
از این رو علی رغم شرایط بحران جهانی که کشور ما نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کند، نوروز را بهانه‌ای کردیم برای ایجاد نشاط عمومی.
وی افزود: شهرداری شیراز بر اساس رسالت خود، برنامه های متنوعی را برای ایام نوروز پیش بینی و تدوین کرده بود که در صورت اجرا، رویدادهای بزرگ و مردمی فرهنگی_هنری_ورزشی و گردشگری در نقاط مختلف شیراز از جمله دو گذر تاریخی حافظیه و زندیه و محور گردشگری عفیف‌آباد و سطح مناطق ۱۱گانه رخ می‌داد اما به دلیل شرایط ویژه حاکم بر کشور و در جهت حفظ سلامت عمومی، تمامی برنامه ها لغو شد. به همین دلیل برنامه های خود را در دنیای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی تعریف کرده‌ایم تا هم خود را در چالش «خدمت و در محدودیت» قرار دهیم و هم شهروندان عزیز را به پویش «محدودیت، خلاقیت و مشارکت» دعوت کنیم.

جعفری با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات است و شبکه های مجازی در تک تک خانواده ها نقش پررنگ بازی می کنند، نوروز ۹۹ را فرصتی دانست برای ارتباط صمیمی‌تر با شهروندان تا از طریق گوشی تلفن همراه و صفحه‌های اینستاگرام پای درد دل آنها بنشینیم و اوقات فراغت مطلوبی را برای روزهای در خانه ماندن فراهم کنیم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رویکرد جشنواره نوروز نود و نو را که شامل پویش ها و مسابقه های مردمی‌است، مشارکت فعال شهروندان و کشف استعدادهای شیراز دانست و تشریح کرد:
این روزها که همه به کمپین در خانه بمانیم پیوسته اند و اوقات فراغت بیشتری دارند، بهترین فرصت برای ارائه و به نمایش گذاشتن این استعدادهاست. از این رو پویش “حال خوب” را تعریف کردیم چراکه معتقدیم
شیرازی‌ها ذاتا هنردوست و هنرمندند و شهروندان زیادی در شهرمان هستند که استعداد و توانایی‌های ویژه یا حتی خارق العاده‌ای دارند. این پویش نه تنها بستر دیده شدن توانمندی های شهروندان شیرازی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، فراهم می کند بلکه ما را نیز با شبکه ای از شهروندان مستعد، توانمند و هنرمند شهر آشنا خواهد کرد تا در مسیر اعتلای فرهنگی و هنری شیراز از آنها کمک بگیریم.
دکتر جعفری ضمن اشاره به دستاورد بزرگ شهر شیراز در کسب عنوان “پایتخت کتاب کشور ” برای سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: توجه به کتاب و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه زیربنای ساختن شهری خوب با شهروندان فرهنگ‌مدار است. در این خصوص نیز با هدف تاکید بر اهمیت کتاب‌خوانی در ارتقای سطح زندگی فردی و جمعی و ترغیب شهروندان به مطالعه، مسابقه “صدای دانایی” را پیش‌بینی و تعریف شده که البته در اینجا نیز به کشف استعدادهای شهرمان توجه ویژه داشته ایم.
وی با بیان اینکه لهجه شیرازی از اسناد هویتی شیرازی‌هاست و روز به روز در حال کمرنگ شدن است، گفت: در راستای حفظ این میراث معنوی و یادآوری دوباره‌ی شیرینی لهجه شیرازی و اصطلاحات ان به عنوان بخشی از ادبیات فولکلور (محلی) ایران زمین، مسابقه‌ای با نام “دوبله شیرازیا” برگزار می شود که در آن، شهروندان مستعد در زمینه صداپیشگی را نیز شناسایی خواهیم کرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ضمن دعوت از همه‌ی شهروندان شیراز برای شرکت در این جشنواره، گفت: مشارکت، نشاط اجتماعی و کشف استعدادهای شهروندان مهم‌ترین اهداف ما در جشنواره نوردز نود و نو است که در این روزهای در خانه ماندن و آغاز بهار ۱۳۹۹ می تواند تهدیدها را به یک فرصت بی نظیر برای همدلی، همراهی و همصدایی تبدیل کند.

لازم به ذکر است شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش “جشنوداره نوروز نود و نه” در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به نشانی www.farhangi.shiraz.ir مراجعه کرده یا با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند.
همچنین شماره واتساپ ۰۹۳۳۸۴۲۸۶۷ به دریافت عکس‌ها و ویدیوهای ارسالی شهروندان اختصاص یافته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2731

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.